Nieuw board voor stabiel pistewerk

Hallo!
De laatste jaren board ik met op een Salomon Sight uit 2013 (Hybrid Camber). Eerst met de standaard bindingen die hier bijgeleverd waren, maar sinds afgelopen seizoen in combinatie met de Flow NX2 bindingen.
Qua niveau ben ik een 6. Ik hou van gesneden bochten op blauwe en rode pstes, maar zwart is alleen een goed idee bij goede omstandigheden. Ik hou van kilometers te maken op een dag, waarbij ik graag redelijk op tempo ga. Helaas is het tempo wel een ding bij mijn huidige plank. Ik merk dat wanneer ik met de skiërs in de groep mee ga mijn board regelmatig tegen zijn grenzen aan zit, alsof de plank niet zo hard wilt gaan.
De Sight die ik nu heb is kwalitatief nog in goede staat en deze wil ik mogelijk als tweede board blijven houden als ik een nieuwe koop. Hij is heel plezierig als de snelheden niet te hoog zijn, bijvoorbeeld bij slechter zicht. Echter twijfel ik wat een echt goede koop is. Er zijn door het hele gebeuren nogal veel aanbiedingen waar ik potentie in zie en dus ook niet weet wat verstandig is.
Denk hierbij aan:

  • Ride Wild Life
  • K2 Bradcast
  • K2 Eighty Seven
  • K2 Manifest
  • Bataleon Party Wave

Wensen: Heerlijke pisteknaller die mij niet overvraagd. Uiteindelijk ben ik nu een 6 en hoop ik uit te komen op 7/8., Eventueel goed in de poeder, maar geen must. Park heb ik niets mee en indien meer wil klooien voldoet de Sight niet aan mijn wensen.

Kan iemand onderbouwen wat voor type board voor mij interessant kan zijn? Alvast bedankt!

Wat voor lengte board heb je nu en wat is je gewicht? Je zou een stijver board kunnen kiezen die ook een goede lengte heeft. Op mijn oude Bataljon van 159cm zit ik al snel aan de limiet, maar op de Jones Flagship van 164cm zit ik daar dan nog lang niet. Je zou eens op www.thegoodride.com kunnen kijken voor diverse reviews. Succes!

Oh ja, lengte van het Board is 159 en gewicht 82 kg.

Site is een goede, staat veel info op!

Tja met jouw eisenpakket komen er op thegoodride dik 200 snowboards naar voren om uit te kiezen.
Ik zou zeggen “ga eens wat proberen als de mogelijkheden het weer toelaten”.
Probeer er achter te komen wat voor shape bij jou past. Heb je voorkeur voor een bepaald merk? Kijk of je iets vind met een leuke print.
Zo’n beetje elk board van gemiddeld tot gevorderd niveau is al beter dan wat je nu hebt.
Ook niet onbelangrijk, wil je nog investeren in techniek? Van niveau 6 naar 8 krijg je niet gratis bij een nieuw snowboard.

Übung macht den meister!!!

Salomon SickStick erbij nemen; heerlijk knallen op en naast de piste!! Of de Super 8, net zo goed alleen stukken voordeliger… (onder de 300 euro…)

Tja met jouw eisenpakket komen er op thegoodride dik 200 snowboards naar voren om uit te kiezen.
Ik zou zeggen “ga eens wat proberen als de mogelijkheden het weer toelaten”.
Probeer er achter te komen wat voor shape bij jou past. Heb je voorkeur voor een bepaald merk? Kijk of je iets vind met een leuke print.
Zo’n beetje elk board van gemiddeld tot gevorderd niveau is al beter dan wat je nu hebt.
Ook niet onbelangrijk, wil je nog investeren in techniek? Van niveau 6 naar 8 krijg je niet gratis bij een nieuw snowboard.

RFKANGOO op 09 feb 2021 21:16

Meeste vakanties neem ik nog 2-3 dagen les. Groei zo niet snel, maar toch iets elke keer. Daarnaast weet ik zo gelijk de mooie plekken om te ontdekken.

Prints en kleuren boeien mij niet echt. Heb nu een blauwe jas, oranjerode broek, groene bindingen en een zwarte helm en board. Allen omdat het apart goed voor dat moment was.

Bataleon, K2 en Salomon trekken mij allemaal wel. Vooral omdat bekenden er positief over zijn wss 😅

Wat @RFKANGOO al zegt, probeer diverse merken en modellen eens uit zodra de mogelijkheden zich voordoen, dan krijg je er voor jezelf een beter beeld bij. Wat anderen zeggen hoeft niet op jouw wensen aan te sluiten natuurlijk. Anders hadden we allemaal dezelfde vrouw gehad! ;)

Bataleon, K2 en Salomon trekken mij allemaal wel. Vooral omdat bekenden er positief over zijn wss 😅

Waalzicht op 09 feb 2021 23:43

Bekenden als in vrienden of bekende snowboarders?
Probleem bij bekende vrienden is dat die vaak vooral hun eigen board aanprijzen omdat ze simpelweg niet meer ervaring hebben dan dat. En bekende snowboarders krijgen vaak hun spullen gesponsord en prijzen dat dus aan.
De meeste merken proberen zich te onderscheiden met bepaalde technieken in hun boards.
Zo heeft Bataleon bijvoorbeeld de triple base technologie. Een ander merk zet volledig in op magnatraction. En weer een ander gaat voor een specifieke rocker-camber variant.
Vaak zijn dit soort technieken een beetje van het “you hate it or you love it” gehalte. En dan komt het dus weer neer op wat het beste bij jou past. Dat kan een ander niet voor jou bepalen. Al proberen de winkeliers je vaak anders te doen geloven. 😊

Übung macht den meister!!!

Bataleon, K2 en Salomon trekken mij allemaal wel. Vooral omdat bekenden er positief over zijn wss 😅

Waalzicht op 09 feb 2021 23:43

Bekenden als in vrienden of bekende snowboarders?
Probleem bij bekende vrienden is dat die vaak vooral hun eigen board aanprijzen omdat ze simpelweg niet meer ervaring hebben dan dat. En bekende snowboarders krijgen vaak hun spullen gesponsord en prijzen dat dus aan.
De meeste merken proberen zich te onderscheiden met bepaalde technieken in hun boards.
Zo heeft Bataleon bijvoorbeeld de triple base technologie. Een ander merk zet volledig in op magnatraction. En weer een ander gaat voor een specifieke rocker-camber variant.
Vaak zijn dit soort technieken een beetje van het “you hate it or you love it” gehalte. En dan komt het dus weer neer op wat het beste bij jou past. Dat kan een ander niet voor jou bepalen. Al proberen de winkeliers je vaak anders te doen geloven. 😊

RFKANGOO op 11 feb 2021 16:17

Goede opmerkingen. Misschien toch maar wachten totdat ik ze eventueel kan gaan testen, hopelijk kan dat binnenkort!

Ik sluit me aan bij wat RFKANGOO hierboven zegt. Vooral wat betreft Bataleon moet je wel heel erg zeker weten dat jij dat fijn vindt. Zelf vind ik het verschrikkelijk.
Je geeft aan dat je graag gesneden bochten maakt en dat vind ik op een Bataleon met TBT vrijwel onmogelijk. Hard rechtuit gaan gaat dan weer prima. Bataleon TBT is als autorijden met speling in je stuur en vertraging in je rempedaal.

Uit jouw lijstje vind ik de K2 Manifest een fijn board die denk ik wel aan jouw wensen voldoet. Je zou ook nog eens kunnen kijken naar een Jones Aviator.

Voor echt stabiel pistewerk zou je ook aan een Burton Custom X kunnen denken. Die heb ik zelf en daar ben ik heel blij mee, maar ik ben dan ook een Burton fanboy, dus moet je mijn mening met een korreltje zout nemen ;)

*bericht bewerkt door sterko op 11 feb 2021 20:06

Annoying skiers since 2003

@sterko met een Bataleon kun je prima gesneden bochten maken hoor. Als je het board ver genoeg op z’n kant zet voelt het aan als een normaal board. Alleen tot dat punt mis je alle gevoel van controle. Wist de 1e afdaling niet wat me overkwam. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dit ooit prettig kan vinden al lopen hele volksstammen weg met dit merk.

Ben zelf ook niet zo’n fan van het merk Jones (met hun “spoon nose” wat een beetje lijkt op TBT van Bataleon) maar de Aviator heeft mij wel positief verast. Heel stabiel en lekker sturend board.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 11 feb 2021 21:58

Übung macht den meister!!!

met een Bataleon kun je prima gesneden bochten maken hoor.

RFKANGOO op 11 feb 2021 21:50

Ja, natuurlijk kan het, maar wat je daarna zegt, is precies wat ik bedoel:

Als je het board ver genoeg op z’n kant zet voelt het aan als een normaal board. Alleen tot dat punt mis je alle gevoel van controle. Wist de 1e afdaling niet wat me overkwam. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dit ooit prettig kan vinden al lopen hele volksstammen weg met dit merk.

RFKANGOO op 11 feb 2021 21:50

Ben zelf ook niet zo’n fan van het merk Jones (met hun “spoon nose” wat een beetje lijkt op TBT van Bataleon) maar de Aviator heeft mij wel positief verast. Heel stabiel en lekker sturend board.

RFKANGOO op 11 feb 2021 21:50

Het effect van hun 3D systeem is wel een stuk minder dan TBT van Bataleon. Je kan er nog “normaal” op boarden. Op een Bataleon had ik het idee dat ik op een surfplank stond.

Annoying skiers since 2003

Hallo!
De laatste jaren board ik met op een Salomon Sight uit 2013 (Hybrid Camber). Eerst met de standaard bindingen die hier bijgeleverd waren, maar sinds afgelopen seizoen in combinatie met de Flow NX2 bindingen.
Qua niveau ben ik een 6. Ik hou van gesneden bochten op blauwe en rode pstes, maar zwart is alleen een goed idee bij goede omstandigheden. Ik hou van kilometers te maken op een dag, waarbij ik graag redelijk op tempo ga. Helaas is het tempo wel een ding bij mijn huidige plank. Ik merk dat wanneer ik met de skiërs in de groep mee ga mijn board regelmatig tegen zijn grenzen aan zit, alsof de plank niet zo hard wilt gaan.
De Sight die ik nu heb is kwalitatief nog in goede staat en deze wil ik mogelijk als tweede board blijven houden als ik een nieuwe koop. Hij is heel plezierig als de snelheden niet te hoog zijn, bijvoorbeeld bij slechter zicht. Echter twijfel ik wat een echt goede koop is. Er zijn door het hele gebeuren nogal veel aanbiedingen waar ik potentie in zie en dus ook niet weet wat verstandig is.
Denk hierbij aan:

  • Ride Wild Life
  • K2 Bradcast
  • K2 Eighty Seven
  • K2 Manifest
  • Bataleon Party Wave

Wensen: Heerlijke pisteknaller die mij niet overvraagd. Uiteindelijk ben ik nu een 6 en hoop ik uit te komen op 7/8., Eventueel goed in de poeder, maar geen must. Park heb ik niets mee en indien meer wil klooien voldoet de Sight niet aan mijn wensen.

Kan iemand onderbouwen wat voor type board voor mij interessant kan zijn? Alvast bedankt!

Waalzicht op 09 feb 2021 14:07

@Waalzicht, neem een Warpig!

@sterko @RFKANGOO

Reden van de Bataleon was dat ik wel eens op de Bataleon Evil Twin gestaan had. Buiten het feit dat dit echt een freestyle variant is voelde deze wel echt heel fijn. Had ook niet gelijk het gevoel van controle verliezen. Begin wel te snappen dat juist voor het doorgroeien in carven op snelheid de TBT een iets lastiger techniek kan zijn.

@Waalzicht, neem een Warpig!

Arthurek op 12 feb 2021 02:28

Zo te lezen ben je daar heel tevreden mee dus?

@Waalzicht, neem een Warpig!

Arthurek op 12 feb 2021 02:28

Goed onderbouwd ook. 👍🏻

Übung macht den meister!!!

Ik heb vorig jaar een Jones Frontier gekocht, heerlijk boardje.

  • Flinke grip, als het nodig is,
  • Goed drijf vermogen,
  • Enigszins directional, maar ook reversed goed te sturen.
  • Door de spoon is ie ook redelijk vergevingsgezind.

Nitro team bindings erbij en je set is compleet.

Er zat een klein foutje in waardoor de staalkant loos kwam van de base, hierdoor klapperde hij op hogere (70+) snelheden. Verwacht daar verder geen last meer van te hebben nu het hersteld is.

Zeker een aanrader!

Kijk eens op de site van de jongens bij whitelines.
Korua heeft een hele line up die zich focust op carving en zoals ze het zelf noemen, “Yearning for turning”.
Ook bij Nidecker kan je terecht voor een aantal plankjes die je lekker op de kant kan zetten.
https://whitelines.com/snowboard-gear/reviews/best-buys/best…

@Waalzicht, neem een Warpig!

Arthurek op 12 feb 2021 02:28

Zo te lezen ben je daar heel tevreden mee dus?

Waalzicht op 12 feb 2021 07:57

Het was 02h30, dus ik had er de kracht niet meer voor om erover uit te weiden. Maar de Warpig is geen hoax. Hier wat review vids:



@Waalzicht, neem een Warpig!

Arthurek op 12 feb 2021 02:28

Goed onderbouwd ook. 👍🏻

RFKANGOO op 12 feb 2021 12:42

Wie heeft er nu argumenten nodig voor de Warpig!?

@Waalzicht, neem een Warpig!

Arthurek op 12 feb 2021 02:28

Zo te lezen ben je daar heel tevreden mee dus?

Waalzicht op 12 feb 2021 07:57

Het was 02h30, dus ik had er de kracht niet meer voor om erover uit te weiden. Maar de Warpig is geen hoax. Hier wat review vids:



Arthurek op 12 feb 2021 19:52

Ga hem zeker een keer testen, verhalen zijn goed ja. Wel heel benieuwd hoe het voelt om een Rocker te rijden. Heb alleen nog maar op cambers (eigen en van vrienden) gestaan.

@Waalzicht, neem een Warpig!

Arthurek op 12 feb 2021 02:28

Goed onderbouwd ook. 👍🏻

RFKANGOO op 12 feb 2021 12:42

Wie heeft er nu argumenten nodig voor de Warpig!?

Arthurek op 12 feb 2021 19:53

Sorry maar als ik dat filmpje bekijk dan krijg ik het er niet direct warm van. Als ik dan op thegoodride kijk dan blijkt wel waarom. Het kan van alles maar is nergens echt goed in.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie