Aanschaf eerste paar Ski's

Hallo allemaal,

Na hiervoor altijd te hebben gehuurd wil ik graag een paar ski’s aanschaffen. Ben 22 jaar, 1,80m en weeg 65kg. Ski van kinds af aan elk jaar een week en heb lang les gehad.

Over mijn skiën: Eigenlijk alleen maar on-piste los van een stukje tussen de bomen door. Ik kom de blauwe en rode pistes altijd gemakkelijk af en vindt het heerlijk om met een goed tempo te skiën. Ook zwarte pistes doe ik graag en vind het leuk om een uitdaging op te zoeken. Zwarte pistes kom ik gewoon af maar duidelijk met meer moeite dan rood.

Ik vind het heerlijk om langere gesneden bochten te maken en ben dus ook op zoek naar en ski die hier goed in is. Wel zou ik graag de mogelijkheid houden om later nog beter te worden in korte bochten op deze ski. Buiten het skiën om hockey ik elke week dus ben redelijk sportief, en ski ook sportief.

Voordat ik deze post heb gemaakt heb ik zelf al wat op het forum en op internet rond gekeken. En heb dan ook al wat ski’s gevonden waarvan ik denk dat deze redelijk bij mijn wensen aansluiten. Dat zijn de volgende ski’s:

  • Fischer RC4 The Curv Ti (€300)
  • Fischer Progessor F19 (€300)
  • Head Supershape I.magnum (€380)

Hoe kijken jullie tegen deze ski’s aan en zouden deze bij mijn stijl passen?
Het liefst zou ik deze natuurlijk ergens proberen maar dat zit er voorlopig nog niet in. Uit jullie ervaring hoe lang blijven de aanbiedingen op Skitreff.de en Ekosport in voorgaande jaren?

Ik hoor graag jullie Ideeën!

De genoemde sites hebben regelmatig wisselende aanbiedingen, maar wel bijna continu actie.

De ski’s die je uit hebt gezocht zitten allemaal aan de korte kant van het bochtenspectrum.
Alternatief kun je kijken naar ski’s als de Rossignol Hero Elite LT-Ti, Head Supershape iSpeed (in 177), Nordica Spitfire RB76, Salomon S/Max 12 of Atomic Redster G9.

*bericht bewerkt door Bennie op 08 mrt 2021 17:57

Even kort door de bocht.
Ga diverse ski’s testen op locatie in de bergen weet je precies welke ski het beste bij je past.
En ga niet teveel op de prijs af.
Of op leuke teksten in tests.
PS De Fischer The Curv waar je het over had viel mij tegen in 2019.
(Ook weer persoonlijk natuurlijk)

Ik vind de fischer Curv Ti een heerlijke ski. Als je de 171 pakt heb je wel een middenradius met 15. Deze is ook heel geschikt om je korte bochten mee te verbeteren. De f19 is vooral goed in lange rustige bochten, korte bochten voelen traag. De f19 is in slush wel makkelijker dan de Curv Ti.

De imagnum zou qua niveau prima kunnen, de ispeed doet een lange bocht beter, maar vergt iets meer inspanning meen ik (Bennie weet dit beter).

Bennie noemt verder een paar goede opties met de rossi LT Ti en de Smax 12. De nordica RB en G9 had ik denk ik niet gedaan, is wel veel ski voor jouw gewicht. Tenminste, ik vond die beduidend meer input vragen dan de anderen. De Nordica Spitfire Pro is dan m.i. een betere keuze, is ook echt een goede ski (bij Sport Conrad voor 350 meen ik)

Plaats een reactie