skies huren zonder enige legitimatie.

Wij zijn net terug uit een populair skiegebied, en waar mijn vrouw en ik ons zo over verbaasten bij het huren van skies is dat je je naam en appartement op een klein blaadje moet schrijven en thats it!
Je kan als je dit wilt dus alles invullen wat je wilt.
Met het terug brengen zegt die man alleen okey en we konden gaan. Hoe willen deze mensen het diefstal van materiaal in de gaten houden?

Verrassend hè, dat er ergens nog fatsoen in de wereld bestaat.

Hopelijk kan dit nog heel lang!
Dit noemt " vertrouwen".

Verrassend hè, dat er ergens nog fatsoen in de wereld bestaat.

Hans op 9 mrt. 2012 09:53

Ja inderdaad, maar ik vroeg me af waarom ze niet net zoals winterberg wat relatief klein gewoon even een scan maken van je id of op zijn,minst even checken of de gegevens kloppen wat je daar neer schrijft.

Geeft vooral aan dat in o.a. in Nederland normen en waarden vaak ver te zoeken zijn. Mijn buurman werkt ook altijd zo (ski verhuur in Hinterglemm) Gek genoeg word er (nog) geen misbruik van gemaakt. Ander mooi voorbeeld is de school van onze dochter. Daar staat geen fiets op slot ! Een samenleving kan mooi zijn he…

In Frankrijk heb ik dit ook diverse keren meegemaakt. Met peperdure hele goede ski’s.
Er zal misschien wel eens misbruik van worden gemaakt, maar ik geloof toch dat de hoofdregel is “wie vertrouwen schenkt, krijgt vertrouwen”.

Blijven koesteren dus…:)

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Los van het (te koesteren) aspect van vertrouwen, denk ik dat men soms ook simpel pragmatisch is.
Hoeveel energie moet ik steken in al die administratie en het maken van fotokopieën en hoeveel ski’s worden er verduisterd.
Ordinair kosten/baten plaatje op basis van ervaring.

Nog gekker: geen legitimatie, geen borg, en pas betalen bij terugbrengen. Je vraagt je af hoe lang dat nog goed gaat. Tot die tijd: vraag niet hoe het kan, maar geniet er van!

Misschien dat niet alleen verhuurders maar ook huurders, misschien wel vakantiegangers, zich anders gedragen op vakantie dan gewoon thuis. Uitgezonderd die in het Zillertal hebben huis gehouden. We moeten ook niet iedereen over een kam te scheren, ik vindt het heel normaal dat het op vertrouwen moet kunnen.

ben net terug uit kappl, ook daar heeft men nog vertrouwen in de mensen. Skies gehuurd en ook nog een nieuw bril aangeschaft deze wou ik gelijk betalen maar dit hoefde niet. Idem dito met de broodjes bij de bakker, overal hoorde je "kom aan het eind van de vakantie maar betalen" gelukkig kan het nog.

Bij ons net zo, en al drie x meegemaakt dat we met de verkeerde skies terug kwamen (per ongeluk verwisseld op de piste) was geen enkel probleem.

Plaats een reactie