Appartement bij skischool

Hallo,

Ik ben op zoek naar een ruim appartement voor 7 personen, of eventueel 2 appartementen voor 4 + 3 personen (4 volwassenen en 3 kinderen van 5, 5 en 11). Het belangrijkste vind ik dat de skischool vlak bij is, zodat we niet met de uitrusting van ons en de kinderen een eind moeten lopen. Skigebied van +/- 100 km of groter is voldoende voor ons. Maakt niet zo veel uit waar het is, als het kan wel iets hogen, want we gaan in maart. Wie heeft er goede tips voor appartementen?

JAck

In de Frans skigebieden hebben onze vrienden van de ESF op bijna elke straathoek wel een skischooldependance. In de praktijk verzamel je meestal dagelijks ergens op een centrale plek op de pistes.

Appartement Angerhof in Serfaus. 50m van de metro die naar de gondels gaat en van daaruit kom je in het ski-centrum. Ski’s en schoenen kun je trouwens bij de gondels laten staan. Kost ongeveer 10 euro voor een week.

Mijn ervaring is dat de kinderen het materiaal op de piste bewaren bij de school.
Wij hebben 4 kinderen en voor de oudsten sjouwen we ook nooit wat mee, we nemen altijd depot bij de liften, lekker in de snowboots aankomen en dan heerlijk verwarmd de skischoenen aan en de ski’s halen.

In Frankrijk zijn er in elk dorp vele verzamelpunten van de skischool. Meestal zijn de dorpen opgebouwd uit enkele wijken. Zo zal je per wijk een bureau vinden met zijn verzamelpunten. Het volstaat om de site van de skischool van het desbetreffende gebied te consulteren, het plan van het station te bekijken en zien waar de verzamelpunten liggen.

Plaats een reactie