De aller- aller- allergemakkelijkste sneeuwkettingen.

Zie titel, de allergemakkelijkste sneeuwkettingen gezocht.
Aangezien ik komende herfst/winter (tegen dan zal de nieuwe Jap wel door Suez en het vaccin in mijn lijf zijn zeker?) hoogstwaarschijnlijk veelvuldig over-en-weer-alpenritjes ga doen zoek ik makkelijk op te leggen kettingen.
Ik voel nu al aan mijn water dat ik ze nodig ga hebben en omdat ik een erg grote kluns ben 🤓 moet het bovenal makkelijk zijn.
Prijs is ondergeschikt aan makkelijkheidsgraad. 🙄
Dank voor de tips. 🙂

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 29 mrt 2021 09:22

Bla, bla, bla.

De Rud Centrax. Een loopvlakketting. Kost wat maar dan heb je ook wat😁

Hier ook de Centrax voor Volvo. Werkt eenvoudig met omleggen en zonder extra uitstappen om het laatste stukje erom te leggen. In de sneeuw nog niet hoeven te gebruiken door de vierwielaandrijving maar wel thuis getest. 👍🏻

null
null

Hoe meer je oefent, hoe makkelijker ze worden :-) De “makkelijkste” kettingen zijn voor de grootste kluns niet te doen en de “moeilijkste” kettingen zijn voor de expert een peuleschil.

Maar dan nog… Loopvlakkettingen idd!

Hoe meer je oefent, hoe makkelijker ze worden :-) De “makkelijkste” kettingen zijn voor de grootste kluns niet te doen en de “moeilijkste” kettingen zijn voor de expert een peuleschil.

Martin7182 op 27 mrt 2021 13:52

Natuurlijk helpt oefenen. Maar toch, er is een enorm verschil in gebruikt gemak. Kettingen waar je, (zoals de modellen hierboven) niet een stukje door hoeft te rijden, scheelt veel gedoe, zeker als je in je eentje bent.

Verder zijn modellen, die goed ‘in vorm’ blijven veel makkelijker dan die die steeds ‘in de knoop’ raken.
En ook het gemak met handschoenen aan kan nogal verschillen.

Natuurlijk helpt oefenen. Maar toch, er is een enorm verschil in gebruikt gemak. Kettingen waar je, (zoals de modellen hierboven) niet een stukje door hoeft te rijden, scheelt veel gedoe, zeker als je in je eentje bent.

Verder zijn modellen, die goed ‘in vorm’ blijven veel makkelijker dan die die steeds ‘in de knoop’ raken.
En ook het gemak met handschoenen aan kan nogal verschillen.

Slim op 28 mrt 2021 01:10

Bij normale kettingen doe je iets fout als je een stukje moet rijden om ze erom te krijgen. Natuurlijk is de ene ketting makkelijker dan de andere, maar je eigen (on)handigheid maakt nog altijd het meeste verschil. Maar goed, ik heb nog nooit loopvlakkettingen omgelegd dus wat weet ik er nou van ;-)

*bericht bewerkt door Martin7182 op 28 mrt 2021 14:43

Ik durf van mezelf te zeggen dat ik goed ben in het omleggen van alle kettingen. Omdat op mijn nieuwe auto geen ruimte is voor gewone kettingen heb ik loopvlakkettingen gekocht. En echt dat is zoveel makkelijker en sneller dan ouderwetse kettingen.

Let sowieso op of je uberhaupt wel klassieke kettingen op je auto mag. Bij steeds meer auto’s kun je alleen nog maar loopvlakkettingen plaatsen…

Click. Click. Peace

@bartvwg

Pak je toch effe 't autootje van de grote baas en laat de chauffeur dan de kettingen opleggen.😁🤣😎

Born to run. B.S.

Het kan aan mijn goede winterbanden liggen maar ik heb de laatste 20 jaar geen sneeuwkettingen nodig gehad 👏

Het kan aan mijn goede winterbanden liggen maar ik heb de laatste 20 jaar geen sneeuwkettingen nodig gehad 👏

Hooykaas op 29 mrt 2021 09:25

Of aan de plekken waar je heenrijdt ;-)

Ik heb met goede winterbanden en 4x4 zelden (nooit op de standaard wegen) sneeuwkettingen nodig, maar toch zou ik niet in de winter rond willen rijden zonder ze bij me te hebben. Zeker als je opzoek gaat naar de diepste sneeuw… Plus dat op sommige belangrijke wegen naar skigebieden toe wil de politie ze, ongeacht je banden of aandrijving, verplicht stellen, als het hard sneeuwt.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 02 apr 2021 22:59

Click. Click. Peace

Het kan aan mijn goede winterbanden liggen maar ik heb de laatste 20 jaar geen sneeuwkettingen nodig gehad 👏

Hooykaas op 29 mrt 2021 09:25

Ik ook niet maar gesteld dat het eens nodig gaat zijn moet het vooral gemakkelijk zijn.

Loopvlakkettingen dus, dank voor de antwoorden. :)

Bla, bla, bla.

zie ook deze van Weissenfels: http://www.weissenfels.com/en/snow-chains (zij maken ook goede loopvlakkettingen)

zie ook deze van Weissenfels: http://www.weissenfels.com/en/snow-chains (zij maken ook goede loopvlakkettingen)

Gerjon op 29 mrt 2021 10:59

Weissenfels is onderdeel van Rud, worden zelfs onderdelen van Rud in de kettingen gebruikt.
Rud kwaliteit voor een iets vriendelijkere prijs.

Klopt wat je zegt Mike, toevallig moet ik loopvlakkettingen gebruiken aangezien ik niet veel ruimte heb ivm de wielkast van mijn auto maar anders zou ik de meest standaard kettingen kopen die je achterlangs monteert (heb al vele jaren geen kettingen nodig gehad). Standaardkettingen monteren is ook snel te doen…loopvlakketting is wat gemakkelijker maar geen goedkope ketting…

*bericht bewerkt door Gerjon op 29 mrt 2021 14:12

liever had ik ze wel nodig gehad dit jaar:), tja corona…

Natuurlijk helpt oefenen. Maar toch, er is een enorm verschil in gebruikt gemak. Kettingen waar je, (zoals de modellen hierboven) niet een stukje door hoeft te rijden, scheelt veel gedoe, zeker als je in je eentje bent.

Verder zijn modellen, die goed ‘in vorm’ blijven veel makkelijker dan die die steeds ‘in de knoop’ raken.
En ook het gemak met handschoenen aan kan nogal verschillen.

Slim op 28 mrt 2021 01:10

Bij normale kettingen doe je iets fout als je een stukje moet rijden om ze erom te krijgen. Natuurlijk is de ene ketting makkelijker dan de andere, maar je eigen (on)handigheid maakt nog altijd het meeste verschil. Maar goed, ik heb nog nooit loopvlakkettingen omgelegd dus wat weet ik er nou van ;-)

Martin7182 op 28 mrt 2021 14:42

Inderdaad, een stukje doorrijden zou totaal niet moeten. Ik doe de klus in amper 5 minuutjes. Enkel om ze er terug af te halen moeten ze terug in de positie staan zoals je ze erop hebt gelegd.

Eens. Als je bovenstaande foto’s ziet van die Volvo, dan ga je haast denken dat het andersom is. Maar loopvlakkettingen kun je waarschijnlijk ook wel in 1 keer goed omleggen :-)
Het zal vooral uitmaken als je weinig ruimte achter de wielen hebt. Precies waar zulke kettingen ook voor bedoeld zijn.

Eens. Als je bovenstaande foto’s ziet van die Volvo, dan ga je haast denken dat het andersom is. Maar loopvlakkettingen kun je waarschijnlijk ook wel in 1 keer goed omleggen :-)
Het zal vooral uitmaken als je weinig ruimte achter de wielen hebt. Precies waar zulke kettingen ook voor bedoeld zijn.

Martin7182 op 03 apr 2021 13:15

Martin, als je gaat rijden trekt de ketting zichzelf strak over de hele band. Je hoeft niet meer te stoppen.

Dus je gaat niet eens even stoppen om te zien of ze goed zitten?

Dus je gaat niet eens even stoppen om te zien of ze goed zitten?

Martin7182 op 03 apr 2021 21:11

Twijfel jij ook of het lampje in de koelkast wel echt uit gaat als je de deur dicht doet…?
(is een grapje, ik snap je ‘onzekerheid’. Dit doe je niet dagelijks en de impact kan groot zijn als de ketting niet goed zit of los komt)

Dus je gaat niet eens even stoppen om te zien of ze goed zitten?

Martin7182 op 03 apr 2021 21:11

Gewoon effe uit het raampje hangen en eens kijken zal ook wel lukken. 😁😎
Al dat tijdverlies… 😜

Bla, bla, bla.

Loopvlak kettingen van Maggi Trak heb ik al jaren mee. Liggen meer in de auto dan om de wielen maar heb ik een quattro. Nog niet nodig gehad, kan met de winterbanden de pas van Livigno bij sneeuwval net over.
Aardig aan de prijs maar zijn gebruikt ook zeker te verkopen via MP.

*bericht bewerkt door Harald3 op 07 apr 2021 12:39

Groeten, Harald

Plaats een reactie