Zomerski seizoen 2021 - Frankrijk

Voor de geïnteresseerden, het zomerski seizoen in Frankrijk staat ook weer voor de deur.

Komende zaterdag 29 Mei opent Les 2Alpes, daarna staat op 12 juni de opening van Val d’Isere gepland (tot en met 11 juli) en als laatste staat de opening van Tignes op 19 juni gepland (tot en met 1 augustus). Dat alles onder de bekende voorbehouden.

Volgens mij heeft Val d’Isere een cap (600) op het aantal skiërs per dag; voor wat betreft de andere twee resorts heb ik geen weet.

Verleidelijk… Les 2 Alpes, 36,50 voor een dagje op de gletsjer. In een normaal jaar zou ik het er niet voor over hebben, maar nu… Even kijken of ik m’n vriendin er ook zo over denkt. Tignes en Val d’Isere zijn wel wat ver rijden jammer genoeg.

We zijn gisteren uiteindelijk naar Les Deux Alpes geweest. Je kan van 8u tot 12:30 de liften in, en er was zelfs een piste open tot het middenstation op 2600m. Dus je kon van 3550 tot 2600m afdalen. T/m komend weekend kun je dit doen. En daarna gaat het normale zomerskiën beginnen. Ik weet niet of dat veel verandert.

De sneeuw was nog verrassend goed (wij hadden nog nooit eerder in de zomer op de skis gestaan). Zeker helemaal boven op 3400m+ was het best lekker skiën. Er was slechts 1 stukje waar het wel een beetje hopen met pap was, maar daar stond de zon vol op en het was smal. Maar ik heb het wel eens erger gezien op zonhellingen in maart. Maar goed, het is wel wat meer werksneeuw en wat meer zweten dan in de winter.

Geen idee of er een cap was, maar het was niet moeilijk om een pas te versieren. Het was ook minder druk dan in de winter, nergens hoeven wachten op de lift.

Gekke gewaarwording was het wel. Bovenop de berg op de skis en handschoenen, beneden in Les Deux Alpes 20 graden en een ijsje in de zon… En later met 30 graden de ski’s uitladen in het dal.

Mooi dat je vriendin er ook zo over dacht, @Bierdopje :-)

Plaats een reactie