ligt er nu sneeuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Niet alleen op diverse forums wordt hij uitgekotst om zijn TE positieve sauerland verhalen maar ook in zijn eigen woonplaats zien ze hem liever gaan dan komen, hij schijnt de grootste verhalen overal op te hangen vooral tegen "toeristen" waar achteraf weinig tot niets van waar bijkt te zijn… (van horen zeggen!!!)
Het zou mij niet verbazen als gast204 idd Harry is…

Gast642 op 11 jan. 2013 15:40

Walgelijke anonieme vuilspuiterij dit. Of ga met naam en toenaam hier een serieuze discussie aan met Harry, of laat het gaan.
Dit soort laster kan het forum beter missen.

Overigens ken ik Harry alleen van zijn berichten hier en is mij nooit negatief opgevallen. Dat het ene mens enthousiaster is dan een ander, so be it.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

En volgens mij is Gast204 dezelfde persoon als Gast938 gezien de teksten in de posts van beide gasten :) Gast 938 is in ieder geval 100% zeker Harry aangezien hij in het verleden daarmee diverse posts heeft ondertekend. Kortom: Harry "kom uit de kast" en maak even een account aan en deel je enthousiasme met ons! Wij lezen wel tussen de enthousiaste regels door :)

Volgens mij was het iets met een skischool, daar doet hij het weerbericht ook en dat vind ik eigenlijk een goede hoor. Sneeuwhoogtes wel wat overdreven soms, maar de verwachting is hetzelfde als de modellen.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Op de webcams lijkt het dat Willingen ietsje witter ziet dan Winterberg ?!

Acht, gast204 of Harry, ik mag hem wel. Zijn berichtgeving is ietsje te positief over sneeuwhoogtes en condities maar wat hij zegt klopt wel in grote lijnen. Ik denk trouwens dat er begin december echt wel een meter op de pistes lag. Alleszins : er kan morgen geskied worden !

Frans, zit eigenlijk ook op een update
van jou te wachten over Winterberg en omgeving, altijd nuttige info!

Wij komen net terug van een week winterberg 4 tot 11 januari! wij gingen weg vanochtend en toen draaiden de kanonnen pas! prachtig gezicht! trouwens winterberg zonder sneeuw is net of als je op een onbewoond eiland bent, valt echt niks te beleven veel dingen in het dorp dicht! ben benieuwd of het hele gebied open gaat aanstaande week! dan gaan we waarschijnlijk het volgende weekend nog heen! wie er komend weekend zit heeft ook niet veel geluk meeste eigenaren van de liften willen eerst een behoorlijke buffer opbouwen tot het eind van het seizoen, daardoor wachten ze tot zeker midden in de week met het evt. openen van liften! gr

Ha luitjes, 204 en 938 is ikke, inderdaad Harry, Winterberg! Ja, ik heb een skischool daar gehad (Der Brabander), ja, ik ben snel tevreden als het glijdt. Ja, ik probeer feitelijk vanuit mijn optiek te schrijven en ja, de verwachte sneeuwhoeveelheden haal ik gewoon uit de weerkaarten en meld dat zonder overdrijving.
Qua grote verhalen? Welke dan? Ben erg benieuwd. Commerciele belangen nu? 0,0. Geef af en toe nog les of een training, that’s it. Geloof je de sneeuwhoogtes niet op de kunstpistes? Zoek maar even wat beelden van maart jl.
Ik zal ooit nog wel een aanmelding maken, te lam voor geweest. Overigens reageer ik vanaf 3 verschillende computers, dus er zweeft nog een ander nummertje.
In mijn woonplaats ben ik best geliefd. Nog nooit ruzie gehad, nog niet uitgekotst. In Winterberg word ik nog steeds allerhartelijkst ontvangen en vraagt men mij nog steeds, al 15 jaar, naar de weersverwachting. Groeten!

By the way. Ik ben ook op andere forums wel eens de discussie aangegaan, maar nooit is een bericht verwijderd. Als het k*t is in Winterberg, dan zeg ik dat ook. Als je er niet speciaal voor moet rijden, dan zeg ik dat ook. Maar als je er toch zit en sommige pistes zijn nog aardig begaanbaar, dan probeer ik je te enthousiasmeren om in dat geval toch even de latten onder te binden

Harry, niets van aan trekken van al dat gemekker, lopen al genoeg negatievelingen rond, blij dat er ook mensen zoals jou zijn met een zonnige kijk op het leven.
By the way gaan er al liften open as zondag?
Bedankt!

@ droopy-d Harry vs. Chuck dat is geen competitie natuurlijk ;) Chuck all the way! @ Robin dat lijk ik ook te zien hoewel dat eigenlijk niet mogelijk is natuurlijk (denk ik). Harry lekker doorgaan! 2-feb naar Willingen! heerlijk!

Seriously snow addicted family!

Harry keep up the good work.
Ik zie de sneeuwkanonnen flink spuiten. Volgens mij gaat het snel goed komen.

Vraagje voor de kenners heeft Willingen een net zo uitgebreid netwerk van sneeuw kanonnen als Winterberg?

Seriously snow addicted family!

@harry, sportief dat je reageert. Dat siert je!
Maak wel ff een accounts aan, je kunt op meerdere computers tegelijk ingelogd blijven…

Ik hoop alle beste voor winterberg, veel sneeuw en toeristen uiteraard, om zo de gemiste omzet een beetje vlot te kunnen trekken.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Inderdaad sportief dat je reageert Harry en keep up the positive work!

Zie je Chuck norris valt in het niet langs Harry, ik heb Chuck nog niet zien reageren op wintersporters.nl

don't count the days, make the days count !

Ik denk dat iemand die een skischool heeft gehad in winterberg en daar dus dagelijks is geweest, meerdere winters. perfect weet hoe het werkt. Harry, misschien kun je je berichten in het vervolg afsluiten met je naam, als je dan toch geen account aanmaakt, dan weet iedereen ook wie je bent.

De hoogste sneeuwhoogtes bevinden zich door de regel aan het eind van de (plaatselijke) winter. Omdat dan de maximale tijd is verstreken dat er sneeuw kan vallen. Einde van deze plaatselijke winter is dus het meest sneeuwzeker.

@Jeffrey,

Willingen heeft op de Ritzhagen en Sonnenhang (heel mooie pistes) zware besneeuwing staan die mee kunnen met de massieve besneeuwing van Winterberg. Probleem van Willingen is de geringe hoogte beneden en de kale pistes. Die zijn daardoorwliswaar langer maar door hgere temperatuur en verwaaiing ook minder sneeuwzeker.

gr. Harry (Winterberg)
Dank voor de fijne reacties!!!

Vandaag zijn de vlakke pistes Rauher Busch (12) en Schneewittchenhang (25) geopend. Morgen komen daar waarschijnlijk nog enkele bij, maar garanderen kan ik dat niet. Men bekijkt dit per dag. Neem een goede skibril mee, de kanonnen blijven meestal aan staan.
Harry (Winterberg)

@204 of Harry,

Leuk dat je er weer bent. Ik lees altijd met veel plezier jouw berichtjes. Ik vindt het juist heerlijk dat je altijd zo positief schrijft. :)

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

thanks Harry!

Seriously snow addicted family!

Willingen gaat ook aan de slag:

Tolles Winterwetter. Aufgrund der künstlichen Beschneiung werden bereits morgen, 13.01.2013 um 08.30 Uhr die Skilifte Sonnenlift und Köhlerhagen öffnen. Viel Spass im Schnee wünscht das Team der Tourist-Information Willingen. Alle Winterinfos auf http://www.skigebiet-willingen.de.

Op de website lijken de vooruitzichten ook goed!

Seriously snow addicted family!

Dit topic op alpinforum volgen
http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=45&t=45364&a…

Daar staat de meest actuele informatie, incl fotos.

Samenvatting: Altastenberg en Neuastenberg goed. Skiliftkarussell (Schneewitchen etc) SLECHT want daar is genoeg kunstsneeuw, alleen ze hebben het niet verdeeld en niet geprepareerd.

Fotos van vandaag

null

null

The older I get, the better I was

In Winterberg is vandaag ‘‘de As’’ weer open. Van de Herrloh tot de Bremberg zijn er ca. 10 pistes open. De Kappe gaat waarschijnlijk pas woensdag of donderdag open.

Wat betreft de Schneewittchenhang en het niet verdelen van de kunstsneeuw: deze helling is een zuid-zuid-oosthelling waar bij dooi de wind en regen erg hard toeslaat. Door op grote bulten te sneeuwen hou je je sneeuwreserves veel langer in stand. Je doet een basisbesneeuwing en daarnaast zo groot en hoog mogelijke bulten bij de sneeuwkanonnen. Bij zware dooi kan je dan elke dag precies de benodigde hoeveelheid van die bulten afschrapen om de dag door te komen.

De kunstsneeuwpistes skiën heerlijk na preparatie, maar zoals nu - er wordt doorbesneeuwd - is het zeker later op de dag door sneeuwhopen of te nat besneeuwde delen niet optimaal. Gisteren was de basisbesneeuwing en dan sneeuw je natter (je jaagt er meer water doorheen) om een stabiele harde onderlaag te krijgen. Daarna ga je droger sneeuwen voor mooie poedersneeuw.

Overigens is het erg slecht als de Schneewittchenhang niet geprepareerd zou zijn. Dan is het met de kunstsneeuw ronduit gevaarlijk. Ik ga er pas woensdag weer naar toe (9 uur hier weg, 12 uur op de latten, 21 uur verstrek, 0 uur weer thuis), dus kan over gisteren niet oordelen.

Harry (Winterberg)

mijn tekst was ook niets meer dan een samenvatting in NL van het verslag van een duitse alpinforum bezoeker

The older I get, the better I was

verwachting van 10 januari klopte gisteren net niet volledig (2 van de 4 pistes bleven gesloten om door te kunnen sneeuwen), vandaag 100%. mijn excuses daarvoor.

Nog even over bruine vlekken en webcams. Als bij dooi wandelaars met hun modderschoenen de piste op lopen, dan wordt deze er niet mooier op. Soms zijn er ook stukken sneeuwvrij. Evengoed kan de sneeuw dan wel lekker en snel zijn.

Harry

zal dit topic met interesse blijven volgen: we willen volgend weekend gaan, woensdag besluiten we.
De voorspelling is alleen vorst, amper sneeuw. Ik hoop dan ook maar dat de sneeuwkannonnen hun werk gaan doen in Winterberg/Altastenberg/Willingen

beste Harrie,
wij komen dinsdag naar Winterberg, is dan de kappe e/o de surenberg al open.Ben namelijk wel nieuwsgierig naar deze vernieuwingen.
gr.Benny

Beste Harry,

Denk je dat de westfalenhangen in Altastenberg komend weekend geopend zijn?

groetjes

@990/578 ik weet niet welke dag de andere liften open gaan. Ik neem aan dat alles, dus ook de Westfalenhang volgend weekend draait.

gr Harry

Beste Harry,

hoeveel cm natuursneeuw is er ongeveer nodig voor de niet besneeuwde pistes kunnen openen? Of wordt er soms sneeuw verplaatst van de besneeuwde naar de niet besneeuwde pistes?

alvast bedankt.

Plaats een reactie