Ski's en preparatie voor borstelbaan?

Zag een bericht van @hessel uit 2015 hierover, dus ben even benieuwd naar de huidige meningen hier. Wil wellicht een eigen stel latten gaan gebruiken op de borstelbaan, voornamelijk voor buckeltrainingen.

Ervan uitgaande dat er komende tijd wel wat leuke koopjes passeren, wat zou geschikt materiaal zijn en hoe te prepareren (wax)? Iedere keer clubmateriaal huren is leuk, maar de latten mwah, en uiteindelijk ook best kostbaar natuurlijk.

Optie is natuurlijk 1 setje van de aanwezige Rossi ST ti “op te offeren” zoals in gewoon gaan gebruiken en over een paar maanden zien we wel hoe ze er aan toe zijn ;)

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 01 mei 2021 13:26

Edwin van Riel

Uit een ander topic:

Zelf gebruik ik Holmenkol jump ceramic wax. Daarmee zit je belag vol en is het beter beschermd tegen de wrijving op de baan. Sneeuwwax glijdt minder goed op de borstels, dus dat is geen optie (hoewel een keiharde basiswax wel je belag weer goed beschermt, maar dan kun je dus beter de ceramic pakken).
Je kunt overigens wel je baanski’s in de sneeuw gebruiken, je zult ze alleen opnieuw moeten prepareren voor de sneeuw (ceramic wax eruit en laagjes sneeuwwax erin) en daarna weer voor de baan (sneeuwwax eruit, ceramic wax erin). En slijpen, slijpen, slijpen…
Goede set diamantvijltjes is een prima investering.

Hessel op 06 okt 2020 10:53

Je kunt wel wisselen van baan naar sneeuw en andersom, maar het kost een hoop werk qua wax.
In de praktijk heb ik een set baanski’s naast de sneeuwsetjes. Qua slijtage valt het reuze mee. Kanten worden wel sneller bot op de matten, maar het belag houdt het goed.
Ga niet de mat op als het vriest (sproeiers doen het dan niet) of als het erg warm (baan te droog) is. Dan kan je belag de warmte niet kwijt en verbrandt het langs je kanten.

*bericht bewerkt door Hessel op 25 mrt 2021 17:25

Die vijltjes zijn er wel. Zal eens kijken naar die ceramic wax, tnx.

Nu nog eens verdiepen in ski-type. Of gewoon die Rossi’s meenemen en kijken hoe ze het doen in de buckels 😂😂

Edwin van Riel

@evr66 nog een tipje vanuit de club: pak geen latten van Head. Op de een of andere manier is dat belag niet borstelproof.

Merkwaardig maar zeker bedankt! Denk dat ik eerst de Rossi’s ff meepak en eens een paar rondjes afwissel met de club latten. Gewoon voor het idee 😉

Edwin van Riel

@Hessel nou, ze staan in de Holmenkol ceramic. Wat is die zooi (relatief) hard zeg. Vanavond mee de baan op ;)

Edwin van Riel

Ja is stevig spul. Maar dat is ook de bedoeling om de hitte van de matten aan te kunnen.

Ja is stevig spul. Maar dat is ook de bedoeling om de hitte van de matten aan te kunnen.

Hessel op 08 apr 2021 11:33

Bevalt prima, nu een paar avondjes op zitten. Lekkerder dan die huurlatten ;)

Edwin van Riel

Lekker bezig @evr66☃️

Kom maar door met de beelden💪☃️

LA NORMA😍☃️

Lekker bezig @evr66☃️

Kom maar door met de beelden💪☃️

Piefke op 01 mei 2021 13:15

@piefke Doe ik zodra er wat is. Clubhuis gesloten dus nog weinig video(analyses) gedaan buiten een heel klein stukje afgelopen week. Zodra er wat te delen valt, komt-ie

Nooit gedacht dat dit het enige skiën in een heel seizoen zijn zijn 😨😨😨

*bericht bewerkt door evr66 op 01 mei 2021 13:38

Edwin van Riel

We wachten nog fff af dan😁

Ja precies, zal ook blij zijn als we weer eens een dagje Snowworld kunnen doen!☃️

LA NORMA😍☃️

We wachten nog fff af dan😁

Ja precies, zal ook blij zijn als we weer eens een dagje Snowworld kunnen doen!☃️

Piefke op 01 mei 2021 23:40

Ben benieuwd, voorlopig is het idee van 11.05 ook van de baan dus het blijft even bij borstel-buckelen
Ben ik bang.

Edwin van Riel

Nou, ze gaan wekelijks als een speer. Wel voor iedere ronde even kort slijpen&waxen.

Wat ik mij nu afvraag: borstelen is toch eigenlijk zonde van de tijd als je er vervolgens een baan met grove borstels mee opstapt? Beetje van de zotte denk ik. Vandaag maar eens proberen met alleen ff waxfleece erover en heel kort afschrapen.

Edwin van Riel

Lekker bezig @evr66☃️

Kom maar door met de beelden💪☃️

Piefke op 01 mei 2021 13:15 [@piefke](/profiel/piefke) belofte maakt schuld. Beetje magere beeldkwaliteit vanaf telefoon via de app, maar het idee is wel dudielijk.
Edwin van Riel

Lekker bezig Edwin⛷💪☃️
Dat ouwe lichaam wordt steeds soepeler😉
Nog fff en je doet de buckels met je ogen dicht😎

LA NORMA😍☃️

Tnx @piefke ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie