Eindelijk wat perspectief!?

https://www.oostenrijktv.nl/oostenrijk-opent-19-mei-toerisme…

Licht aan het einde van de tunnel. Hoopvolle berichten uit Oostenrijk…!
Toch nog op de ski’s in mei, juni of juli?! Eindelijk wat perspectief.

Het lijkt er wel (eindelijk) op. Vooralsnog mogen alleen mensen uit Groningen, Drenthe en Friesland (en Belgie) naar Oostenrijk zonder quarantaineplicht volgens de kaart in het bericht, maar wellicht dat er nog wat mogelijk is. Toch maar een weekje Hintertuxer Gletsjer in de zomermaanden :)

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Eerst maar eens 2x een vaccinatie ter verkrijging van de ‘groene pas’. Dat zal nog wel even duren.

Eerst maar eens 2x een vaccinatie ter verkrijging van de ‘groene pas’. Dat zal nog wel even duren.

SkiBeppie op 03 mei 2021 11:48

De ‘groene pas’ mag niet discrimineren op al dan niet gevaccineerd zijn dacht ik. Je zal groen licht krijgen bij ofwel vaccinatie, ofwel bewijs immuniteit, ofwel negatieve test.

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Eerst maar eens 2x een vaccinatie ter verkrijging van de ‘groene pas’. Dat zal nog wel even duren.

SkiBeppie op 03 mei 2021 11:48

Dank voor de opbeurende woorden en het denken in kansen.

Nou, wat een perspectief krijgen we weer. Ik zou graag naar Oostenrijk gaan deze zomer, of in ieder geval de Alpen, maar ze drukken het er overal gewoon doorheen. je bent als het ware verplicht een vaccinatie te nemen omdat je anders gewoon geweigerd gaat worden. Een testsamenleving is toch wel het laatste wat je moet willen. Krankzinnig en te debiel voor woorden dat we daar naartoe gaan. Of je het nou wel of niet neemt staat daar gewoon los van. Zo’n test is 48 uur geldig, dus als je een week op vakantie zou gaan, dan moet je op vakantie dus 3 keer testen. Koekoek…

Ik verwacht dat ik voorlopig nog niet aan de beurt ben, dus kan voorlopig ook nog niks. Ik ben wel van plan zo’n prik te nemen, maar ben tegen zo’n testsamenleving en zou er al helemaal niet voor betalen of daarna nog eens in quarantaine gaan. Achterlijk gedoe. Ook in Nederland dat je zou moeten betalen (7.50) bij een restaurant reservering of evenement. Je bent niet goed bij je hoofd als je dat verzint. Leuk voor heel even, maar dat moet snel klaar zijn.

Dit doen ze in de VS en zouden ze hier ook moeten doen
“Verder mogen bedrijven, overheidsinstanties en scholen vanaf 1 juli mensen niet verplichten een vaccinatiebewijs te tonen.” net als verplicht testen voor evenementen of restaurant! Als zij dit toch eisen riskeren ze 5000 dollar boete.Zouden ze hier ook moeten doen. Los van het feit of je het nou wel of niet doet.

*bericht bewerkt door Edwin. op 04 mei 2021 19:32

Not all who wander are lost

Het wordt dezelfde discussie als je ID afgeven bij een hotel of autoverhuurbedrijf. Nee dit mag een hotel of verhuurbedrijf helemaal niet eisen, maar je werkt toch maar gewoon mee omdat je toch graag wilt inchecken of een auto huren. Je wilt op vakantie en niet het risico lopen dat je geweigerd wordt of telkens moet testen. Dus gewoon braaf vaccineren en registreren. Ik maak me er niet druk om, aan de ene kant nam je eerder ook met plezier vaccinatie tegen buiktyfus als je naar India (random voorbeeld :) op reis ging en aan de andere kant is het zonde van de energie.
Ik ben gevaccineerd, ik wacht alleen nog op ‘een manier van registreren’ waarmee ik in Oostenrijk/Italië dit kan aantonen van de zomer. (Hopelijk is de app optijd af ;)

Wettelijk gezien mag jij je ID helemaal niet af te geven. Of je hoeft dat niet te doen. Ik heb dat nog nooit gedaan iig. ga m’n ID/paspoort niet afgeven, dus die vergelijking gaat niet op. Los van dat is dat je eigen keus en heeft dat niet veel gevolgen. Niet vaccineren is ook je eigen keus, maar dan word je gelijk gediscrimineerd, lijkt het wel. Net als met dat testen. maar nogmaals, ik zou het wel nemen, hoor. ik verwacht niet dat het kwaad kan en wil gewoon weer naar normaal zoals het was, maar ben tegen dat hele testen e.d. Als ik nu een snotneus heb, dan laat ik me ook niet gelijk testen.

Not all who wander are lost

@HarryP je hebt een vaccinatie kaart en die voldoet ook @Edwin, ieder 48 u testen is alleen als je naar het ontbijt gaat en uit eten, in je hotel pension of appartement alleen negatieve test bij aankomst. Oostenrijk is bezig met een constructie dat toeristen bij aankomst terplaatse kunnen testen, dit horen we later wat het defintief wordt. Voor het Salzburgerland vindt je hier het laatse nieuws en wat de voorwaarden zijn. https://newsroom.salzburgerland.com/fragen-antworten-tests-g…

Dienten Die Alte schule

@Elly haha ‘alleen’ als je naar het ontbijt gaat… Dat is iedere dag (of ben ik nu heel bijzonder). Oke flauw, ik zit in een hotel. Maar wordt mijn papiertje wat ik nu heb erkend in Oostenrijk? Ook voor uitjes/attracties/musea/evenementen zal een test nodig zijn ga ik vanuit als je niet gevaccineerd bent(?).

@HarryP je hebt een vaccinatie kaart en die voldoet ook @Edwin, ieder 48 u testen is alleen als je naar het ontbijt gaat en uit eten, in je hotel pension of appartement alleen negatieve test bij aankomst. Oostenrijk is bezig met een constructie dat toeristen bij aankomst terplaatse kunnen testen, dit horen we later wat het defintief wordt. Voor het Salzburgerland vindt je hier het laatse nieuws en wat de voorwaarden zijn. https://newsroom.salzburgerland.com/fragen-antworten-tests-g…

Elly3 op 05 mei 2021 20:37

Huh? Ik ontbijt elke dag, dus moet je dan elke dag testen of om de dag omdat die test 48 uur geldig is? maar die testen gelden nu ook voor liften en andere dingen, volgens mij. Als ik dan een week zu blijven, dan moet ik toch om de 48 uur testen. Dat is toch vet k*t en echt wel het laatste wat je zou moeten willen? Ik vind het echt veel gedoe en daarnaast achterlijk gedoe.

Maar volgens mij gaan we nooit meer normaal doen zoals het was. Vraag me bijvoorbeeld ook af wanneer ze hier die mondkapjes eens afschaffen. Die dingen voegen dus echt niks toe. Je hebt maatregelen die wat toevoegen en helpen en je hebt voor de buhne en onzin maatregelen zoals mondkapjes en avondklok om mensen geld af te troggelen

*bericht bewerkt door Edwin. op 05 mei 2021 21:24

Not all who wander are lost

In het hotel is het natuurlijk wat lastiger, mijn zoon zat afgelopen jaar in hotels en die kreeg een ontbijtpakket op zijn kamer, is ook een optie. Niet in ieder land heb je nog zo’n paspoort dus neem aan als je je vaccinatie kaart laat zien dat dat ook goed is.
Met de activiteiten die je wil ondernemen kun je natuurlijk veel buiten kiezen, en dan heb je geen test nodig, genoeg te doen. En de regels kunnen evt nog versoepelen.
En bij het ontbijt of diner in de gastronomie moet je voorlopig ieder 48 u testen (in Oostenrijk voldoet een sneltest)

Dienten Die Alte schule

Het is dan maar wat je perspectief noemt als ik het bericht hierboven lees. Naast deze vorm van discriminatie is het ook treurig dat hier een onbetrouwbare test voor wordt gebruikt.

De ‘groene pas’ mag niet discrimineren op al dan niet gevaccineerd zijn dacht ik. Je zal groen licht krijgen bij ofwel vaccinatie, ofwel bewijs immuniteit, ofwel negatieve test.

Dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen.
Er zijn legio landen op de wereld die bepaalde vaccinaties (bv Gele Koorts) verplicht stellen en als je niet aan kunt tonen dat je die hebt, dan mag de airline je al weigeren (en dat zullen ze in de praktijk ook doen) anders kom je niet eens aan boord.

What’s the difference . . .

Zeker, het is een eigen keuze om je te laten vaccineren of niet en dat moet ook gewoon zo blijven.
Echter, aan elke keuze zijn consequenties verbonden, zij het positieve, zij het negatieve.
Het is aan jou om die consequenties af te wegen.

Rob

Maar volgens mij gaan we nooit meer normaal doen zoals het was. Vraag me bijvoorbeeld ook af wanneer ze hier die mondkapjes eens afschaffen. Die dingen voegen dus echt niks toe. Je hebt maatregelen die wat toevoegen en helpen en je hebt voor de buhne en onzin maatregelen zoals mondkapjes en avondklok om mensen geld af te troggelen

Edwin. op 05 mei 2021 21:21

Ga er maar vanuit dat we niet meer terug gaan naar “normaal” (voor zover dat ‘normaal’ was).
En dat niet bewezen is dat iets werkt, bewijst nog niet dat het niet werkt.
1 + 3 = 4, maar 4 hoeft nog geen 1 + 3 te zijn.

Zoektip: Preventieparadox

Rob

Het is dan maar wat je perspectief noemt als ik het bericht hierboven lees. Naast deze vorm van discriminatie is het ook treurig dat hier een onbetrouwbare test voor wordt gebruikt.

ThomJ op 06 mei 2021 07:16

In NL zijn we hier nog redelijk streng op ‘discriminatie’ en hebben veel mensen ‘principes’ waardoor we dit relatief eerlijk regelen. (al is dat in een crisis niet altijd het beste, omdat dit snel handelen onmogelijk maakt. Hele andere discussie). Echter hoe verder je van NL komt hoe meer simpele, maar niet altijd even eerlijke regels/wetten je zult tegen komen. Zie bv. Duitsland al: https://www.nu.nl/coronavirus/6131833/voortaan-minder-streng…
Mijn persoonlijke keuze is: ik wil op vakantie dus dan maar overal mijn vaccinatiebewijs laten zien.

Een vaccinatiepaspoort is behoorlijk discriminerend voor jongeren (als mezelf), het staat haaks op de ‘solidariteit’ die we moesten betuigen gedurende deze pandemie.

België loopt momenteel vooraan wat betreft de vaccinatiecampagne, maar ik mag veronderstellen dat ‘een gevaccineerd persoon’ slecht een volledig gevaccineerd persoon is voor een vaccinatiepaspoort. In het allerbeste geval (Pfizer blijkt de betrouwbaarste en meest leverende vaccinproducent hier) zouden wij onze tweede inenting eind augustus krijgen (plus een wachttermijn van enkele weken), ondertussen zouden oudere landgenoten meer vrijheden kunnen genieten zonder bijkomende wederkerende testverplichtingen. Nationaal is men het debat al gestart, in andere landen blijkt het al realiteit te zijn.

Al meer dan een jaar wordt van jongere mensen een ongelooflijke solidariteit gevraagd om tijdens deze gezondheidscrisis oudere, kwetsbaardere medeburgers te beschermen. In het verlengde van die solidariteit worden de oudste en meest kwetsbare doelgroepen het eerste gevaccineerd. Dat lijkt mij volkomen logisch, aangezien op die manier de druk op de medische sector en het aantal doden het snelst wordt ingeperkt, waardoor voor iedereen versoepeld zou kunnen worden. Alleen lijkt men nu plots een aantal vrijheidsbeperkende maatregelen te willen behouden of toch tenminste tijdelijk, waardoor die zogenaamde solidariteit wel zeer wrang zou kunnen smaken.

Om concreet in te gaan op de maatregelen in Oostenrijk. Als deze maatregelen worden behouden voor het boeken van een vakantie, dan zullen wij een andere vakantiebestemming kiezen deze zomer. Gezien het verloop van de vaccinatiecampagne zullen de cijfers zeer sterk dalen tegen de zomervakantie en zouden we eventueel opnieuw naar Zwitserland kunnen kijken als potentieel alternatief.

Een vaccinatiepaspoort is behoorlijk discriminerend voor jongeren (als mezelf), het staat haaks op de ‘solidariteit’ die we moesten betuigen gedurende deze pandemie.
Je kunt het landen die ‘eisen’ stellen niet kwalijk nemen dat ‘wij’ onze zaakjes niet voor elkaar hebben.
Zeker, er zal (tijdelijk) een vorm van onderscheid ontstaan omdat ‘de jongeren’ nog niet ingeënt zijn omdat we de prioriteit (terecht) bij de meest kwetsbaren hebben neergelegd en onze politiek* verkeerde keuzes heeft gemaakt.

Maar denk je dat dat andere landen iets interesseert?

Kennelijk raadpleeg ik andere media dan jij, want waren het niet juist ‘de jongeren’ die zich verzetten tegen vaccinaties, lak hadden aan regels als avondklok, anderhalve meter of whatever omdat ze ‘minder kwetsbaar waren’ of omdat ze zo nodig ‘hun ding’ wilden doen?

De grootste blunder die er in de hele Covid-19 affaire is gemaakt, is het feit dat ze de aanpak gepolitiseerd hebben.
Ze hadden dit bij het RIVM, de GHOR, de VRs en Defensie neer moeten leggen.
Als er brand is, gaan we ook de gemeenteraad niet bij elkaar roepen om de polderen of en hoe we gaan blussen.
Maar dat is een andere discussie . . .

Rob

Het is dan maar wat je perspectief noemt als ik het bericht hierboven lees. Naast deze vorm van discriminatie is het ook treurig dat hier een onbetrouwbare test voor wordt gebruikt.

ThomJ op 06 mei 2021 07:16

In NL zijn we hier nog redelijk streng op ‘discriminatie’ en hebben veel mensen ‘principes’ waardoor we dit relatief eerlijk regelen. (al is dat in een crisis niet altijd het beste, omdat dit snel handelen onmogelijk maakt. Hele andere discussie). Echter hoe verder je van NL komt hoe meer simpele, maar niet altijd even eerlijke regels/wetten je zult tegen komen. Zie bv. Duitsland al: https://www.nu.nl/coronavirus/6131833/voortaan-minder-streng…
Mijn persoonlijke keuze is: ik wil op vakantie dus dan maar overal mijn vaccinatiebewijs laten zien.

HarryP op 06 mei 2021 14:23

Ik vind vaccineren prima en heb er op zich ook niks op tegen. Al denk ik niet dat ik het per se nodig heb en mijn gezondheid goed is, voor zover ik weet. Maar kan geen reden verzinnen om het niet te doen en helpt om weer enigszins “normaal” dingen te kunnen doen. het moet alleen niet te veel gedoe gaan worden en ik vind dat je mensen niet mag gaan weigeren.

Ik wil komende zomer graag naar Oostenrijk, maar zolang ik geen prik heb gehad ga ik niet elke 48 uur een test doen. Wat een achterlijk beleid vind ik dat. Dan zoek ik wel een appartement en ga de natuur in, mits geen grenspolizei. Vorig jaar kon het ook op een normale manier. En doen ze wel moeilijk, dan maar geen Oostenrijk.

Not all who wander are lost

Al denk ik niet dat ik het per se nodig heb en mijn gezondheid goed is, voor zover ik weet.

Die vaccinatie is niet alleen om jou te beschermen, maar ook om anderen te beschermen.
Probleem met Covid-19 is, dat je besmet kunt zijn zonder symptomen te hebben en het toch over kunnen dragen.

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 06 mei 2021 19:46

Rob

Een vaccinatiepaspoort is behoorlijk discriminerend voor jongeren (als mezelf), het staat haaks op de ‘solidariteit’ die we moesten betuigen gedurende deze pandemie.
Je kunt het landen die ‘eisen’ stellen niet kwalijk nemen dat ‘wij’ onze zaakjes niet voor elkaar hebben.
Zeker, er zal (tijdelijk) een vorm van onderscheid ontstaan omdat ‘de jongeren’ nog niet ingeënt zijn omdat we de prioriteit (terecht) bij de meest kwetsbaren hebben neergelegd en onze politiek* verkeerde keuzes heeft gemaakt.

Maar denk je dat dat andere landen iets interesseert?

Kennelijk raadpleeg ik andere media dan jij, want waren het niet juist ‘de jongeren’ die zich verzetten tegen vaccinaties, lak hadden aan regels als avondklok, anderhalve meter of whatever omdat ze ‘minder kwetsbaar waren’ of omdat ze zo nodig ‘hun ding’ wilden doen?

De grootste blunder die er in de hele Covid-19 affaire is gemaakt, is het feit dat ze de aanpak gepolitiseerd hebben.
Ze hadden dit bij het RIVM, de GHOR, de VRs en Defensie neer moeten leggen.
Als er brand is, gaan we ook de gemeenteraad niet bij elkaar roepen om de polderen of en hoe we gaan blussen.
Maar dat is een andere discussie . . .

RCGrootveld op 06 mei 2021 19:30

Voor een goed begrip, ik spreek enkel over de huidige situatie vanuit de Belgische (Vlaamse) invalshoek. Ik kan niet gefundeerd reageren op ontwikkelingen in verband met de pandemie of vaccinatie in Nederland.

Ik vind het culpabiliseren van ‘de jongeren’ als overtreders van de maatregelen toch wat generaliserend. Er bestaat niet zoiets als ‘de jongeren’. Sommige jongeren volgen de maatregelen zeer nauw op en leven in constante angst uit vrees voor een besmetting van kwetsbare personen in hun familie. Sommige andere jongeren trekken zich weinig aan van de regels, maar dat geldt evengoed voor volwassenen en zelfs bejaarden.

De vaccinatiebereidheid in Vlaanderen is trouwens bijzonder groot in alle leeftijdscategorieën (iets van een 95 tot 97 procent geloof ik), ik weet niet hoe dat in Nederland zit. Voor onze Brusselse en Waalse vrienden wordt het afwachten, zij kijken meestal met een scheef oog naar de gebrekkige bereidheid in Frankrijk.

Ik wil het nogmaals benadrukken, het jongere segment van de bevolking heeft enorme opofferingen geleverd. Daardoor zijn de mentale gezondheidscijfers dramatisch momenteel. Dramatisch is nog een eufemisme in deze. Daarom vind ik het behoorlijk discriminerend om de toegang tot het reizen afhankelijk te maken van een vaccinatiebewijs.

De maatregelen die Oostenrijk afkondigt zijn ronduit belachelijk voor ongevaccineerden. Ze mogen die regels afkondigen, ze zijn autonoom, maar als ze graag hun toeristische sector onnodig extra klappen toedienen, moeten ze die maatregelen maar behouden. In die optiek kunnen ze het toeristen niet kwalijk nemen dat ze andere vakantiebestemmingen zullen kiezen.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 06 mei 2021 22:16

@DrPhil

Zegt één der luidste schreeuwers van verleden jaar.😉

Ps Gisteren mijn eerste prik Pfizer gekregen, armpje doet wel goed pijn ( en ik dacht dat ik echt wel wat kon verdragen gezien mijn vele valpartijtjes in het witte goud)

*bericht bewerkt door dan58 op 07 mei 2021 08:27

Born to run. B.S.

Heeft er hier iemand ervaring met het als niet inwoner van Oostenrijk (Dus geen E-card) bekomen van een Antigen-test?

Ik zou immers nog graag twee dagen gaan gletscherskiën (Nu we als Belg niet meer welkom zijn in Zwitserland zonder quarantaine is dat immers geen optie meer.).

Mijn plan is om op woensdag 19/05 in België nog een PCR test te laten doen, donderdag overdag de heenreis aan te vatten zodat ik reeds 's avonds om 18:00 nog ergens een antigentest zou kunnen laten uitvoeren. Dat zou me dan toelaten 2 dagen te skiën, en op zaterdagavond na het skiën terug te keren.

De vraag is echter, is het bekomen van zo’n antigentest überhaupt ergens mogelijk zonder inwoner te zijn of een Oostenrijks “Versicherungsnummer” te hebben? Via het “Tirol Testet” platform zie ik die mogelijkheid nog nergens.

Volg

Wat een geschreeuw weer.

DrPhil op 06 mei 2021 23:15

Vraag je eens hardop af: Wat is de bijdrage van deze reactie? Het enige wat je hier in mijn ogen doet is een toon neer zetten. Jouw perspectief is jouw waarheid, het helpt echter om je zienswijze te onderbouwen om inzicht te geven in jouw waarheid. Een kleine aanpassing in je post zou helpen om begrip te krijgen. Leg uit wat en waarom je dit geschreeuw vindt of wat zou volgens jou een betere reactie zijn welke niet schreeuwerig over komt.
Ik merk dit op richting jou DrPhil om de discussie op niveau, gezellig en vriendelijk naar elkaar te houden, zo kunnen we ook jou bijdragen in de toekomst blijven waarderen.

Heeft er hier iemand ervaring met het als niet inwoner van Oostenrijk (Dus geen E-card) bekomen van een Antigen-test?

Ik zou immers nog graag twee dagen gaan gletscherskiën (Nu we als Belg niet meer welkom zijn in Zwitserland zonder quarantaine is dat immers geen optie meer.).

Mijn plan is om op woensdag 19/05 in België nog een PCR test te laten doen, donderdag overdag de heenreis aan te vatten zodat ik reeds 's avonds om 18:00 nog ergens een antigentest zou kunnen laten uitvoeren. Dat zou me dan toelaten 2 dagen te skiën, en op zaterdagavond na het skiën terug te keren.

De vraag is echter, is het bekomen van zo’n antigentest überhaupt ergens mogelijk zonder inwoner te zijn of een Oostenrijks “Versicherungsnummer” te hebben? Via het “Tirol Testet” platform zie ik die mogelijkheid nog nergens.

FORZAM op 07 mei 2021 08:27

Ik ben in Oostenrijk geweest, en die antigen testen zijn ongeveer overal te halen. Veel artsen hebben er een leuk verdienmodel van gemaakt (paar tientjes voor de test).
Het was echt geen enkel probleem om je te laten testen. Even bij de lokale arts van het skigebied of in speciaal neergezette test-locaties.
Op veel plekken kan het ook op de grens. Als je twee dagen wilt skiën is ideaal.

Click. Click. Peace

Ik ben ook nog aan het kijken voor een reisje richting een gletsjer eind mei. Hoe zit dat met de nachtklok tijdens het rijden in Duitsland?

@Arnh wat zijn je plannen? Misschien wel interesse van mijn kant…

It's all about the turns duuuuuude!

Heeft er hier iemand ervaring met het als niet inwoner van Oostenrijk (Dus geen E-card) bekomen van een Antigen-test?

Ik zou immers nog graag twee dagen gaan gletscherskiën (Nu we als Belg niet meer welkom zijn in Zwitserland zonder quarantaine is dat immers geen optie meer.).

Mijn plan is om op woensdag 19/05 in België nog een PCR test te laten doen, donderdag overdag de heenreis aan te vatten zodat ik reeds 's avonds om 18:00 nog ergens een antigentest zou kunnen laten uitvoeren. Dat zou me dan toelaten 2 dagen te skiën, en op zaterdagavond na het skiën terug te keren.

De vraag is echter, is het bekomen van zo’n antigentest überhaupt ergens mogelijk zonder inwoner te zijn of een Oostenrijks “Versicherungsnummer” te hebben? Via het “Tirol Testet” platform zie ik die mogelijkheid nog nergens.

FORZAM op 07 mei 2021 08:27

Ik ben in Oostenrijk geweest, en die antigen testen zijn ongeveer overal te halen. Veel artsen hebben er een leuk verdienmodel van gemaakt (paar tientjes voor de test).
Het was echt geen enkel probleem om je te laten testen. Even bij de lokale arts van het skigebied of in speciaal neergezette test-locaties.
Op veel plekken kan het ook op de grens. Als je twee dagen wilt skiën is ideaal.

Rogier op 07 mei 2021 12:10

Hartelijk dank, dat moet lukken dan.
Die woensdag tem. vrijdag al maar geblokkeerd op het werk, en dan afhankelijk van het weer even kijken wanner ik net ga rijden.
Waarheen ook nog even aankijken:
Kaunertal en Pitztal vallen af wegens het type liften die gebruikt moeten worden.
Stubai lijkt reeds gesloten te zullen zijn tenzij ze nog verlengen.
Dus gaat het tussen Hintertux en Kitzsteinhorn.
Hintertux in Oktober al een dagje gedaan, maar toch maar even aankijken hoe de sneeuwligging evolueert.

Bijkomend dilemma: In het weekend worden er sowieso in Kaprun extra liften geopend met wat extra pistes, maar weegt dat op tegen de extra drukte? (Pinksteren)

We kijken het nog even aan, ik verwacht geen overrompeling :)

Wat een geschreeuw weer.

DrPhil op 06 mei 2021 23:15

Vraag je eens hardop af: Wat is de bijdrage van deze reactie? Het enige wat je hier in mijn ogen doet is een toon neer zetten. Jouw perspectief is jouw waarheid, het helpt echter om je zienswijze te onderbouwen om inzicht te geven in jouw waarheid. Een kleine aanpassing in je post zou helpen om begrip te krijgen. Leg uit wat en waarom je dit geschreeuw vindt of wat zou volgens jou een betere reactie zijn welke niet schreeuwerig over komt.
Ik merk dit op richting jou DrPhil om de discussie op niveau, gezellig en vriendelijk naar elkaar te houden, zo kunnen we ook jou bijdragen in de toekomst blijven waarderen.

HarryP op 07 mei 2021 11:29

Het verontwaardigde geschreeuw is wel mooi opgehouden. Signaal is kennelijk overgekomen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 mei 2021 19:57

r bestaat niet zoiets als 'de jongeren' § Mathijs! op 06 mei 2021 22:12

Voor statistisch onderzoek, vrij belangrijk in deze, bestaan die wel degelijk.

Rob

Plaats een reactie