Frankrijk-Zwitserland combi

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

In portes du soleil heb je te maken met een skigebied met Frankrijk en Zwitserland.
Als je in het Franse deel verblijft, bijvoorbeeld Avoriaz, mag je dan zo het Zwitserse deel binnenskiën of moet je dan voldoen aan de Zwitserse Corona regels?
Mijn vraag geldt zowel voor binnenkomst van het gebied alsmede toegang tot liften en horeca.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 25 dec 2021 15:30

Wij gaan na espace dan Bernardo. Skigebied Frankrijk en Italië. Daar hebben ze aangegeven dat wanneer je Max 36u in talie blijft (en er werd zelfs expliciet genoemd “gebruik maakt van de liften”) je uitgesloten bent van de testverplichting zoals deze in Italië van kracht is.

Kan me voorstellen dat het daar zo ook is

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik ben hier ook benieuwd naar, dus up hem even in de hoop dat iemand het antwoord weet :).

Tot op heden viel dit wat Zwitserland betreft altijd onder de vrijstelling voor grensverkeer. Maar de kantons mogen dacht ik strengere maatregelen treffen. Er zal toch vast wel iemand ter plaatse zijn nu?

Ik ga daar ook binnenkort heen (2-9 jan.).
De website zegt het volgende: https://en.portesdusoleil.com/destination/the-strengths/covi…

“Is it possible to travel freely in the Portes du Soleil?
At the moment, the passage from France to Switzerland and vice versa is subject to certain limitations. Please consult the jurisdiction of the country concerned before your arrival.”

Niet helmaal duidelijk dus, maar bij verblijf aan de Franse kant mag je volgens de zwitserse regels door-reizen. En op dit moment zijn de regels aan de franse of zwiterse kant niet heel erg verschillend voor wat betreft het skiën of restaurant bezoek.

Net terug uit Samnaun en daar kon je zonder probleem heen en weer skien tussen Oostenrijk en Zwitserland. Voor gastronomie geld 2g. Ga ervan uit dat een grens overschrijdend gebied de regels zal hanteren die het meest streng zijn voor het ganse gebied.

Net een reactie van iemand die daar is via een ander forum gekregen.
Niks van maatregelen of verschillen gemerkt was de reactie op de grensovergang vraag bij portes du soleil.

Plaats een reactie