As weekend skien in Hintertux!

Wie wil er mee om een lang weekend op de Gletsjer in TuX te skien.
Er is genoeg sneeuw! En mooi weer opkomst.
Als je uit N -NL , gevaccineerd of corona hebt gehad hoef je niet in quarantaine

Stuur een pb en wie weet sta je vh weekend in de sneeuw
Gr René

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 27 mei 2021 07:53

Let op: Oostenrijik beoordeelt het per land, dus ook als je uit Noord-Nederland komt, geldt momenteel nog wel een quarantaineplicht als je niet gevaccineerd of genezen bent!
https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir…

Zie: https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundes… --> Einreise aus Staaten und Gebieten der Anlage B2

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 26 mei 2021 10:34

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Als je gevaccineerd bent zoals ik of corona hebt gehad vervalt de quarantaine

Grtz

Als je gevaccineerd bent zoals ik of corona hebt gehad vervalt de quarantaine

Grtz

renéaby op 26 mei 2021 10:23

Klopt, dat zijn de uitzonderingen, maar ook voor Noord-Nederland geldt een quarantaineplicht, ondanks de kleur op de ECDC kaart. Heb m’n eerste bericht er op aangepast :)

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 26 mei 2021 10:27

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Hoe toon je aan dat je Corona gehad hebt dan? Is dat zeggen voldoende of moet je een document o.i.d. hebben?

Hoe toon je aan dat je Corona gehad hebt dan? Is dat zeggen voldoende of moet je een document o.i.d. hebben?

MiKeZZa op 26 mei 2021 15:06

Als ik de informatie op de links in een van m’n vorige reacties, goed interpreteer, dien je hiervoor een medisch document te hebben. Volgens mij is dat dan een antigen-test, waarbij wordt aangetoond dat je antistoffen hebt. Het moet in elk geval een officieel document zijn.

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Hoe toon je aan dat je Corona gehad hebt dan? Is dat zeggen voldoende of moet je een document o.i.d. hebben?

MiKeZZa op 26 mei 2021 15:06

Wat je exact nodig hebt kan je terugvinden in de derde stap van het pre-entry formulier dat je hier moet invullen: https://entry.ptc.gv.at/en

null

Voor bewijs reeds doorgemaakte besmetting:

null

Dus:

  • Een recovery certificate, maar dat bestaat voor zover ik weet enkel in Oostenrijk en Duitsland. (Dit is natuurlijk vooral gericht op de Duitse toerist…)
  • Dan blijft er nog over: Een verklaring op eer in het Engels of Duits van je arts.

Maar daar zijn niet echt modellen voor en zullen de grenswachters en al zeker de horeca en hotelliers weinig ervaring mee hebben. (Buitende beknde Ooastenrijkse en Duitse certificaten).

Ik zou dus veiligheidshalve och een negatieve test voorzien indien je die kant op wil.

Nederland is van donker rood naar rood gegaan dus geen quarantaine verplichtingen meer voor heel Nederland.alleen de 3 Gs

Nederland is van donker rood naar rood gegaan dus geen quarantaine verplichtingen meer voor heel Nederland.alleen de 3 Gs

renéaby op 27 mei 2021 20:04

Heel veel plezier!

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

renéaby27 mei 2021 · 20:04
Nederland is van donker rood naar rood gegaan dus geen quarantaine verplichtingen meer voor heel Nederland.alleen de 3 Gs

Hoe kom je aan deze informatie @renéaby ?
Volgens onderstaande site is quarantaineplicht nog steeds van kracht voor nederlanders zonder volledige vaccinatie (of voor wie eerste prik korter dan 22 dagen geleden is gezet)
https://www.austria.info/en/service-and-facts/coronavirus-in…

Verkeerd geintepreteerd dacht voor rood geen quarantaine
Bij rood dus ook nog quarantaine verplichtingen…

Verkeerd geintepreteerd dacht voor rood geen quarantaine
Bij rood dus ook nog quarantaine verplichtingen…

renéaby op 28 mei 2021 14:04

Je interpreteert het niet verkeerd.
Alleen zou nu op basis van de gewijzigde kleurcode ook de entry- en quarantaine requirements aangpast moeten worden door de Oostenrijkse authoriteiten, maar is dat blijkbaar nog niet gebeurd…

Verkeerd geintepreteerd dacht voor rood geen quarantaine
Bij rood dus ook nog quarantaine verplichtingen…

renéaby op 28 mei 2021 14:04

Jammer, ik had liever gehad dat ik het fout had… dan waren we komende week vertrokken…

Plaats een reactie