Silvretta Arena of Serfaus-Fiss-Ladis

Twijfel nog steeds waar heen te gaan. Ga met gevorderden en een aantal beginners. Zoek dus gevarieerde pistes met goede dalafdaling naar het dorp, waar dan tevens goede oefen mogelijkheden voor beginners zijn.

Leuk dat je dit meedeelt, maar wat moeten we er mee?

Ken beide gebieden niet, dus misschien dat iemand vanuit ervaring kan zeggen welk gebied het beste past bij mijn wensen.

O.

Fiss e.o is luxe en met heeeel veel vertier om het skieen heen, wel meer gericht op gevorderden, wel heel sneeuw zeker

ik zeg voor beginners:
Pijn is fijn, bloed dat moet en als je het breekt dan doe je het pas goed

Ben afgelopen 2 jaar in beide gebieden geweest. Serfaus-Fiss-Ladis heel kindvriendelijk. In Fiss is bijna alles wel te doen voor de beginners, in Serfaus toch wat lastiger. Redelijk sneeuwzeker, vooral Nord-seite in Fiss. Ischgl-Samnaun is zeker net zo groot, sneeuwzeker en van alle gemakken voorzien. Het is hier, zo lijkt het, ook wat rustiger en de natuur speelt hier een grote rol, deze is vele malen mooier dan in Fiss/Serfaus. Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan toch uit voor Ischgl. De dalafdaling is er wel wat moeilijker als in Fiss, maar nog steeds voor elke skier goed te doen.

Dank voor de reactie. Jou verhaal over Ischgl spreekt mij wel aan. Bedoel je met rustig dat er geen wachttijden waren? En in welke periode was dit?

In het hoogseizoen is het bij de liften minder druk. Bij de liften in het dal zal het altijd druk zijn, maar verder in het gebied verspreid alles zich zeer goed, en zijn de wachttijden minimaal, iig minder als in Fiss/Serfaus. Ook de sneeuw is er beter vind ik

Oké heb ik dus niet zoveel last van, ik ga of in het voorseizoen of erna.

jammer dat deze 2 gebieden nooit met elkaar verbonden zijn, Ze liggen geografisch pal naast elkaar. Je hebt dan echt twee besten van het beste.
Voor avontuur: neem een hotel/pension in Serfaus. om daar te komen is al een belevenis opzich…
voor lekker skien: Silvretta

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie