Blijven dromen:Bardonecchia

Omdat t altijd fijn is iets in t verschiet te hebben liggen, net geboekt in Bardonecchia voor kerst 2021. Ik mag toch hopen dat er dan een heleboel meer mag en kan dan nu.
Het verbaast me dat er zo weinig over deze bestemming is te vinden op dit forum. Er zijn maar 2 draadjes terug te vinden.
Iemand die er wat over kan vertellen? We gaan met onze pubers die kant op, allemaal snowboarders. Kids en man iets sportiever dan ik 🙈 We zijn er nog nooit geweest dus alles is welkom.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 29 jan 2021 11:21

Leuk dorpje!

Leuk skigebied, helemaal geweldig na een retour d’est. Mooie lariksbossen en fijne niet al te pittige pistes, ook een goed snowpark. Verder Italiaanse kwaliteit eten en drinken. :-) Opvallend vlot aan te rijden via de dure Frejus tunnel. :-) Ook heel goed te bereiken met de trein trouwens.

Click. Click. Peace

Mooie brede racepistes. Niet al te steil. Goed voor beginners en gevorderden die willen knallen. Veel sleep- en langzame stoeltjesliften om in de hogergelegen uithoeken te komen. In december kan het best koud zijn vanwege de noord ligging van het skigebied.
Het (apart gelegen) Jafferau gedeelte is wel zonniger, maar ook weer windgevoeliger. Goed warm aankleden dus.
Na de 1e lift gleed ik altijd eerst even het gezellige restaurantje op het Plan del Sole binnen voor een goeie cappuccino om daarna pas te gaan skiën. Eten en drinken is altijd een feestje in Italiaanse skigebieden.
Superhandig dat het skigebied direct aan de snelweg ligt. Geen (gladde) slingerweg naar boven dus.

Wij zijn er twee jaar geleden geweest tijdens het krokusverlof. Een appartementje via AirBnB. Leuk skigebied in een supermooie omgeving. Spijtig genoeg was bij ons de sneeuwkwaliteit er niet. De leukste rode pistes waren ofwel gesloten wegens te weinig sneeuw ofwel superglad ( type kunstsneeuw? ). Op een bepaald moment was het 24°C 🙄. Toch hebben we er erg goed geamuseerd : leuke restaurantjes op de piste en in het dorp ( zeker de Italiaan aan het station proberen ). Top bombardino’s en espresso’s. Je moet er niet gaan voor après-ski. Die is er niet…

Jaffarau is wat apart gelegen maar goed verbonden d.m.v skibus. Dit gebied is wat moderner en uitdagender maar nergens wordt het moeilijk. Mijn twee kids ( op dat moment 6 en 9 ) konden vlot alle pistes af ( behalve die ene steilere zwarte ).

Ook het openbaar zwembad is leuk om wat baantjes te trekken. Proper maar wat verouderd zoals het meeste hier had ik de indruk. Aan de Franse kant wordt een heel stuk meer geïnvesteerd.

Als je meer info wilt : stuur gerust een pb.

We zijn al een aantal keer aan de andere kant van de tunnel, in de Maurienne vallei geweest. Om in Val cenis (of erger, in Bonneval) te komen, was toch nog een flinke rit in file als we de snelweg afgingen. Wat dat betreft zal dit een verademing zijn.
Ik had gewoon behoefte aan iets leuks in t vooruitzicht. We hebben een prachtig airbnb appartement, en de Italiaanse keuken scoort hier in huis altijd prima. Die slepers kunnen een dingetje zijn, maar ik zag dat het gros van de pistes ook met stoeltjes zijn te bereiken.
We gaan van zondag tot zondag omdat kerst zo viel dat we die dag niet konden huren. Ook prima, scheelt wisseldag-drukte!

Plaats een reactie