'tourskieen" na seizoenssluiting

Mij lijkt het leuk om, mits de sneeuwcondities het nog toelaten, een keer te gaan skieen na de seizoenssluiting, dus wel op bestaande pistes en dan met stijgvellen weer omhoog. Lekker rustig op de pistes en voordelige pensions…Weet iemand of dit toegestaan is en heeft dit al eens iemand gedaan…

Bijna al Uw antwoorden staan op deze site!
Maar om het je gemakkelijk te maken:
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/717/Toerski%C3%ABn…

Ander is er dat ongelofelijk hulpmiddeltje, Google !

Succes !

Het antwoord op de vraag van topicstarter heb ik in bovenstaande link niet gevonden…
Juridische aspekten verschillen van land tot land. Het kan bijvoorbeeld in de lokale variant op wat in Nederland de APV is, vermeld staan. Dat is vaak wel op het internet te vinden (web site van de gemeente).
Hier staat een erg interessante PDF over dit onderwerp, toegespitst op Tirol: http://www.kochalpin.at/downloads_pistentourenbroschuere.htm…

Met de vellen omhoog is overigens (net als langlaufen bijvoorbeeld) nogal een workout, verkijk je daar niet op.

Te gekke dingen doen met leuke kleine internationale groepen in de bergen! crazycamp.org

@Bakker05, Ik vraag me af of dat wel een goed doordacht idee is. Toerskiën na het skiseizoen zou ik liever buiten de pistes doen en behoorlijk hoog. Dat vooral i.v.m. de betere sneeuwomstandigheden die je m.i. kunt verwachten.
Die kunnen op grotere hoogte ook na het skiseizoen nog ideaal zijn.

Of je op of naast de pistes skiet, voor beide geldt in die tijd m.i. dat het beide volledig off piste is. Dus alles is eigen verantwoordelijkheid. Als je geen off piste-ervaring hebt moet je dus wel goed weten waaraan je begint.

Ik heb weinig ervaring met toerskiën, maar vergeet niet dat wanneer er geen pistestokken meer staan, er een heleboel herkenningspunten wegvallen.

Ga naar de website va de nederlandse skivereniging en verdiep je in deze materie. Een berggids is je lifeguard…

Renate

De pistes zijn niet zomaar gesloten, ga er maar vanuit dat skiën werkelijk onmogelijk zal zijn.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Plaats een reactie