En wat is het slechtste skigebied en waarom?

Zoetermeer!!!

Zelf vind ik Crans-Montana zeer overrated. Het ligt vol op de zuidhelling wat als voordeel heeft dat het vaak zonnig is maar als nadeel dat de pistes snel ijzig worden. Het gebied is druk en de liften relatief rot geplaatst.

Verder 4 vallees in CH. Alleen verbier en de mt fort zijn speciaal. Aan de kant van Thyon staan veel liften die ouder zijn dan Les Sulybelles. En de liftpas is gewoon heel duur.

Ik ski zelf niet, maar mijn man en zoon vonden Hinterglemm (Saalbach) vorig jaar erg tegenvallen. Ze zaten meer in liften dan dat ze aan het skiën waren en ik hoorde ze ook over veel "prikwerk"

Meestal gaan we een paar jaar naar hetzelfde gebied en daarna weer een paar jaar naar een ander gebied, Maar vorig jaar na 1 x Hinterglemm wilden ze hier niet meer naar terug.

Harrachov, een half uur wachten bij de lift om vervolgens over ijzige pistes naar beneden te komen.

Maar het was wel goedkoop en heb het er wel naar m’n zin gehad

Gang is alles

Zooo, hier komt ineens een topic van twee jaar onder het stof gekropen. En nog wel met mij als topic starter. Het kan verkeren!

@Jaq: dit jaar weer Serfaus? Moet ik alvast vliegende hertjes klaarzetten?

les sybelles

bartus op 10 feb. 2012 01:11

Zeker niet mee eens.

Ja, het is een wat ouder gebied met relatief veel sleepliften, en het kan een update gebruiken. Maar daar is de prijs ook naar. Er zijn weinig gebieden te vinden waar je voor minder dan 300 euro incl. skipas een week kunt skiën. Kortom, je moet ook kijken naar prijs/kwaliteit. Dan is Les Sybelles zeker niet slecht. Tevens zijn er genoeg lekker pistes te vinden, is het juist vanwege de wat mindere bekendheid van het gebied lekker rustig en is ook eten/drinken prima te betalen in het gebied

Les sybelles: verouderde liften, bijna geen berghutten, geen sfeer, zeer slecht geprepareerde pistes.
En het mocht dan wel goedkoop zijn, afzetten doen ze nog. Ons een 8 dagen skipas verkopen terwijl dag 8 het skigebied al gesloten was.

Voor mij ook Les Sybelles veruit het minste gebied waar ik ooit ben geweest!
Maar je krijgt waarvoor je betaald, en je kan daar gewoon voor een belachelijke prijs skiën en verblijven dus als je dit weet en er graag bijneemt … mij zien ze er niet meer maar ik kan begrijpen dat dit voor andere mensen anders is.

Is inderdaad deels afhankelijk van de weersomstandigheden. Vorig jaar in de 2de week van maart, zo ongeveer de enige slechte week in de hele winter, in het Zillertal geweest.

1ste dag in Kaltenbach/Hochfügen: veeeel te warm en dus OVERAL pap en om 11u al nergens nog een strakke piste te vinden…

2de dag: Gletscherrunde (Mayrhofen - Lanersbach - Hintertux): man, wat een k*tgebied in die kom tussen Penken en Horberg. Vervolgens via Rastkogel door naar de Eggalm en daar ondanks de warmte leuk kunnen skiën. Dan busritje naar de gletscher en daar tot het sluiten van de liften heeerlijk geknald.

3de dag: Zillertal Arena vanuit Zell naar Köningsleiten en terug. Had het gevoel heel de dag op (trage) liften te hebben gezeten en de regen onder 1800m (met als gevolg bergen pap en smos) en mist boven 1800m maakten dit zo ongeveer mijn slechtste skidag OOIT…enkel die reuze schnitzel heeft het nog een beetje goedgemaakt ;)

Dus: voor mij persoonlijk nooit meer Zillertal…

3de dag: Zillertal Arena vanuit Zell naar Köningsleiten en terug. Had het gevoel heel de dag op (trage) liften te hebben gezeten

Skiwi op 25 feb. 2014 21:12

Volledig me eens, dat hele gebied is een ramp.

Om over het publiek daar maar niet te spreken, wat je daar soms tegenkomt en hoort…:p

Voor mij bestaat er geen slechtste skigebied. In élk skigebied, hoe klein of hoe verouderd ook is iets van je gading te vinden. Je moet er alleen wel voor open staan. Goed voorbeeld hiervan is Bonneval sur Arc. Weinig km piste, geen moderne liften, maar wél tot 3000m(!) geweldige off-piste en vermakelijke on-piste.

Harrachov voor mij nooit weer een lift in het dorp waar een wachtrij is voor een zwaar verouderde lift, eenmaal op de piste is het heel druk met Tsjechen (logisch) en Polen, omdat het zo klein is met de hoeveelheid mensen is het enorm druk op de piste die vaak heel ijzig is.

Ons materiaal was slecht, de lessen in gebrekkig Duits/Engels/Tsjechies. Even gezellig de apres-ski in kom je van een koude kermis thuis want na een bepaalde tijd is het dorp dood.

Voor mij nooit weer.

Valloire is niet super, maar er wordt daar wel geïnvesteerd in nieuwe liften de laatste jaren. De Cornafond sleeplift is bijvoorbeeld vervangen door een moderne 6 persoons stoeltjeslift. Vond de pistepreparatie daar wel een beetje met de Franse slag, maar het is niet duur en redelijk wat km. Berghutje langs de blauwe vanaf Crey du Quart richting Valmeinier lekker belegd stokbrood voor 4 piekenboeven. De topstations van de gondels moet je inderdaad niet zijn, daar is het eten armzalig.

Mr. Slow

@Ton_ helaas, helaas…al zullen ze in Sölden ook wel vliegende hertjes hebben ;-)

Ik wil wel graag weer terug naar Serfaus hoor. Misschien volgend jaar weer samen een hertje doen ?!
Veel plezier daar

@Jacquelien

Helaas, maar ik had t al begrepen door je vraag over de route naar Solden. (Dat ga je niet vragen als je naar Serfaus gaat, neem ik aan :-) )

In Solden zul je qua vliegend hert en overige versnaperingen ook niets te kort komen.

Volgens jaar samen weer een hertje of twee in Serfaus lijkt me goed. Groetjes aan je man (en zoon, maar die ken ik niet denk ik?) en heel veel plezier in Solden.

voor mij les sybelles ( jean jean d’arve ) irritante lange sleeplift voor dat je uiteindelijk een beetje in het gebied in bent…

@Ton_ hahahaha zou wel heeeel apart zijn om de weg naar Sölden te vragen als je naar Serfaus gaat ja.

Toevallig vanavond over gehad…Als Sölden niet bevalt, gaan we volgend jaar weer naar Serfaus. En dan gaan we uiteraard 2 hertjes doen (op 1 been kun je niet lopen hè). Ik zal de groeten doen, jij ook aan je vrouw en lekker genieten !!!

Plaats een reactie