Enorme prijsstijgingen volgend seizoen?

Net terug van een weekje L3V, en uit curiositeit eens gekeken naar dezelfde accommodatie bij dezelfde organisatie, in dezelfde periode volgend seizoen: de prijs is zo maar even 32% duurder… 32% !!! Merken jullie ook zo’n grote stijgingen?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 04 apr 2023 15:38: verhuist naar juiste categorie

Pasen valt erg vroeg komend jaar. Valt de periode komend jaar niet in de paasvakantie?

Ook week 12 (16 tot 23 maart) is zoveel duurder… en in die week heeft alleen Duitsland vakantie (en die gaan toch niet massaal naar Frankrijk).

Omdat Pasen zo vroeg valt, is de spreiding veel minder - dus gaan de prijzen omhoog. Daarnaast schijnt er ook iets met inflatie te zijn. Tel uit je “winst”.

Wat kost het de week na Pasen? Is het dan juist goedkoper?

Dat jullie al zo ver kunnen kijken. Op Travelski zijn ze nog niet zover voor volgend jaar :P

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Vermits je er toch op tijd bij bent kan het de moeite lonen op zoek te gaan naar de mogelijkheid om direct bij een verhuuragentschap te boeken.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het vorige jaar verlies gemaakt is en dat de nieuwe prijzen de realistische prijzen zijn.

En was deze winter een skivakantie (veel) duurder dan vorig jaar? Ik hoor Oostenrijkgangers zowel erg bevestigend alswel erg ontkennend hierover spreken.

En was deze winter een skivakantie (veel) duurder dan vorig jaar? Ik hoor Oostenrijkgangers zowel erg bevestigend alswel erg ontkennend hierover spreken.

Frank66 op 02 apr 2023 14:54

Ik ben in Zwitserland geweest. Skipas en huisje waren even duur, echter de supermarkt prijzen waren wel flink gestegen. Skihuur was ook gelijk gebleven. En dan vergelijk ik het dus met het jaar daarvoor.

In Oostenrijk (Konigsleiten/Gerlos) vond ik de (horeca)prijzen flink gestegen. Een simpele pasta bolo/carbo op de piste 15€, waar het vorig jaar op of net boven een tientje was. Cappucinnootje zeker 4€. Gewone lunchgerechten begonnen bij 20-25€, dus zo 20-30% erbij.

Ook zag ik wat prijslijsten voor materiaal en die vond ik wel fors, maar kan niet vergelijken omdat we zelf alles hebben.
Ik ben wel bang dat de skigebieden zich wat in eigen voet gaan schieten, dit zal voor veel mensen niet meer echt te betalen zijn. Of het wordt weer vertier voor degenen met een dikke beurs.

*bericht bewerkt door -JPS- op 02 apr 2023 18:14

Wat kost het de week na Pasen? Is het dan juist goedkoper?

Tiny-M op 02 apr 2023 10:57

Ik vind alleen nog beschikbaarheid 2 weken na Pasen 2024… en dan is de prijs ongeveer wat wij nu betaalden voor de laatste week van maart dit jaar. Natuurlijk niet vergelijkbaar, aangezien dit 3 weken later is, en al half april, waar het zowiezo een pak goedkoper wordt. Ik heb geen prijzen van wat ze dit jaar vroegen voor mid April (kan dat niet meer vinden.

En was deze winter een skivakantie (veel) duurder dan vorig jaar? Ik hoor Oostenrijkgangers zowel erg bevestigend alswel erg ontkennend hierover spreken.

Frank66 op 02 apr 2023 14:54

Kan moeilijk vergelijken aangezien wij vorig jaar in de 2e week maart gegaan zijn, maar in een minder luxe appartement.
Kwa restaurants lijkt het mij ongeveer 10 a 15% duurder geworden.

.
Onze accommodatie in Franse Alpen is volgend jaar (zelfde periode) zo’n 10% duurder.

Klagen over duurder worden in wintersportgebieden😩 In Oostenrijk heb ik afgelopen winter nog een goede maaltijd onder de € 18,00 kunnen nuttigen. In Nederland betaal je voor kipsate al meer dan € 22,00.

zelfde appartement in de krokus opnieuw geboekt in Bad Gastein, 10% extra.

Dat jullie al zo ver kunnen kijken. Op Travelski zijn ze nog niet zover voor volgend jaar :P

Jools op 02 apr 2023 11:05

Dat is de reden denk ik dat die prijzen zo hoog zijn. Als ik kijk op mijn volgende bestemming voor kerst, zijn er enkel huisjes te huur die absurd duur zijn.

Bij navraag bij een hotel kreeg ik een prijs die dubbel zo duur was als met de krokusvakantie nu (die was wel online boekbaar), toen ik het hotel hiermee confronteerde kreeg ik onmiddellijk een veel aantrekkelijkere prijs.

Ik denk dat ze ervan uitgaan dat wie nu al wil boeken teken is van een serieuze vraag en dat ze daarom denken hun prijs serieus te kunnen verhogen. Bijt de vis niet, jammer, dan raken ze het wel kwijt als de online boekingen open gaan, en anders is het kassa kassa.

In dat opzicht ben ik benieuwd naar de eerste week van de paasvakantie, de Fransen hebben dan geen vakantie, wat dit doet voor de prijzen.

Zelfde vrijstaande chalet geboekt in Morillon (Grand Massif) prijs is hetzelfde gebleven. Het chalet is van een particulier, misschien dat dat scheelt.
€1750 voor een 10 persoons chalet in het hoogseizoen. Ik ben er blij mee…😉

Kijk ik mag niet klagen, wij zaten nu half maart aan de piste voor €370.- incl skipas en huur, dus dat was al schandalig goedkoop 😉😉

*bericht bewerkt door Jools op 04 apr 2023 20:48

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ik ging net eens kijken voor volgend jaar tijdens de krokusvakantie.Het appartement waar we in 2021 zaten in Lermoos is volgende winter maar liefst 700 euro duurder die week…

Jij zat Krokus 2021 in Oostenrijk? Lijkt me sterk, of je moet al in Oostenrijk wonen of Oostenrijks zijn.
Dus waarschijnlijk appels en peren aan het vergelijken.

hier zelfde hotel in San Cassiano, zelfde kamer, zelfde periode in 2024: +20%

We gaan het wel zien, volgend jaar wil ik sinds lange tijd weer eens een hele week gaan skiën dus zal het dan wel zien. Viel me dit jaar wel op dat Frankrijk (La Plagne / Les Arcs) een stuk duurder was dan Oostenrijk (Söll). Was overigens al lang geleden dat ik in Oostenrijk geweest was. Op zich wel logisch want in Frankrijk moet alles gewoon verder en hoger de berg op.

Ik kom ook prijzen tegen in de voorjaarsvakantie, € 4000- € 6000 euro voor een week (appartement voor 4 personen, soms met 2 slaapkamers, soms een bedbank) En alleen logies… Ok is wel Serfaus, is duurder, maar dit gaat toch nergens meer over.
Topper is een appartement, wel luxe voor 28000 euro per week, alleen logies.

De prijzen bij tui/snowtrex zijn ook flink duurder geworden voor de 2e kerstweek/krokus

De prijsstijgingen waren dit jaar in het Zillertal al flink merkbaar (twee cappuccino standaard overal 9 euro) en zetten flink door. Voor twee appartementen waar wij de afgelopen jaren verbleven betalen we volgend seizoen ongeveer 600/700 euro meer voor een week in maart.

Oeps dat is niet mis al die prijs stijgingen voor een accommodatie. Doe ik toch wat verkeerd ;) dit jaar voor vlgd jaar 5% stijging sinds een paar jaar vanwege de hoge stookkosten maar dat is maar €70 even een nulletje minder voor een groot app.
Ben benieuwd wat de skipassen gaan doen vlgd jaar.

Dienten Die Alte schule

Jij zat Krokus 2021 in Oostenrijk? Lijkt me sterk, of je moet al in Oostenrijk wonen of Oostenrijks zijn.
Dus waarschijnlijk appels en peren aan het vergelijken.

Geraertshoven op 19 apr 2023 11:15

Sorry,moest 2022 zijn…

Hier helaas hetzelfde;

Hotel
2023: 172 per nacht
“angebot” 2024: 225 per nacht

Exact dezelfde kamer, net geen 31% duurder.

Ik ga alleen al uit principe op zoek naar wat anders.

Woord van het jaar 2023 … graaiflatie

De prijsstijgingen wisselen nogal. Soms zijn ze rond de 20-30%. Anderen beperken het tot enkele %en. Allemaal marktwerking. Wat daarbij ook verschil kan maken is het wel of niet samenvallen met schoolvakanties in andere landen.

De prijsstijging is helaas herkenbaar. Ik wist dat we dit jaar met de eerste week van januari een mooie deal te pakken hadden omdat de Franssen toen geen vakantie meer hadden. Ik had dus wel verwacht dat de accommodatie in diezelfde week in 2024 een stuk duurder zou zijn. Maar hij blijkt nagenoeg 2x zo duur te zijn. Een prijsstijging van 90%! Ik viel van mijn stoel…en zoek (kruipend) nog even verder.

*bericht bewerkt door SandraSki op 21 apr 2023 13:54

sneeuw witje en de 7 bergen

De prijsstijging is helaas herkenbaar. Ik wist dat we dit jaar met de eerste week van januari een mooie deal te pakken hadden omdat de Franssen toen geen vakantie meer hadden. Ik had dus wel verwacht dat de accommodatie in diezelfde week in 2024 een stuk duurder zou zijn. Maar hij blijkt nagenoeg 2x zo duur te zijn. Een prijsstijging van 90%! Ik viel van mijn stoel…en zoek (kruipend) nog even verder.

SandraSki op 21 apr 2023 13:51

Dit jaar is in Frankrijk de eerste week van de kerstvakantie (23-30 december) een stuk gunstiger! Scheelt zo’n 30% tov de tweede week. Nog steeds duurder dan vorig jaar de tweede week, maar dat was gewoon een geluk voor ons.

*bericht bewerkt door paolie op 26 mei 2023 08:27

Plaats een reactie