Eindelijk wat perspectief!?

Pre-Travel-Clearance Online invullen en gelijk test afspraak maken voor Salzburgerland via vlgd site : www.salzburg.gv.at/coronatests gratis test.

Dienten Die Alte schule
r bestaat niet zoiets als 'de jongeren' § Mathijs! op 06 mei 2021 22:12

Voor statistisch onderzoek, vrij belangrijk in deze, bestaan die wel degelijk.

RCGrootveld op 08 mei 2021 12:03

Statistisch onderzoek maakt ook vaak een onderscheid tussen mannen en vrouwen.
Zijn er statistieken die je voorgaande beweringen bevestigen?

Statistisch onderzoek maakt ook vaak een onderscheid tussen mannen en vrouwen.
Zijn er statistieken die je voorgaande beweringen bevestigen?
Goede statistische onderzoeken zijn een afspiegeling van de samenleving vwb samenstelling van de groep.
Dus mannen, vrouwen, opleiding, inkomen, leeftijd, geloofsovertuiging, politieke voorkeur etc. etc.
Een afhankelijk van de doel van het onderzoek.
En daar zijn er genoeg van te vinden . . .

Rob

Statistisch onderzoek maakt ook vaak een onderscheid tussen mannen en vrouwen.
Zijn er statistieken die je voorgaande beweringen bevestigen?

Goede statistische onderzoeken zijn een afspiegeling van de samenleving vwb samenstelling van de groep.
Dus mannen, vrouwen, opleiding, inkomen, leeftijd, geloofsovertuiging, politieke voorkeur etc. etc.
Een afhankelijk van de doel van het onderzoek.
En daar zijn er genoeg van te vinden . . .

Rob

Het is toch nog niet helemaal duidelijk hoe het precies zit met test faciliteiten voor toeristen. Ik zou 22 tem 26 mei naar Hintertux gaan, en om toegang te hebben tot de liften heb je een antigeentest nodig die 48u geldig is. Misschien is er hier iemand die al ervaring heeft of het antwoord al heeft opgezocht, dus ik gooi m’n vragen even in de groep:

  • 48u vanaf staalafname of vanaf resultaat? Als het 24u duurt voor je resultaat hebt, dan moet je eigenlijk dagelijks een test afnemen?
  • Volgens de website van de overheid is een PCR test 72u geldig. Maar Hintertux zegt dat een test maar 48u geldig is. Iemand een idee? :)
  • Mag je 's nachts door Duitsland rijden ivm avondklok?

*bericht bewerkt door Arnh op 11 mei 2021 12:01

@Arnh over je eerste bullet point: bij de antigeentesten hier in Innsbruck heb je altijd binnen 5 tot 10 minuten je resultaat binnen. Waar ik me laat testen krijg je een formulier mee met daarop een datum en tijdstip.

Ondertussen antwoord gehad van de toeristische dienst ivm testmogelijkheden in het Zillertal: “There will be free rapid tests for tourists, either at the property or at a dedicated test station that has not yet been established.”

Maar dan ga je toch helemaal niet lekker op vakantie, lijkt mij? Dat is toch vet k*t. Elke keer bezig en gedoe om zo’n test te doen. Stel je zit in een dorp en dan moet je elke keer reizen om zo’n achterlijke test te gaan doen die ook nog eens positief kan uitvallen. Nou, lekker dan. Ik zoek wel een land op waar ze een normaler beleid hebben, denk ik. Als die er al is…

In Oostenrijk moet je ook een test doen voor een restaurant of berghut, toch? Eigenlijk kan je dus vrij weinig zonder spanning want je kan maar zo positief testen met die onbetrouwbare testen.

Ik vind het wel erg jammer. Hoop dat ik op tijd 2 prikken heb gehad en hoop voor 18 augustus, maar met dat geweldige tempo en beleid van hugootje heb ik daar mijn twijfels over

Not all who wander are lost
aar dan ga je toch helemaal niet lekker op vakantie, lijkt mij? Dat is toch vet k*t. § Edwin. op 11 mei 2021 19:36

Misschien. Ik zal een verslagje posten van die k*tsituatie. 😉

*bericht bewerkt door Arnh op 11 mei 2021 19:58

aar dan ga je toch helemaal niet lekker op vakantie, lijkt mij? Dat is toch vet k*t. § Edwin. op 11 mei 2021 19:36

Misschien. Ik zal een verslagje posten van die k*tsituatie. 😉

Arnh op 11 mei 2021 19:56

Ja, prima! Ik wil graag de bergen in, hoor. Zou dan gaan met m’n pa en die loopt niet alles, dus een enkele keer de lift gaat er dan bij horen, maar hij heeft z’n prikken gehad en ik niet, dus ik zou op vakantie dan elke 2 dagen moeten testen. Nou, dat zou ik dus echt waardeloos vinden. Vorig jaar was het ook niet zo debiel. Quarantaine hoeft niet, volgens mij. Al zou het wel moeten…

Not all who wander are lost
aar dan ga je toch helemaal niet lekker op vakantie, lijkt mij? Dat is toch vet k*t. § Edwin. op 11 mei 2021 19:36

Misschien. Ik zal een verslagje posten van die k*tsituatie. 😉

Arnh op 11 mei 2021 19:56

Ja, prima! Ik wil graag de bergen in, hoor. Zou dan gaan met m’n pa en die loopt niet alles, dus een enkele keer de lift gaat er dan bij horen, maar hij heeft z’n prikken gehad en ik niet, dus ik zou op vakantie dan elke 2 dagen moeten testen. Nou, dat zou ik dus echt waardeloos vinden. Vorig jaar was het ook niet zo debiel. Quarantaine hoeft niet, volgens mij. Al zou het wel moeten…

Edwin. op 11 mei 2021 20:25

Dan ga je toch lekker niet naar Oostenrijk? Niemand die je verplicht om jezelf te “martelen” met alle Oostenrijkse maatregelen… Je kan je er wel eindeloos druk over maken op een forum, maar volgens mij kan je beter een andere bestemming uitzoeken

aar dan ga je toch helemaal niet lekker op vakantie, lijkt mij? Dat is toch vet k*t. § Edwin. op 11 mei 2021 19:36

Misschien. Ik zal een verslagje posten van die k*tsituatie. 😉

Arnh op 11 mei 2021 19:56

Ja, prima! Ik wil graag de bergen in, hoor. Zou dan gaan met m’n pa en die loopt niet alles, dus een enkele keer de lift gaat er dan bij horen, maar hij heeft z’n prikken gehad en ik niet, dus ik zou op vakantie dan elke 2 dagen moeten testen. Nou, dat zou ik dus echt waardeloos vinden. Vorig jaar was het ook niet zo debiel. Quarantaine hoeft niet, volgens mij. Al zou het wel moeten…

Edwin. op 11 mei 2021 20:25

Dan ga je toch lekker niet naar Oostenrijk? Niemand die je verplicht om jezelf te “martelen” met alle Oostenrijkse maatregelen… Je kan je er wel eindeloos druk over maken op een forum, maar volgens mij kan je beter een andere bestemming uitzoeken

ThomasG op 11 mei 2021 20:55

Ik maak me niet druk, hoor. Nooit! Wel teleurgesteld in zo’n beleid, maar Italie, Zwitserland of Frankrijk zou natuurlijk ook kunnen ;).

Not all who wander are lost

Hoe zit dat eigenlijk in Italie, Zwitserland en Frankrijk? Regio Alpen. En dan vooral voor liften, restaurants en hutten. Hebben ze daar ook zo’n achterlijk testbeleid? Hoop het daar niet.

Not all who wander are lost

Hoe zit dat eigenlijk in Italie, Zwitserland en Frankrijk? Regio Alpen. En dan vooral voor liften, restaurants en hutten. Hebben ze daar ook zo’n achterlijk testbeleid? Hoop het daar niet.

Edwin. op 14 mei 2021 09:11

Zoals eerder aan gegeven; NL is een heel braaf en rechtvaardig jongetje. Dus reken er maar op dat je daar ook je test/vaccinatie bewijs kan laten zien. In Italië moet je sowieso een test kunnen overleggen bij binnenkomst. Ik denk dat het in jouw geval beter is om gewoon thuis of in NL te blijven, je maakt je veel te druk.

*bericht bewerkt door HarryP op 14 mei 2021 11:05

Hoe zit dat eigenlijk in Italie, Zwitserland en Frankrijk? Regio Alpen. En dan vooral voor liften, restaurants en hutten. Hebben ze daar ook zo’n achterlijk testbeleid? Hoop het daar niet.

Edwin. op 14 mei 2021 09:11

Zoals eerder aan gegeven; NL is een heel braaf en rechtvaardig jongetje. Dus reken er maar op dat je daar ook je test/vaccinatie bewijs kan laten zien. In Italië moet je sowieso een test kunnen overleggen bij binnenkomst. Ik denk dat het in jouw geval beter is om gewoon thuis of in NL te blijven, je maakt je veel te druk.

HarryP op 14 mei 2021 11:02

Waarom is Nederland dan braaf? Ik vind het eerder normaal dat je hier bij een restaurant of wat dan ook geen testbewijs hoeft te laten zien. Het gaat mij vooral om restaurants en liften. Grensovergangen hebben ze die controles niet, volgens mij. Althans, niet in de 3e week van augustus. maar nogmaals, ik wil me best laten vaccineren, maar 3/4 testen op vakantie vind ik dus echt achterlijk.

Not all who wander are lost

@Edwin. Je hebt je punt gemaakt dit hoef je niet elke keer te herhalen.

Click. Click. Peace

@Edwin. Je hebt je punt gemaakt dit hoef je niet elke keer te herhalen.

Rogier op 14 mei 2021 20:03

Nee, maar daarom ook de vraag hoe dat de komende tijd elders is of zal gaan. Krijg nog niet zoveel mee van Italië, Zwitserland en Frankrijk.

Not all who wander are lost

Plaats een reactie