Nieuw snowboard te small? Teveel overhang?

Hai allemaal,

Ik heb een nieuw snowboard aangeschaft en gezien mijn maat, een wide board:

Jones mountain twin 159W + now drive bindingen
Schoenmaat US12 55 1/3
Volgensmij heb ik (3cm achter & 2.5cm voor) overhang bij mijn achterste voet

Mijn voorste voet heb ik door de 15° stance ook iets overhang maar dat vormt denk ik geen probleem.
Achterste voet staat nu op -6°

Hij zit nog in het plastic ik zou hem kunnen inruilen voor een 161W maar die is maar 2mm breder…

null
null
null
null
null
![]

Ik heb maat 43 en zou dit al aan de smalle kant vinden. Zolang je geen gesneden bochten gaat maken zal het wel meevallen. Ik zie wel eens meer overhang en die personen vallen ook niet bij elke bocht. Maar vraag dan niet hoe die bochten er uit zien.
Wat verwacht je van een board? Waarom heb je voor dit board gekozen? Wat had je hiervoor? Wat is je huidige niveau?

Übung macht den meister!!!

Je zou de binding iets naar voren kunnen schuiven zodat je tenen meer uitsteken dan je hakken, je tenen zullen minder snel drag geven. Wellicht beter is het om een breder board te kopen en dus wellicht een langer model te nemen

Je zou de binding iets naar voren kunnen schuiven zodat je tenen meer uitsteken dan je hakken, je tenen zullen minder snel drag geven. Wellicht beter is het om een breder board te kopen en dus wellicht een langer model te nemen

Marijnt op 14 feb 2021 17:03

Niet echt lekker voor het sturen om hem niet in het midden te houden en tenen geven net zo goed druk.

Ik vind dit trouwens ook wel wat aan de krappe kant, dus maatje groter lijkt me wel wat beter. Eventueel ook naar andere boards kijken. De ene wide is de andere niet.

Ik heb maat 43 en zou dit al aan de smalle kant vinden. Zolang je geen gesneden bochten gaat maken zal het wel meevallen. Ik zie wel eens meer overhang en die personen vallen ook niet bij elke bocht. Maar vraag dan niet hoe die bochten er uit zien.
Wat verwacht je van een board? Waarom heb je voor dit board gekozen? Wat had je hiervoor? Wat is je huidige niveau?

RFKANGOO op 14 feb 2021 11:37

Hai, bedankt voor je reactie!

Voorheen heb ik altijd huurboards gebruikt van 157w tot 165w. Meestal niet heel veel overhang, maar verschillend per board, meestal krijg ik wel een breed powderboard naar mijn idee. Ik heb het snowboarden zelf aangeleerd, maar het ging eigenlijk de eerste meters al redelijk goed. (Door mijn ervaring met windsurfen vermoed ik)

Wat ik zoek, een all mountain board waarmee je lekker de piste af kan. Het gaat me niet om pure snelheid, maar snel bochtjes draaien en goede grip op ijzige pistes. Zwarte pistes moet ik afkunnen zonder problemen te ondervinden aan uitstekende schoenen.

Dit board heeft ook lichte freestyle trekjes en genoeg pop. Genoeg ruimte om te groeien dus, echt freestylen wil ik niet doen maar springen en butters/switch rijden moet kunnen.

Prioriteit ligt dus op de pistes en lastigere omstandigheden. En natuurlijk het carven.

Ik ben 1,90 lang en weeg 75kg. Ik zou dus best een 161W kunnen maar ik heb gekozen voor een 159W ivm de bochtjes draaien en mijn lichtere gewicht. Zal voornamelijk op de piste blijven.

De 161W is ook maar 2mm breder dus of dit veel uitmaakt…?

Ik maak nu niet hele harde Carve bochten, maar ik zou het rot vinden als dit niet kan met mijn schoenen. Misschien is de Duck stance een idee?

Je zou de binding iets naar voren kunnen schuiven zodat je tenen meer uitsteken dan je hakken, je tenen zullen minder snel drag geven. Wellicht beter is het om een breder board te kopen en dus wellicht een langer model te nemen

Marijnt op 14 feb 2021 17:03

Niet echt lekker voor het sturen om hem niet in het midden te houden en tenen geven net zo goed druk.

Ik vind dit trouwens ook wel wat aan de krappe kant, dus maatje groter lijkt me wel wat beter. Eventueel ook naar andere boards kijken. De ene wide is de andere niet.

Tiny-M op 14 feb 2021 17:26

Bedankt voor je reactie, in het midden houden wil ik zeker doen. Maar ik vraag me af wat een zo groot mogelijke hoek is van de achterste voet, zonder dat ik hier hinder van heb bij het carven/cruisen van de piste.

Misschien een idee om een foto te maken van de voorste voet, die 15° gedraaid is?

Je zou de binding iets naar voren kunnen schuiven zodat je tenen meer uitsteken dan je hakken, je tenen zullen minder snel drag geven. Wellicht beter is het om een breder board te kopen en dus wellicht een langer model te nemen

Marijnt op 14 feb 2021 17:03

Dat is de pest, voor mijn redelijk lichte gewicht heb ik liever een korter board.

Zat zelf te denken aan low profiel schoenen, maar… deze Nitro venture schoenen zijn gloednieuw en zitten fantastisch. Alleen kan ik ze niet meer inruilen.

Short & wide boards een optie? Ride warpig, k2 simple pleasures etc.

Qua stance is het wel fijn om die niet verder dan 30 graden ertussen te hebben. +15 -15 kan prima. Ik sta op +18 -12.

En anders gewoon een powfinder kopen.

Hierbij nog heel wat foto’s, ik heb net de bindingen er nog eens op gezet. +15° en -15° hierbij kom ik op 2.4 en 2.5 cm overhang (beide 2.5 waarschijnlijk)

Ook heb ik getest hoe ver je het board kan kantelen voordat de schoen de grond raakt. Nou is dit niet helemaal realistisch omdat de piste ook niet helemaal vlak is, maar toch geeft het een idee.

Waarschijnlijk heb ik dus geen hinder aan mijn schoenen, behalve een buckelpiste of offpiste ? Ik snowboard nu 3 jaar, maar ik heb nog veel te leren.
Bedankt voor jullie advies en hulp!

null
null
null
null
null
null
null
null
null
null
null

Hierbij nog heel wat foto’s, ik heb net de bindingen er nog eens op gezet. +15° en -15° hierbij kom ik op 2.4 en 2.5 cm overhang (beide 2.5 waarschijnlijk)

Ook heb ik getest hoe ver je het board kan kantelen voordat de schoen de grond raakt. Nou is dit niet helemaal realistisch omdat de piste ook niet helemaal vlak is, maar toch geeft het een idee.

Waarschijnlijk heb ik dus geen hinder aan mijn schoenen, behalve een buckelpiste of offpiste ? Ik snowboard nu 3 jaar, maar ik heb nog veel te leren.
Bedankt voor jullie advies en hulp!

Mikkhil op 14 feb 2021 22:29

Hou er ook rekening mee dat je board doorbuigt als je een bocht maakt en je bij minder kantenhoek met je schoenen de sneeuw zal raken dan op de foto’s.

Übung macht den meister!!!

null

null

Om je een voorbeeld te geven hoe ver mijn board op z’n kant kan gaan.
Mijn board heeft een wist van 26.6cm en ik heb schoenmaat 43.
De stance is dan +36 +24 ongeveer. +18 -6 is bijna niet mogelijk voor mij.

Übung macht den meister!!!

Persoonlijk zou ik voor de 165W gaan met deze grote maat schoenen.
De mountain twin is een speels genoeg board zodat je met jouw gewicht daar prima mee uit te voeten komt.

Ik heb zelf ook maat 45-46 en wil geen enkel board met een smallere waist dan 26,5cm. Het is niet grappig om telkens op je gezicht te gaan als je hak de piste raakt.

Voor mij zou dit ook teveel overhang zijn.Kijk eens bij Goodboard die zijn redelijk breed of een powfinder Aosta.met jou schoenmaat zou ik rond de 265 waist width gaan zitten.

Persoonlijk zou ik voor de 165W gaan met deze grote maat schoenen.
De mountain twin is een speels genoeg board zodat je met jouw gewicht daar prima mee uit te voeten komt.

Ik heb zelf ook maat 45-46 en wil geen enkel board met een smallere waist dan 26,5cm. Het is niet grappig om telkens op je gezicht te gaan als je hak de piste raakt.

Jeroen999 op 15 feb 2021 14:02

Ik ben bang dat mijn lichtere gewicht (75kg) een groter board lomper laat aanvoelen. Ik heb de extra float ook niet nodig in de powder. Het is zo jammer, dit board past voor de rest perfect bij mij.

Zit er toch aan te denken om me tenen af te hakken😃

Voor mij zou dit ook teveel overhang zijn.Kijk eens bij Goodboard die zijn redelijk breed of een powfinder Aosta.met jou schoenmaat zou ik rond de 265 waist width gaan zitten.

Snow_Junky op 15 feb 2021 15:13

Ik heb gevraagd aan een shop om low profile schoenen op te meten, dit ter vergelijking met mijn huidige schoenen. Ik hoop dat ik het hiermee net red.

Ik weet niet of het helemaal bij je binnenkomt @Mikkhil , maar iedereen hier adviseert je om een breder board te nemen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik weet niet of het helemaal bij je binnenkomt @Mikkhil , maar iedereen hier adviseert je om een breder board te nemen…

Shane op 15 feb 2021 21:23

Dit komt zeker binnen, maar de low profile schoenen zijn mijn laatste inspanningen aan dit board. Mijn huidige schoenen zijn namelijk 33cm kwa buitendiameter, dus dan zou ik wel een heel breed board nodig hebben voor een maatje 45 1/3?? Mijn laatste hoop ik dus dat deze schoenen gewoon een stuk groter zijn dan de low profile van Burton.

Anders wordt het toch een groter model 162W (0,2cm breder) of 165W (0,5cm breder)

Of past dit dan niet zo goed bij mijn gewicht en kan ik beter een korter breder model nemen. Kortom welk board is niet bedoeld voor zwaargewichten maar toch breed en wendbaar.

TOV de mountain twin mag de freestyle kant als iets minder, maar het liefste wel een allround board die het niet zo goed in de powder hoeft te doen. Dus een net zo kort maar breder model zou perfect zijn🤔

Ik board zo’n 3jaar, techniek niet super maar ook niet slecht.
Gewicht: 75-76kg
Lengte: 190cm
Schoenmaat: rond de US12 (maat 45 1/3- 46 1/2) ligt aan merk schoenen etc.

Dus ik snap het zeker, en ik ben ook heel blij met al jullie feedback en suggesties!

Ik zou dan voor de 165W gaan. Er zit zoveel rocker in dit board dat ik me over de wendbaarheid geen zorgen zou maken. Ik heb zelf een paar rondjes op de Ultra Twin gestaan met mijn 1.88m en 75kg en dat was heerlijk. Nu heb ik iets meer ervaring dan jij.

Ik zou het nog wel steeds combineren met low profile schoenen want 45 1/3 blijft gewoon een grote schoen.

Er zijn al een aantal boards genoemd, lib tech heeft met de jamie Lynn in 160w ook al een vrij brede waist. Maar er zijn zoveel boards die kunnen. Ik zou vooral nu even kijken voor all mountain boards met redelijk wat camber (wel fijn met carven) en dan als eerste naar de waist width kijken. Lijkt me voor nu even de belangrijkste eigenschap.

Persoonlijk zou ik me er niet zo druk over maken en accepteren.
Die laatste 0,2cm bij 162 gaat het verschil niet maken hoor. Ik zou het knap vinden als je je bochten zo exact kan sturen.
En ook door je relatief lage gewicht en “slechts” 3 jaar ervaring ook lekker bij een korter boardje houden. Volgens mij ook juist waarom je dit board heb gekozen als ik het goed lees.

Het voornaamste advies dat ik altijd heb gehad (zelf ook maatje 46) is om maar te gaan skiën, want het gaat hoe dan ook oversteken.
Of je komt bij dergelijke oplossingen waar je ook behoorlijke concessies moet doen. bv. stance die killing is voor je knieën / oncomfortabel breed board (als die al te vinden is) / alpine board / etc.

Ik board zelf met een 159mw Arbor formula premium (waist 26.1, volgens mij zelfde als jouw board), met een maatje 46 dus. Het komt slechts incidenteel een keer voor dat ik echt te veel vraag van mezelf en m’n board en onderuit schuif.

Ook zou ik me over het offpiste niet te druk maken, je geeft al aan dat je focus op de piste ligt. En voor die paar bochtjes naast de piste gaan je uitstekende tenen het niet opeens onmogelijk maken. Mocht je je echt focussen op het offpiste, dan gewoon een heule brede poederplank (erbij) halen.
En de buckelpiste kom je toch niet carvend af ;)

Er zijn ook wel van die plaatjes voor onder je binding in omloop waardoor je hoger komt te staan en dus wat platter zou kunnen, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik zou het maar eerst gewoon proberen.

Persoonlijk zou ik me er niet zo druk over maken en accepteren.
Die laatste 0,2cm bij 162 gaat het verschil niet maken hoor. Ik zou het knap vinden als je je bochten zo exact kan sturen.
En ook door je relatief lage gewicht en “slechts” 3 jaar ervaring ook lekker bij een korter boardje houden. Volgens mij ook juist waarom je dit board heb gekozen als ik het goed lees.

Klopt helemaal! Alle beetjes helpen maar 2mm is wel weinig inderdaad. Ik heb antwoord van de shop: en op dezelfde manier hoe ik mijn huidige schoenen heb gemeten kom ik 1cm kleiner uit. Dus dit komt overeen met:
2,0cm toe/heel overhang voor de 159W
1,9cm toe/heel overhang voor de 162W
1,7cm toe/heel overhang voor de 165W
(voorheen schreef ik bij de 165W 0,5 cm breder dan de 159W, maar dit moet 0,6 cm zijn)

Dit scheelt dus wel wat. Hierdoor lijkt het allemaal weer iets minder erg 🤔

Het voornaamste advies dat ik altijd heb gehad (zelf ook maatje 46) is om maar te gaan skiën, want het gaat hoe dan ook oversteken.
Of je komt bij dergelijke oplossingen waar je ook behoorlijke concessies moet doen. bv. stance die killing is voor je knieën / oncomfortabel breed board (als die al te vinden is) / alpine board / etc.

Ik board zelf met een 159mw Arbor formula premium (waist 26.1, volgens mij zelfde als jouw board), met een maatje 46 dus. Het komt slechts incidenteel een keer voor dat ik echt te veel vraag van mezelf en m’n board en onderuit schuif.

Ik denk ook wel dat het moet kunnen, maarja ik kan nu nog ruilen etc.

Ook zou ik me over het offpiste niet te druk maken, je geeft al aan dat je focus op de piste ligt. En voor die paar bochtjes naast de piste gaan je uitstekende tenen het niet opeens onmogelijk maken. Mocht je je echt focussen op het offpiste, dan gewoon een heule brede poederplank (erbij) halen.
En de buckelpiste kom je toch niet carvend af ;)

Haha dat is zeker waar, offpiste zal ik misschien een klein stukje naast de piste meepakken, ik zal ook niet teleurgesteld zijn als dit voor geen meter gaat😜

Er zijn ook wel van die plaatjes voor onder je binding in omloop waardoor je hoger komt te staan en dus wat platter zou kunnen, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik zou het maar eerst gewoon proberen.

Klopt, alleen met de huidige bindingen kan dit naar mijn mening niet. Omdat deze bindingen kunnen kantelen, en je dan heel erg veel speling krijgt. (Idee hiervan is dat je gelijk je gewicht op je edge plant)

RonnyBravo op 16 feb 2021 13:31

Klopt helemaal! Alle beetjes helpen maar 2mm is wel weinig inderdaad. Ik heb antwoord van de shop: en op dezelfde manier hoe ik mijn huidige schoenen heb gemeten kom ik 1cm kleiner uit. Dus dit komt overeen met:
2,0cm toe/heel overhang voor de 159W
1,9cm toe/heel overhang voor de 162W
1,7cm toe/heel overhang voor de 165W
(voorheen schreef ik bij de 165W 0,5 cm breder dan de 159W, maar dit moet 0,6 cm zijn)

Veranderd dit de zaak voor de mensen die mij wel een breder board aanraden?

En nog terugkomend op RonnyBravo, ik kan mij alleen herinneren met een huurboard die ik ooit had van 157W dat ik op de zwarte piste slecht even kon stoppen omdat de achterkant van de bindingen dan mijn edge van de grond af lifte. Nu is dit niet zo’n groot probleem, gewoon in een keer naar beneden:)

Mijn niveau schat je denk ik wel aardig in, bij iets hardere ijzige pistes merk ik meer mijn techniek foutjes. Toen er de eerste dagen een laagje verse sneeuw lag ging alles echt heel erg goed, dat is ook iets makkelijker natuurlijk. Nu zijn grote powderboards ook niet echt gemaakt voor ijzige hardere pistes?

Tja, weet eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal wat nu het slimste is om te doen. Proberen kan altijd, maar dat wordt zowieso wel over een lange tijd met corona…
Als ik toch een andere lengte/board wil dan moet ik dit binnen andere halve week beslissen…

Ik heb hetzelfde probleem als jou, maar nog wat grotere voeten. Maat 47,193 lang en 77 kilo. Oversteek heb ik altijd en 2cm is prima te doen, je moet wel heel enorm kantelen voordat je de piste raakt. Off-piste doe ik graag en gaat prima.
Ik heb een Amplid Dada, dat board is 154 lang en breder dan m’n Batalion Goliath 161 wide, het bevalt me goed dat de Amplid korter is.
Jouw topic gelezen te hebben raad ik aan om niet naar een langer board te gaan. Die schoenen die je noemt zijn een mooie oplossing. Heel iets anders: waar ik m’n board koop kan ik hem na afloop terugbrengen en krijg ik 2/3 van de aanschafprijs terug, het board gaat dan gewoon de verhuur in. Heeft jouw shop niet zo’n regeling? Dan lekker mee gaan spelen.

Ik heb hetzelfde probleem als jou, maar nog wat grotere voeten. Maat 47,193 lang en 77 kilo. Oversteek heb ik altijd en 2cm is prima te doen, je moet wel heel enorm kantelen voordat je de piste raakt. Off-piste doe ik graag en gaat prima.
Ik heb een Amplid Dada, dat board is 154 lang en breder dan m’n Batalion Goliath 161 wide, het bevalt me goed dat de Amplid korter is.
Jouw topic gelezen te hebben raad ik aan om niet naar een langer board te gaan. Die schoenen die je noemt zijn een mooie oplossing. Heel iets anders: waar ik m’n board koop kan ik hem na afloop terugbrengen en krijg ik 2/3 van de aanschafprijs terug, het board gaat dan gewoon de verhuur in. Heeft jouw shop niet zo’n regeling? Dan lekker mee gaan spelen.

Henk15 op 16 feb 2021 19:22

Ik heb maat 46,5 ± kwa normale schoenen. Mijn shop heeft geen verhuur helaas, maar valt wellicht iets te regelen.

Fijn om te horen dat je weinig hinder hebt aan je oversteek. Jouw bataleon is 26,5 breed zie ik. Welke maat snowboardschoen heb je?

*bericht bewerkt door Mikkhil op 16 feb 2021 20:47

Ook zou ik me over het offpiste niet te druk maken, je geeft al aan dat je focus op de piste ligt. En voor die paar bochtjes naast de piste gaan je uitstekende tenen het niet opeens onmogelijk maken. Mocht je je echt focussen op het offpiste, dan gewoon een heule brede poederplank (erbij) halen.
En de buckelpiste kom je toch niet carvend af ;)

Haha dat is zeker waar, offpiste zal ik misschien een klein stukje naast de piste meepakken, ik zal ook niet teleurgesteld zijn als dit voor geen meter gaat😜

Er zijn ook wel van die plaatjes voor onder je binding in omloop waardoor je hoger komt te staan en dus wat platter zou kunnen, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik zou het maar eerst gewoon proberen.

Klopt, alleen met de huidige bindingen kan dit naar mijn mening niet. Omdat deze bindingen kunnen kantelen, en je dan heel erg veel speling krijgt. (Idee hiervan is dat je gelijk je gewicht op je edge plant)

RonnyBravo op 16 feb 2021 13:31
Mikkhil op 16 feb 2021 19:09

In de losse poeder maakt het echt geen bal uit of je schoenen buiten je board komen. Juist op de piste wil je zo min mogelijk drag hebben.
En bij deze durf ik wel te stellen dat iedereen die het wel mee vind vallen als de schoen 2 cm of meer oversteekt nog nooit, ik herhaal, nog nooit een fatsoenlijke bocht heeft gemaakt.

Ik heb wel eens iemand gezien met Now bindingen met verhogingsplaten er tussen. De foto’s hiervan staan zelfs in dit topic. Het moet niet gekker worden toch? 😊

Übung macht den meister!!!

Ik gebruik de overhang van m’n schoenen juist als extra grippunt naast m’n magnetraction om zo juist extra scherpe bochten te kunnen maken. Geen probleem dus! Lekker gaan boarden.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb maat 46,5 ± kwa normale schoenen. Mijn shop heeft geen verhuur helaas, maar valt wellicht iets te regelen.

Fijn om te horen dat je weinig hinder hebt aan je oversteek. Jouw bataleon is 26,5 breed zie ik. Welke maat snowboardschoen heb je?

Mikkhil op 16 feb 2021 20:46

Bij die bataleon had ik salomon f20 schoenen, maat 48. Die schoenen vielen wat kleiner, maar waren qua lengte aanzienlijk korter dan vergelijkbare maten. Ik heb nu nieuwe salomon schoenen in maat 47 en die zijn een stuk langer en ongeschikt voor de bataleon. Kortere schoenen kon ik zo snel niet vinden, wie weet volgend jaar…

In de losse poeder maakt het echt geen bal uit of je schoenen buiten je board komen. Juist op de piste wil je zo min mogelijk drag hebben.
En bij deze durf ik wel te stellen dat iedereen die het wel mee vind vallen als de schoen 2 cm of meer oversteekt nog nooit, ik herhaal, nog nooit een fatsoenlijke bocht heeft gemaakt.

Ik heb wel eens iemand gezien met Now bindingen met verhogingsplaten er tussen. De foto’s hiervan staan zelfs in dit topic. Het moet niet gekker worden toch? 😊

RFKANGOO op 16 feb 2021 21:28

Ieder z’n mening natuurlijk, maar veel oversteek in de poeder zorgt voor weerstand, dat wil je niet.
Dan die 2 cm oversteek, vergeet niet dat je die oversteek niet direct op je board hebt, de dikte van je bindingen zit er tussen. Met 2 cm oversteek kan je board zeker 45 graden kantelen en daar kan je prima mee boarden.

*bericht bewerkt door Henk15 op 16 feb 2021 22:47

De oversteek in de poeder maakt mij echt niks uit. Het is misschien niet ideaal, maar mijn prioriteit ligt echt bij de piste.

Ik had die bataleon schoenen ook voorbij zien komen bij de reduced footprint schoenen👌

Ik zie inderdaad nu dat die now bindingen verhoogd zijn. Ik had verwacht dat de drukpunten buiten de plaat vielen. Maar fijn dat dit kan👍

Ik zou wel nog willen herhalen dat de gemeten overhang wel bij +15 en -15 is. Voor de snowboard tak die ik wil gaan doen, vooral dus op de piste Carven is dit niet de ideale stance heb ik begrepen. Er is hier dus ook nog wat ruimte voor verandering.

Het wordt een aardig topic zo🙈 de meningen lopen wat uiteen.

Met 15 -15 kun je prima carven, maar je kan ook juist je hele stance voorwaarts zetten zoals @RFKANGOO
Je zal dan wel iets minder overhang hebben dan, maar zoals hij ook al aangeeft: wanneer je serieus gecarvde bochten gaat maken heb je eerder last van drag dan wanneer je met wat geschoven bochten de piste af gaat.
In dit geval zou ik ervoor kiezen dit bord sowieso terug te sturen nu het nog kan en afwachten tot er weer getest kan worden.

Met 15 -15 kun je prima carven, maar je kan ook juist je hele stance voorwaarts zetten zoals @RFKANGOO >
Top dat is in ieder geval positief.👌
Je zal dan wel iets minder overhang hebben dan, maar zoals hij ook al aangeeft: wanneer je serieus gecarvde bochten gaat maken heb je eerder last van drag dan wanneer je met wat geschoven bochten de piste af gaat.>
Nu maak ik voornamelijk geschoven bochten, maar ik wil dus wel echt gaan Carven.

In dit geval zou ik ervoor kiezen dit bord sowieso terug te sturen nu het nog kan en afwachten tot er weer getest kan worden.

Tja kwa testen zal het ook lastig zijn denk ik, weinig wide boards die niet ook meteen heel erg lang zijn. Ik zag ook de “Ride warpig” staan, misschien zou dit wel een goede optie zijn. Iemand ervaring hiermee toevallig?

Tiny-M op 17 feb 2021 09:55

Ieder z’n mening natuurlijk, maar veel oversteek in de poeder zorgt voor weerstand, dat wil je niet.
Dan die 2 cm oversteek, vergeet niet dat je die oversteek niet direct op je board hebt, de dikte van je bindingen zit er tussen. Met 2 cm oversteek kan je board zeker 45 graden kantelen en daar kan je prima mee boarden.

Henk15 op 16 feb 2021 22:42

Oversteek in de poeder merk je echt helemaal niks van. Heb wel eens met een nitro splitboard getourd en offpiste ging perfect. Maar zodra we weer terug naar het skigebied gingen viel ik steeds met mijn heel side bocht. Na veel vallen kwam ik erachter dat ik steeds met mijn hak de piste raakte en dan is het klaar.

Plaats een reactie