Appartementenhuis te koop?

Wij zijn Mart en Sylvia en al enige tijd op zoek naar een passende accommodatie in Oostenrijk waar wij ons als gezin kunnen gaan vestigen en waar wij onze gasten een passend verblijf kunnen gaan aanbieden.
De regio’s waar wij ons graag zouden willen gaan vestigen zijn: Tirol of Salzburg.
We zoeken een appartementenhuis of pand wat omgebouwd kan worden naar appartementen.

Heeft iemand een tip? Dan vernemen wij het graag.
Alvast bedankt!

Daar zijn verschillende sites voor. Een appartement is 1, maar voldoen aan alle regeltjes/ vergunningen e.d. is 2.
Met enig zoekwerk kom je hier ook wel tot diverse draadjes.
Het is momenteel (eigenlijk al het hele seizoen) rustig op deze site, want we willen onszelf niet kwellen.
@joostsmit of @Elly3 kunnen je misschien al van meer info voorzien. Maar er zijn er hier nog veel meer. Misschien dat de eerder genoemde namen nog meer “collega’s” kennen.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Oh ik wist een mooi pand in Bad Gastein, helaas is dat nu verkocht zie ik.
Maar kijk ook eens bij deze link, daar staan veel vragen over huizen/app etc https://www.wintersport.nl/zoeken?q=Huis%20kopen%20in%20oost…

null

Je mag mij altijd pb sturen voor vragen.
Succes

Dienten Die Alte schule

@Ardje via de link die @Elly3 gestuurd had kwam ik je naam weer tegen inmiddels 2 jaar geleden. Je wilde toen een huis kopen in Oostenrijk.
Uit nieuwsgierigheid.
Is het nog gelukt of ben je er nog mee bezig.

Hoi @hooykaas.

Kort antwoord: nee. We zijn een eind gekomen. We waren een prijs overeengekomen. De makelaar had een koopcontract klaar. Toen bleek dat de burgemeester wist te vertellen dat er geen bouwvergunning bestond voor het huis (dat er al 40 jaar staat). Dat risico wilden wij niet. De eigenaar heeft geprobeerd dit alsnog te verkrijgen, terwijl wij het huis een jaartje gehuurd hebben tegen een lage prijs + het onderhouden van het huis. Uiteindelijk lukte het de eigenaar niet en moesten we afscheid nemen. Omstandigheid bleek later te zijn dat een lokale boer die een tweede huis nabij ‘ons’ huis had, zijn oog has laten vallen op ons huis (en de burgemeester goed kende). Dus we stonden altijd al 1-0 achter.

Het was onze derde concrete poging om een vakantie huis te kopen in Oostenrijk. Eerste keer waren werd een his alsnog verkocht aan een lokale boer. Tweede huis waren we te laat. Derde huis was bovenstaand verhaal. We hebben daarna nog wel eens een bezichtiging gedaan in Bad Gastein, maar dat viel toch niet in de smaak. En dat allemaal in een periode van een jaar of 15. Onze conclusie was dat de boeren en burgemeesters de macht hebben, en in dit soort situaties bepalen. Als je daar vrienden mee wordt komt het wel goed.

Domper dus en opnieuw beginnen. We hebben toen onze horizon verbreed en zijn eens in Noorwegen gaan kijken. Net als Oostenrijk een fantastisch land. Afhankelijk waar je zit zijn de bergen iets minder hoog. Maar enorm groot en rustig en stil. Duidelijk minder massaal dan Oostenrijk ( meer ruimte, minder mensen, minder afhankelijk van tourisme). Binnen een jaar slaagden we daar voor een vakantiehuis omdat het aanbod daar groter is en de prijzen liggen beduidend lager.
We zijn nog steeds gek op Oostenrijk en vinden het nog steeds jammer dat het laatste huis niet door is gegaan.

Wohoo @Ardje
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Ja als je de (gekozen) Burgemeester en ik noem het maar de “plaatselijke Maffia” niet mee hebt is het erg moeilijk om wat te beginnen.
Die paradijsjes hangen inderdaad vaak vol wespennesten waar de normale vakantieganger geen weet van heeft.
Interessant om te horen hoe het jullie vergaan is.
Fijn dat het in Noorwegen wel gelukt is 👍

@Sylvia_&_Mart

Bergland Immobilien? https://oostenrijkwonen.com/aanbod/

vn. Tirol, ook vaker interessante objecten voor mensen zoals jullie die zich evt. daar willen vestigen en verhuren aan toeristen.

MfG aus Luxemburg,

Alpenfreund op 22 mei 2021 13:22

Bedankt voor je reactie. Deze site is ons bekend en houden we in de gaten!

*bericht bewerkt door Sylvia_&_Mart op 23 mei 2021 13:47

*bericht bewerkt door Elly3 op 30 mei 2021 16:35

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie