Hemelvaart (Gletschers)

Goeiemiddag,

Even een korte ‘positieve’ noot op het forum.
Herfst, Kerst en krokus vielen al definitief in het water.
De paasvakantie lijkt me ook zeer moeilijk te worden…

We hopen evenwel dat we tijdens het verlengd weekend van 13-16 mei (Hemelvaart) nog even naar de bergen kunnen.
Hoe realistisch achten jullie dit?
Zou je al durven boeken?
Welke Gletscher zouden jullie kiezen (Kaprun, Hintertux, Kaunertal, Pitztaller…) ?

Ja maar natuurlijk kan dat. Op 1 april zal waarschijnlijk bekend worden gemaakt dat het allemaal 1 grote grap blijkt te zijn. Dus na die datum zullen alle beperkingen verdwijnen en is er niks meer aan de hand. Fijne vakantie alvast.

Übung macht den meister!!!

Een opening van de skigebieden in Oostenrijk voor buitenlandse toeristen lijkt een moeilijke opgave, zeker gezien de verstrengde maatregelen die werden getroffen.

In Zwitserland bevinden zich enkele klassieke en minder klassieke mogelijkheden voor het Hemelvaartweekend.
Zermatt en Saas-Fee, Les Diablerets en Engelberg zullen gletsjerskiën aanbieden, maar daarnaast zijn er ook mogelijkheden in Sankt Moritz (Diavolleza), Adelboden (Engstligenalp) en Flims (Vorab). Een minder bekend gegeven is dat het skigebied van Disentis (bij voldoende sneeuw, ze zijn goed op weg) opnieuw opent tijdens het Hemelvaartweekend. In deze bijzondere tijd moet dat natuurlijk met een korrel zout worden genomen, voorlopig staat het nog niet officieel aangegeven op de website. Iets verderop zijn er bijkomende mogelijkheden op de gletsjer van de Gemsstock in Andermatt.

En wellicht is er in Scandinavië ook wel wat mogelijk. Vooral de noordelijke gebieden gaan vaak tot ver in het voorjaar door. Al heb ik geen idee hoe het er dit jaar is.

Galdhøpiggen skisenter (in Noorwegen) opent op 13 mei en Folgefonna op de 14e, maar ik vind het de reis niet waard…

Galdhøpiggen skisenter (in Noorwegen) opent op 13 mei en Folgefonna op de 14e, maar ik vind het de reis niet waard…

SleeVanEee op 15 feb 2021 19:16

Merci, maar zover gaan we het niet zoeken :-)

Ben mij er goed van bewust dat de kans uiterst gering is dat er dit voorjaar nog iets mogelijk is. Wij volgen de maatregelen hier (Vlaanderen) trouwens zeer strikt op. Vb: onze kinderen van 5 en 7 hebben hun grootouders fysiek niet meer gezien sinds 1 januari 2021 en dit was dan nog een winterwandeling buiten op Nieuwjaar. Negatieve reacties op deze post lijken me dan ook niet aan de orde.

We blijven hoopvol en mocht er een redelijke kans zijn dat we in mei of zelfs begin juni nog even naar de bergen kunnen, zullen we dit - conform alle geldende maatregelen - wellicht doen. De kinderen kunnen nu gelukkig nog trainen op de indoorpistes, maar ze zouden uiteraard ook graag even de echte bergen en pistes voelen…wie niet :-)

Vriendelijke en optimistische groeten,
Geniet van jullie werkdag.

Plaats een reactie