Fischer, head of salomon?

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar nieuwe skies. Bij 3 winkels mijn licht opgestoken en 3 verschillende adviezen gekregen.

Ik ski 10 jaar en heb het mezelf aangeleerd. Ik kom overal vanaf, maar technisch valt er wel het één en ander te verbeteren. Ambitie: lekker comfortabel skiën en technisch verbeteren. Ik hoef niet zo nodig hard. Ik ben 1.77m en 70kg.

De 3 skies die mij zijn aangeraden zijn:
-Fischer my turn 68
-Head super joy
-Salomon s max 8

Ik hoor graag wat jullie hiervan denken.

Gr. Mijke

Alle drie prima adviezen. Ik zou de ski’s aanschaffen bij de shop waar je het beste gevoel bij hebt.
Andere keuze zou kunnen zijn voor de voordeligste ski te gaan en het overschot in extra lessen te steken.

Mee eens, die kunnen allemaal prima. Ik zou degene met de mooiste print kiezen😉

Zijn de head’s niet te stijf voor mijn technische vaardiheden?

Nee hoor, daar hoef je je bij deze selectie geen zorgen over te maken. Zorg alleen dat de te kopen ski zo’n 15cm onder lichaamslengte is en niet korter.

Dankjewel voor jullie feedback.

Vinden jullie niet dat je de 3 ski’s beter eerst kan testen op de sneeuw voordat je ze koopt.

@Hooykaas Denk je dat veel verschil gaat merken dan? Ik eerlijk gezegd niet.
Ik denk dat dit best een veilige koop gaat zijn. Als het niet bevalt kunnen ze nog altijd verkocht worden en is het verlies zeker niet meer dan een week huren.
Testen is altijd beter, maar als je maar één week per jaar gaat en toch graag eigen materiaal hebt, dan is het zonde om meer dan een jaar met het koopproces bezig te zijn.

Ja daar zit wat in @Bennie 👍

Bij ekosport staan de Salomon S-Max 8 W 2020 in maat 165 nu zeer sterk afgeprijsd (242.25 EUR ipv 499 EUR lijstprijs). Dit lijken mij zeer deftige skis (o.a. met houtkern en titanium verstevigingen) waar je niets mis mee kan doen (en ik vind de print ook verre van mis). Ze lijken me vergevingsgezind genoeg voor als je techniek niet optimaal is, maar kwa constructie toch high-end zodat je hier ook niet rap uit zult groeien.

De reviews die ik op het internet heb gezien zijn ook allemaal uitermate positief.

Glide on!

Dankje Vivace, het is denk ik inderdaad de meest allround ski van de drie.

Zijn de bindingen van s max 8 voor dames ook iets naar voren geplaatst of is er alleen een verschil in design?

Op de site van Salomon lijken ze een identike shape en opbouw te hebben.
Er zou zogezegd een miniscuul verschil in gewicht zitten (maar dat kan evenzeer zijn om te doen alsof er een verschil in zit).

Met systeembindingen kan je trouwens nog altijd alle kanten uit (je kan er als je dat echt wil met opzet de voorste bak X-mm meer naar voren schuiven en de achterste bak over evenveel mm mee verschuitven). Maar als normale skiër en voor normaal pistegebruik denk ik niet dat je daar veel voordeel uit zou halen.

Glide on!

Plaats een reactie