Salomon S Max 8

Zeer nette Salomon S Max 8
Lengte 170 cm
Afgelopen oktober handmatig laten slijpen en waxen. Helaas door welbekende omstandigheden niet meer gebruikt.
Minimale gebruik sporen en voldoende belag aanwezig. Prijs € 165,00

null
uploading: FD2480C7-2172-4E81-88E5-E8A2BD587EB3.jpeg
uploading: EB7E2B6E-E553-4B0E-B10A-CEBDA6A6F2A0.jpeg
uploading: 99DC0C9A-43DE-44FF-8D11-4B9B7FFE26FA.jpeg
uploading: 1BA2C116-826F-47F8-AA4A-8CE9F14F1027.jpeg

*bericht bewerkt door Maxski op 31 mei 2021 12:15

@Rogier, probleem bij uploaden?

null
null
null
null
null
null
null

Ik hoop dat de foto’s van voor het waxen/slijpen zijn, want anders ben je een oor aan genaaid: Vrij zichtbaar niet gewaxt en geslepen.

Mits gewaxt en geslepen een nette vraagprijs.

*bericht bewerkt door Bennie op 01 jun 2021 21:43

null
Wat is dit? Lijkt een enorm stuk uit. Of gezichtsbedrog?

null
Wat is dit? Lijkt een enorm stuk uit. Of gezichtsbedrog?

DrPhil op 02 jun 2021 22:23

null
null
null

Ik weet niet of je de binding bedoeld maar daar is niets mis mee.

@Maxski Punt dat Phil en ik proberen te maken is dat je belag - de glijlaag van de ski - er niet netjes uitziet. Phil doelt op de grijze baan in het zwart, ter hoogte van de binding. Een goed onderhouden belag oogt egaal zwart zonder krassen, maar met een structuur (kan een ribbelpatroon over de lengte, kan een visgraat zijn). Nu is het of een erg uitgedroogde baan wax (typisch voorjaarsski of hal) of erger, een diepe kras in het belag.
Kortom, de getoonde ski’s verdienen een goede grote beurt en zijn dan waarschijnlijk weer helemaal op orde. Dus dat fixen of de vraagprijs aanpassen, want de foto’s tonen geen gewaxt en geslepen ski’s.

Ik bedoelde idd het belag. In het rood omcirkelde stuk lijkt het belag beschadigd, maar dat zou ook aan de foto kunnen liggen.

De wax die in oktober is aangebracht was inderdaad voor het voorjaar. Er zitten absoluut geen diepe krassen in het belag. Ligt inderdaad aan de foto. De staalkanten zijn nog zo scherp dat je er een vinger er aan open snijdt. Kan het zijn dat de aangebrachte wax is uitgedroogd na 8 maanden opbergen?

https://www.wintersport.be/forum/topic/524740

Niet de eerste keer :s

jessedeconinck op 03 jun 2021 09:09

Ik weet niet wat je hier mee wil zeggen?

Ja, de wax kan uitgedroogd zijn, maar het is vrij zichtbaar niet gewaxt. En ook de hoeveelheid krassen in de staalkanten duiden op niet geslepen.
Mocht je zelf waxen en slijpen: heel goed dat je het probeert, maar pak toch eens een cursusje mee. Kennis is macht. Breng je je materiaal weg, zoek een ander, want er wordt vrij weinig/niets aan gedaan (zie ook die Völkls).

Doe het niet zelf. Ik breng mijn ski’s naar Waxon in Woerden. Ik zal het toch eens met hem overleggen naar aanleiding van jullie reacties.

Ik voel een naamsverandering naar WaxNon aankomen 😜
@Maxski Breng je materiaal anders eens naar MK-Skiservice in De Bilt/Bilthoven. En kijk vooral goed hoe het voor de tijd eruit ziet en erna. Een goede skishop vertelt je ook altijd even wat er is gedaan en laat je checken of je tevreden bent.

Dank voor de tip. Zit er overigens veel verschil tussen machinaal waxen en slijpen of handmatig?

Dan zou ik persoonlijk even een nieuwe foto maken van de plek die ik heb omcirkeld.

Plaats een reactie