waar kun je lekker buiten zitten???

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Mijn man en ik gaan in Maart naar Obertauern.
Het is voor ons de eerste keer daar, mijn man die gaat lekker op de skies en ik wandel en als het mooi weer is dan plant ik mij heerlijk in een stoel en ga zitten lezen of mensen kijken.

Kan iemand mij vertellen of daar genoeg mogelijkheden voor zijn om lekker ergens te zittenin Obertauern? en kan ik als niet skier ook makkelijk naar boven?

Alvast bedankt, gr. Linda

beste linda je kunt lekker in de zon zitten bij de hochalm of de edelweis makkelijk te berijken met de lift. ik ga zelf ook weer in maart voor de tweede keer dit jaar het is er top

De 2 bovengenoemde hutten zijn alleen te bereiken op de skies, niet te voet!!! Maar er is genoeg:
Wandelend: Kringsalm en Dikt’nalm liggen naast elkaar, waarvan de laatste van die luxe "strandstoelen" heeft. Ook Sonnhof-mijn favoriete terras- is wandelend te bereiken: onderaan de Centralbahn begint een wandelweg waar ook over geskied wordt, let dus op, maar wel echt door de sneeuw en dus niet over een straat.
Met (ook voor voetgangers) de lift te bereiken: Treff 2000 (Grünwaldkopfbahn) en boven aan de Zehnerkarbahn (met daar natuurlijk de lekkerste Heiße Schoko, moet je gedronken hebben!!).
Maar in maart is er ook in het dorp goed zon en kun je bij de Lürzeralm ook van de zon genieten.
Wij komen er al ruim 20 jaar!!! (Nu dus alleen als dagjes-mensen omdat we in Oo wonen (Werfenweng), maar het is er altijd geweldig!
Fijne vakantie!!!

Nog meer:
Flubachalm (links van de Grünwaldkopfbahn) is ook over de weg te bereiken.
Aan de andere kant van het dorp, onderaan de Schaidberglift heb je de Heustadl en Altealm.
Hoe lang ga je, je hebt vast geen tijd om alles te bezoeken, hahaha.
Nogmaals een fijne vakantie

Plaats een reactie