Vervanging Völkl racetiger rc uvo 175 lang radius 17.5.

Hoi ik heb meerdere jaren met plezier op deze ski’s geskied, bijna overal kom ik daarmee makkelijk naar beneden. Alleen vind ik het ook erg leuk om wat zwarte Buckelpistes te pakken (vorig jaar o.a. de Mur de Suisse) en dan heb ik toch wel moeite om makkelijk te kunnen draaien om die hele hoge buckels met ook een lage snelheid. Ook een skiroute doe ik graag als die er is.

Ik ben een redelijk snelle skiër 192 lang 90kg zwaar ongeveer 30 jaar ski ervaring vaak 2 weken per jaar de laatste 10 jaar.
Heb al eens een ochtend op Head rebels sl geskied om te proberen maar die voor de middag al weer ingeleverd (te zenuwachtig skigedrag naar mijn smaak).

Kortom heeft iemand tips wat voor mij een goede opvolger kan zijn?

Ik denk dat je het meer moet zoeken in een ander soort ski, dan een ski van een ander niveau. Die RC die je hebt is op zich niet een hele moeilijke ski om te skien, maar in buckels en onregelmatig sneeuw nou niet echt een lekkere ski.

De Head SL is natuurlijk een ski die heel makkelijk draait, maar om nou met een slalomski buckels te gaan skien…nope🙈 Je hebt ook ervaren dat een slalomski niet lekker skiet op snelheid - daar moet je vooral korte felle bochten mee skien.

Ik zou denken denken aan de K2 Mindbender 90ti, Nordica Enforcer 88 of Volkl Kendo (in oplopende volgorde van vereiste inspanning). Allemaal stevig genoeg voor jouw postuur, maar veel allrounder inzetbaar dan je RC.

Overigens, mocht je er weinig aan willen uitgeven dan ken ik nog wel iemand die een Kendo te koop heeft. Laat maar weten.

Bedankt voor je reactie, die Nordica Enforcer 88 lijkt mij wel wat. Zijn er nog meer mensen met suggesties?

Ik vraag me wel eens af zou @GiGi dit nog wel eens volgen 😄

Een zwarte buckelpiste met een bredere en langere ski? Opmerkelijk advies.

Je hebt het misschien zelf al wel gevonden, maar wellicht kunnen de reviews van Ski Essentials je wel helpen. Bij deze aflevering bespreken ze alledrie de ski’s… succes!

Een zwarte buckelpiste met een bredere en langere ski? Opmerkelijk advies.

DrPhil op 28 feb 2021 15:57

Wat is wel een goed advies in dit geval?

De Head e Rally 177 lang lijkt ook een prettige ski, misschien niet ideaal voor de skiroutes maar hopelijk stuurt die dan wel makkelijker door buckels.

De eRally is een prima alternatief, maar als je de kans krijgt zou ik die Enforcers zeker eens proberen.

Een zwarte buckelpiste met een bredere en langere ski? Opmerkelijk advies.

DrPhil op 28 feb 2021 15:57

Wat is wel een goed advies in dit geval?

De Head e Rally 177 lang lijkt ook een prettige ski, misschien niet ideaal voor de skiroutes maar hopelijk stuurt die dan wel makkelijker door buckels.

Rick_R op 28 feb 2021 18:32

Ik heb nergens geschreven ‘bredere en langere ski’s’ wat Phil pretendeert. Het gaat om het feit dat de allmountains die ik noem veel meer tip en tail rocker hebben, lange en getaperde tips en iets meer breedte onder de voet. Dat maakt de ski makkelijker te hanteren en te draaien bij buckels en hopen. Dit type ski’s wordt in Amerika volop gebruikt in de moguls.

Persoonlijk vind ik de Rally weinig toegevoegde waarde hebben tov de RC die je al hebt. Pisteskis die het vooral goed doen op harde sneeuw m.i.

In Amerika rijden ze ook met trucks die elke bocht uitvliegen.
Niet aan te slepen, die dingen.
Zouden de brede ski’s in Amerika misschien iets te maken kunnen met de sneeuwsituatie daar?

*bericht bewerkt door DrPhil op 28 feb 2021 19:55

Ik denk dat ik de Enforcers eens ga proberen te huren om te testen als de mogelijkheid er is (wellicht pas volgende winter pas weer op skivakantie). Toch leuk om te proberen, bedankt voor de tips.

In Amerika rijden ze ook met trucks die elke bocht uitvliegen.
Niet aan te slepen, die dingen.
Zouden de brede ski’s in Amerika misschien iets te maken kunnen met de sneeuwsituatie daar?

DrPhil op 28 feb 2021 19:51

Of misschien heeft ze gewoon gelijk en een bredere ski werkt gewoon beter in all mountain condities. Waar je langer vandaan haalt is mij een raadsel. Wat betreft skis hebben Amerikanen altijd gelijk, the wider the better, helemaal als ik kijk naar hoe nederlanders in allmountain terrein skiën.

Freeride = Life

Je zou ook kunnen kijken naar de Black Crows Vertis. Dat is hun resort ski en geschikt voor alle condities in een resort. Radius 15, knalt door de hopen en moguls heen. Snelle kanten wisseling en je kan carven als een malle en veel grip op harde pistes. 85cm onder de voet en een rocker aan de voorkant. Komt erg goed uit de internationale skitesten.

Bedankt voor de tips, ik zal de volgende wintersport eens kijken of ik een dagje zulke ski`s (Enforcers, de Black Crows of iets dergelijks kan huren om het eens te testen.

Dat zijn ski’s die je bij een testevent zult moeten proberen. Deze type ski’s zijn zelden in een verhuurshop in de Alpen of het Sauerland te vinden.

De Black Crows kan je huren bij indoorski Rotterdam in verschillende lengte maten

Ik zou ook zeker eens de Blizzard Brahma proberen. In Sölden op geskied en echt een lekkere ski. Anders de Stöckli Laser SX of AX.

Indoorskiën is niet aan mij besteed, tzt maar eens kijken welke ski`s hoe en waar te regelen. Blizzard Brahma kan ook wat zijn, Stöckli is vaak wat aan de dure kant volgens mij.

Indoorskiën is niet aan mij besteed, tzt maar eens kijken welke ski`s hoe en waar te regelen. Blizzard Brahma kan ook wat zijn, Stöckli is vaak wat aan de dure kant volgens mij.

Rick_R op 03 mrt 2021 22:09

Zij verhuren diverse soorten ski’s om mee te nemen op reis. Niet om daar te testen ;l

Indoorskiën is niet aan mij besteed, tzt maar eens kijken welke ski`s hoe en waar te regelen. Blizzard Brahma kan ook wat zijn, Stöckli is vaak wat aan de dure kant volgens mij.

Rick_R op 03 mrt 2021 22:09

Zij verhuren diverse soorten ski’s om mee te nemen op reis. Niet om daar te testen ;l

Jamie010 op 04 mrt 2021 08:08 Aha Rotterdam is alleen een beetje ver voor mij om ski`s te gaan huren, ik woon ten Oosten van Arnhem

Nu heb ik toch toegeslagen: Nordica Enforcer 88 186 lang met Tyrolia Attack 13 GW Solid Black bindingen. In de tussentijd heb ik nog wat reviews gezien over deze ski`s en ik verwacht er goed op te kunnen skiën.
Ik zag een leuke aanbieding en heb ze nu gekocht, model 2019/2020 zelfde ski als 2020/2021 alleen andere print en daardoor ook goedkoper dan het model van dit seizoen.

Bedankt voor de tips

Het skiën zal nog wel ff duren waarschijnlijk maar dan is het materiaal iig op orde.

We willen natuurlijk wel een foto zien :)

We willen natuurlijk wel een foto zien :)

elisabeth101 op 07 mrt 2021 18:07

Ik verwacht de ski`s deze week dus nog even geduld, ben er zelf ook wel benieuwd naar hoe ze er in het echt uitzien.

null

Dit zijn ze dan

Beauties😁

Plaats een reactie