Tips accommodaties met halfpension Oostenrijk 2021/2022

Beste allemaal,

Wij (gezin van 3) zaten zojuist aan de ontbijttafel te mijmeren dat we zo ongeveer rond de klok van 09:00 u. vanmorgen aangekomen zouden zijn bij ons hotel voor de wintersport. We zijn de afgelopen jaren steeds in de voorjaarsvakantie naar Sporthotel Wagrain geweest. Dit vanwege het feit dat ons zoontje nog niet oud genoeg was voor de echte skiles en we toch graag samen op vakantie wilden en een beetje spelen in de sneeuw. (In dit hotel zit een zeer goede kinderopvang en een zwembad).

Afijn, vanwege de corona helaas geen wintersport dit jaar. Maar als je het er dan over hebt, begint het toch weer te kriebelen en de eerste dag van de vakantie die niet doorging is misschien een mooi moment voor de kick-off voor wat betreft de oriëntatie voor volgend jaar.

Om het verlies van dit jaar een beetje te compenseren, zijn we voornemens om volgend jaar 2 keer te gaan. De kleine spruit zit inmiddels bijna een seizoen in Nederland op skiles en gaat dit vanaf september ook weer doen. Aan de voorbereiding ligt het derhalve niet.

Met kerst willen we graag een week +1 dag vanwege nieuwjaarsdag op zaterdag (van zat. 25-12 tot zon. 2-1) en in de voorjaarsvakantie nog een week (19-2 - 26-2).

Nu is 2x Sporthotel Wagrain uiteraard een mogelijkheid, maar dit is een wat duurder hotel (+/- €3200,- per week voor 2 volwassenen en een jong kind incl. 3 skipassen) dus om vanwege de gewenste dubbele wintersport een klein beetje het huisje bij het schuurtje te laten voor wat betreft de kosten, zijn we op zoek naar wat andere opties voor wat betreft de accommodatie.

Onze wensen:

In Oostenrijk
Middelgroot tot groot gebied (Uit de top10: https://www.austria.info/nl/activiteiten/wintersport/grootst…)
Halfpension (Beetje afwisselend en gezond. Niet de hele week schnitzel mit pommes e.d)
Accommodatie direct aan of op korte loopafstand van de piste of lift.
Netjes, schoon en verzorgd. (Hoeft niet luxe)
Het liefst nog een barretje of andere ruimte om 's avonds na kinderbedtijd zelf nog even gezellig te zitten om een spelletje te doen, wat te drinken etc.

We kunnen uiteraard zelf zoeken via Google, Sunweb en TUI, maar misschien heeft iemand hier een gouden tip, verborgen pareltje of zelf een pension of hotel waar wij echt eens naar moeten kijken.

Alvast bedankt! :)

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 22 feb 2021 23:34

Mag ik vragen waarom jullie een groot gebied willen bezoeken? Dit ivm de skiles van jullie kleine? Buiten de genoemde top 10 zijn er nog een aantal leuke opties namelijk, waarbij je in een dag/halve dag ook genoeg leuks kan doen.

Die plus 1 dag in de nieuwsjaarweek is misschien wel erg lastig. Als alternatief zou je ook gewoon aan 't eind van de skidag 2 of 3 uurtjes kunnen rijden en een lekker hotelletje in 't zuiden van Duitsland kunnen boeken? Als 't een (stuk) kleiner mag: in Berwang heb je bijvoorbeeld de Skilounge, gericht op gezinnen, ik ben er ooit geweest en 't eten was simpel, maar goed en afwisselend. Leuke bar/huiskamer en ook prima kamers. Inmiddels wel andere eigenaren, dus misschien is het anders.

Qua eten was het beste halfpension hotel waar ik gezeten heb Josl in Obergurgl. Maar of je met kleine kinderen elke avond lang en uitgebreid wil tafelen, weet ik niet?

Maar eens met Bennie, moet het echt een gebied uit dat lijstje zijn?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mag ik vragen waarom jullie een groot gebied willen bezoeken? Dit ivm de skiles van jullie kleine? Buiten de genoemde top 10 zijn er nog een aantal leuke opties namelijk, waarbij je in een dag/halve dag ook genoeg leuks kan doen.

Bennie op 20 feb 2021 10:29

Omdat we zelf wel behoorlijk kilometervreters zijn. Het zal met de skiles erbij wellicht wat. minder worden, maar gemiddeld halen we met gemak de 70 km. per dag.

Ik ben overigens wel benieuwd naar eventuele alternatieven hoor. We kunnen het per slot van rekening altijd meewegen, dus kom maar op :)

Die plus 1 dag in de nieuwsjaarweek is misschien wel erg lastig. Als alternatief zou je ook gewoon aan 't eind van de skidag 2 of 3 uurtjes kunnen rijden en een lekker hotelletje in 't zuiden van Duitsland kunnen boeken? Als 't een (stuk) kleiner mag: in Berwang heb je bijvoorbeeld de Skilounge, gericht op gezinnen, ik ben er ooit geweest en 't eten was simpel, maar goed en afwisselend. Leuke bar/huiskamer en ook prima kamers. Inmiddels wel andere eigenaren, dus misschien is het anders.

Qua eten was het beste halfpension hotel waar ik gezeten heb Josl in Obergurgl. Maar of je met kleine kinderen elke avond lang en uitgebreid wil tafelen, weet ik niet?

Maar eens met Bennie, moet het echt een gebied uit dat lijstje zijn?

Roy83 op 20 feb 2021 10:39

We staan voor andere suggesties uiteraard open.

Tip voor een kleine 2 uurtjes rijden op zaterdag is inderdaad ook een goede. We zouden oorspronkelijk op de heenweg gisteravond overnachten in Samerberg, tegen de grens aan.

*bericht bewerkt door rcpk op 20 feb 2021 10:59

Niet in de top 10 maar 120 k piste, kinderskischool van het hotel brengt de kids naar de babyhelling, zoniet kun je een paar haltes met de skibus als je je kind zelf weg wil brengen. Deze ligt midden in het skigebied vandaar ski je alle kanten op. Goede kok met vijfgangen diner en een middagjausen na het skiën.
Welness aanwezig met zwembad (je) Zie vlgd link. Kind op de kamer t/m vier jaar gratis vanaf 5 -6 j €25,- kom je op 2100/2275 uit https://www.vitalhotelpost.at/de/zimmer-preise/winterpreise… Skipas tot zes jaar gratis

*bericht bewerkt door Elly3 op 20 feb 2021 12:19

Dienten Die Alte schule

Misschien is hotel Waldfrieden in Rohrmoos/Schladming wat voor jullie. Hotel aan de piste en vlak bij de skischool. Gezellig hotel met een goede verzorging.

Misschien is Ferienhotel Aussicht in Finkenberg wel wat voor jullie. Aangenaam hotel, lekker eten (keuzemenu), kindvriendelijk en op wandelafstand van de lift of eventueel met de skibus. Aan de lift is het ‘s ochtends veel minder druk dan de “grote buur” Mayrhofen.

Qua eten was het beste halfpension hotel waar ik gezeten heb Josl in Obergurgl. Maar of je met kleine kinderen elke avond lang en uitgebreid wil tafelen, weet ik niet?

Roy83 op 20 feb 2021 10:39

Dat is inderdaad een goed hotel met goed eten en op de bovenste verdieping mooie wellness met uitzicht. Een aanrader voor volwassen levensgenieters, maar de kleine is er alleen niet welkom, want het is een adult-only hotel.

Annoying skiers since 2003

Misschien is dit hotel een optie: https://www.plattner.at/
Skigebied is ook net niet de top10, maar zeker de moeite waard. Hotel ligt op een perfecte locatie OP de piste. Goede ervaringen mee gehad in de zomer, prima eten (menukaart staat op de site).

*bericht bewerkt door Snowy1970 op 23 feb 2021 09:12

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Plaats een reactie