3 tourskiers? dood door lawine in La Grave

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Grave

https://www.pzc.nl/buitenland/drie-langlaufers-dood-door-law…

Volgens de PZC (AD group) zijn er 3 Fransen omgekomen door geen lawine boven la Grave op een hoogte van 3100m. Het zou gaan om langlaufers, maar dat zal wel weer een van de zeer vele fouten zijn die er dagelijks gemaakt worden bij die nieuws medium. Het zullen 2 tourskiers zijn die met een gids op pad waren.

Born to Ride

Het is een behoorlijk zwarte dag vandaag in de regio. Bij twee andere lawines in Isere zijn dan nog eens twee doden en twee zwaargewonden gevallen…

Click. Click. Peace

Bah, verschrikkelijke berichten.
En wat een ellende…

It is an amazing world

Heftig! toch het gevoel dat er ondanks het beperkte seizoen, veel slachtoffers gevallen zijn in vergelijk met andere jaren. Als ik zo de berichten van data-avalanche.org zien, is het leed wellicht nog niet geleden, tricky momenteel.

Kijk bijvoorbeeld naar Zwitserland (ok, die hebben minder beperkingen doorgevoerd dan veel andere landen, maar toch). Tot nu toe op 27 dodelijke ongevallen, gewoon hoger dan de laatste jaren.

Edwin van Riel

@evr66 We hebben hier, in een groot deel van de westalpen, te maken met een zeer gevaarlijk sneeuwdek al het gehele seizoen. En dat gaat niet meer goedkomen tot de sneeuw gaat smelten.

Ik heb mijn ski’s opgeruimd en pak lekker mijn fiets en klimspullen. De bergen zijn er volgend jaar ook nog. Geen enkele poederbocht is het waard…

Click. Click. Peace

@evr66 We hebben hier, in een groot deel van de westalpen, te maken met een zeer gevaarlijk sneeuwdek al het gehele seizoen. En dat gaat niet meer goedkomen tot de sneeuw gaat smelten.

Ik heb mijn ski’s opgeruimd en pak lekker mijn fiets en klimspullen. De bergen zijn er volgend jaar ook nog. Geen enkele poederbocht is het waard…

Rogier op 04 mei 2021 15:04

Absoluut gelijk in, als we dan toch een winter moeten missen, dan deze maar.

Edwin van Riel

@evr66 We hebben hier, in een groot deel van de westalpen, te maken met een zeer gevaarlijk sneeuwdek al het gehele seizoen. En dat gaat niet meer goedkomen tot de sneeuw gaat smelten.

Ik heb mijn ski’s opgeruimd en pak lekker mijn fiets en klimspullen. De bergen zijn er volgend jaar ook nog. Geen enkele poederbocht is het waard…

Rogier op 04 mei 2021 15:04

Die keuze heeft helaas niet iedereen gemaakt… ondanks alle waarschuwingen deze week, staat de teller tot nu toe alleen al in Savoie op 7 doden (bij twee lawines). Zwarte zaterdag…

Click. Click. Peace

@evr66 We hebben hier, in een groot deel van de westalpen, te maken met een zeer gevaarlijk sneeuwdek al het gehele seizoen. En dat gaat niet meer goedkomen tot de sneeuw gaat smelten.

Ik heb mijn ski’s opgeruimd en pak lekker mijn fiets en klimspullen. De bergen zijn er volgend jaar ook nog. Geen enkele poederbocht is het waard…

Rogier op 04 mei 2021 15:04

Die keuze heeft helaas niet iedereen gemaakt… ondanks alle waarschuwingen deze week, staat de teller tot nu toe alleen al in Savoie op 7 doden (bij twee lawines). Zwarte zaterdag…

robertski op 08 mei 2021 17:15

Ik ben er ziek van.

Click. Click. Peace

Verschrikkelijk, helaas ook niet onverwacht ;(

Edwin van Riel

Plaats een reactie