Fischer progressor F19 2021 vs F19 2020 en eerder

Goedemorgen, hierbij een vraag over 1 van de favoriete onderwerpen op dit forum de F19 :). Op de officiële site van Fischer staat deze niet meer, maar in een aantal winkels is er wel een nieuw model (of alleen printje?) te vinden voor dit seizoen. Mijn enige vraag is of iemand weet of er een technisch verschil is tussen deze en voorgaande jaren?

Ik vermoed weinig verschil behalve de print, anders had Fischer hier wel een promotiecampagne aan vastgehangen.
model 20/21 (gele print) staat bij bij conrad trouwens al aan -50% (325 EUR), dus veel voordeel kan je niet halen door een model van nog een jaar ouder te kopen. https://www.sport-conrad.com/en/products/fischer/progressor-…

Ik zie wel dat er minder zware bindingen opstaan tegenwoordig dan toen ik mijn setje gekocht heb:
De mijne (modeljaar 15/16, gekocht einde seizoen 2017 aan -60%) hebben een RSX12 (tot DIN12) en de nieuwe hebben RS11 bindingen.

Glide on!

Geel vind ik al wel beter dan groen, kwestie van smaak.

Overigens is groen ook dit seizoen verkrijgbaar voor onder de € 300: https://www.skitreff.de/de/ski-sport/ski/sport-carver-ski/fi… (met code10 nog 10% extra korting, dus €270).

Waarom blijft Fischer deze eigenlijk produceren als ze er toch geen promotie voor maken in hun catalogus?
Slechte skis zijn het zeker niet.

Het opvolgmodel RC One 72 krijgt trouwens vaker minder goede commentaar waardoor ik al helemaal niet snap waarom ze de F19 niet gewoon verder verkopen door deze te rebranden RC One 75 (en dan past die ineens in de catalogus).

Glide on!

Waarom blijft Fischer deze eigenlijk produceren als ze er toch geen promotie voor maken in hun catalogus?
Slechte skis zijn het zeker niet.

Het opvolgmodel RC One 72 krijgt trouwens vaker minder goede commentaar waardoor ik al helemaal niet snap waarom ze de F19 niet gewoon verder verkopen door deze te rebranden RC One 75 (en dan past die ineens in de catalogus).

Vivace op 11 feb 2021 10:57

Reclame en opnemen in de catalogus doe je voor wintersporters die het nieuwste van het nieuwste willen. De F19 is dat niet meer. Het model is inmiddels uitontwikkeld, dus je maakt er geen kosten meer voor. Als er dan nog een paar liefhebbers zijn die ze wel willen kopen, is dat als fabrikant alleen maar mooi meegenomen. Dus weinig kosten meer voor Fischer, toch nog een beetje winst per verkocht exemplaar: prima business.

Zijn allemaal dezelfde skis met een ander printje. Ik zou de goedkoopste uitzoeken ;)

Dank voor jullie reacties!

Plaats een reactie