kunnen we nog skien later in het seizoen?

Is inderdaad spannend maar ga er niet meer vanuit, inmiddels ids wel bekend dat Sölden en St. Anton am Arlberg weer open zijn nadat zij in februari de deuren sloten.
https://fantastischoostenrijk.nl/st-anton-am-arlberg-opent-w…

Ik zat al te zoeken naar mooie gebieden in vorarlberg. Maar eerst maar even afwachten en duimen draaien. We hebben voor 24 april nog 4 dg stubaital staan. En anders mei Hintertux. En zo zijn we al aan het schuiven vanaf december 2020

JMW

Hopelijk met Pasen in de Dolomieten. Wie weet!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ons hotel in Gerlos (Alpenhof) heeft laten weten dat zij niet openen voor 26 juni 2021.
Onze reis van Pasen 2020 die verplaatst is naar Pasen 2021 wordt dus nogmaals verplaatst naar 2022.
Het is zeer spijtig maar het is nu zo en ik ben tevreden dat het hotel zelf heeft laten weten dat zij voor 26 juni niet opengaan, want het enige erger dan Covid-19 op dit moment is de besluiteloosheid, eindeloos getalm en totale incompetentie van onze politiekers. Ik heb zelden/nooit zo een geklungel gezien. MVG Steven

In Nederland gaan de getallen langzaam de goede kant op. Volgende week weer de eerste versoepelingen. Wel met de handrem, omdat we niet precies weten wat de varianten doen. Ik las dit weekend dat de reisbranche nog probeert het voorjaar te redden. In Nederland sowieso een negatief reisadvies tot en met eind maart. Volgens mij zijn de skigebieden voor toeristen gesloten tot half of eind febr. (muv Zwitserland). De laatste week heb ik niet meer veel gelezen over de situatie in het buitenland. Verwachten jullie dat de skigebieden nog open gaan voor toeristen dit seizoen? Wij hebben zelf nog een lang weekend staan voor pasen (begin april) in Oostenrijk. Is het nog realistisch om hier op te hopen? Misschien een glazen bol, maar de laatste weken weinig gelezen over de buitenlanden. Wat is de sfeer in de buitenlanden, seizoen al volledig opgegeven, of nog hoop voor maart-mei?

koen_ op 01 feb 2021 12:51

Check mijn topic van zojuist.

*bericht bewerkt door M@rcel op 01 mrt 2021 15:52

Ik zat al te zoeken naar mooie gebieden in vorarlberg. Maar eerst maar even afwachten en duimen draaien. We hebben voor 24 april nog 4 dg stubaital staan. En anders mei Hintertux. En zo zijn we al aan het schuiven vanaf december 2020

Joet op 01 mrt 2021 13:17

Val Gardena ;-)

Am 15. März werden die Lifte und Pisten in Gröden und die Sellaronda öffnen. Unterkunftsbetriebe, Restaurants/Bars und Geschäfte können bereits ab jetzt öffnen. Wir laden Sie ein die aktuelle online Verfügbarkeit zu prüfen, welche kontinuierlich und in Echtzeit aktualisiert wird. Wir weisen darauf hin, dass es zwischen dem 21. Dezember und 6. Januar 2021 eine Reisebeschränkung gibt.

Ik zat al te zoeken naar mooie gebieden in vorarlberg. Maar eerst maar even afwachten en duimen draaien. We hebben voor 24 april nog 4 dg stubaital staan. En anders mei Hintertux. En zo zijn we al aan het schuiven vanaf december 2020

Joet op 01 mrt 2021 13:17

Val Gardena ;-)

Am 15. März werden die Lifte und Pisten in Gröden und die Sellaronda öffnen. Unterkunftsbetriebe, Restaurants/Bars und Geschäfte können bereits ab jetzt öffnen. Wir laden Sie ein die aktuelle online Verfügbarkeit zu prüfen, welche kontinuierlich und in Echtzeit aktualisiert wird. Wir weisen darauf hin, dass es zwischen dem 21. Dezember und 6. Januar 2021 eine Reisebeschränkung gibt.

M@rcel op 01 mrt 2021 15:53

Ondertussen zonder complete Sella Ronde: https://www.altabadia.org/en/winter-holidays/italian-alps/sk…

De liften in Alta Badia blijven dit seizoen definitief dicht.

Ondertussen in Oostenrijk: buiten-horeca weer open (terrassen) vanaf 27/03, in Voralberg vanaf 15/3, volgens principe eerst buiten versoepelen, daarna pas binnen: als men eerst de effecten hiervan wil afwachten vermoed ik dat dan wil dit zeggen pas paar weken later mogelijks accomodaties voor toeristen open. Maw weinig kans op opening toerisme in paasvakantie (behalve misschien Voralberg…)? Als het dan nog de moeite loont voor de hotels…
In Italie is een voorwaarde dat een regio geel moet gekleurd zijn naar ik begrijp (dan waarschijnlijk enkel nog kans op opening 5 maart in Aosta of Veneto, https://covidzone.info/)?
Of dan toch misschien Zwitserland…
maar dan moet ook het Belgisch reisverbod nog worden opgegeven. Het blijft dus nowcasten :-)

Italie …blijft sowieso tm 6 april gesloten. Kans op opening daarna vrijwel nihil ivm oplopende cijfers. De meeste gebieden sluiten sowieso na pasen.

Zwitserland…60 verschil per 100k in Corona aantallen gaat komende maand niet gehaald niet worden. Verschil loopt momenteel alleen maar op.

Frankrijk…is uberhaupt niet open geweest. Weinig nieuws daar. Acht de kans klein dat Valtho en Tignes nog openen voor een paar matige weken. Fingers crossed.

Oostenrijk…sowieso niks tot Pasen. Veel grote gebieden zijn inmiddels gesloten. Wellicht nog een Solden, Ischgl of gletscher april/mei.

##eindegezeik 🙈

Finland Zweden

Tot over een maandje!

Helaas… het aanbod voor voorjaarskiën wordt nu wel erg dun… Ook Ischgl gaat niet meer open dit winterseizoen…
https://kurier.at/wirtschaft/ischgl-sagt-die-wintersaison-nu…

in België hebben Josk en Skifriends ondertussen alle reizen geannuleerd, de anderen volgen waarschijnlijk eerstdaags. Voila, mijn winterbanden gaan er af en we kijken al vooruit naar de herfstvakantie begin november.

better to be off piste, then to be pisted off

Plaats een reactie