Naar Sölden tolvrij?

Klopt het nu dat als je via Füssen, Imst naar Sölden rijdt en niet gebruik maakt van de A12(, maar de 171) dat je dan geen Vignet nodig hebt?
Alvast dank.

Ja.

@MHJ, ja dat klopt. Draai in Imst niet de autostrade op maar rij rechtdoor en nadien links parallel aan de autostrade. Daar rij je 5 kilometer over een secundaire baan en draai je vervolgens rechts het Otztal in. Veel succes.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Dank voor de informatie. As wo-ochtend vroeg vertrek…hoe zijn de condities?

Boven de Giggijoch is alles nog heel goed, de gletsjer is zelfs nog schitterend. Als je de dalafdaling wil doen, doe je die best 's morgens vroeg. Het is behoorlijk rustig in het gebied naar ‘Solden-normen’ dus geniet er van!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Een vignet voor 10 dagen kost overigens maar 8 euro.
Maar inderdaad, je kan via de 171 en dan hoef je geen vignet. Het is ook inderdaad maar een erg klein stukje (10 km).

Wij hebben er voor de rit naar Fiss meestal wel één, zodat we op de heen of terugreis toch ook nog kunnen beslissen om via Vorarlberg/Bregenz te rijden ipv Fernpass. En richting Fiss heb je 'm ook nodig voor de Landeck-tunnel (eerste stuk 't dal in).

bedankt voor de informatie. scheelt toch €8,50

Ik vind dit altijd zo’n gedoe… voor die 8,50… Ga vrijdag naar Obergurgl… ook via Fussen maar neem echt een vignet… Buiten de reden die hierboven staat beschreven vind ik en wil ik voor die 8,50 het risico op een boete gewoon niet lopen…

Stel nou dat je de afslag mist en op de oprit staat… wat ga je dan doen ? achteruit rijden? en stal nou dat je een noodsituatie hebt en als de donder naar bv Innsbruck moet… buiten de boete als je aangehouden word is het dan echt een klote moment om aangehouden te worden…

nuh… ik geef gewoon aankomend weekend voor de derde x deze winter 8,50 uit…

Maar ieder z’n ding natuurlijk … ;-)

Vignet kan je overigens eenvoudig bij de ANWB bestellen en thuis laten bezorgen.

Ik heb ook wel vaker geen vignet gehaald, als je dan toch een weg neemt met vignet haal je er toch één bij het tankstation voordat je die weg opgaat? Het gaat mij niet zozeer on de 8 euro maar meer om het feit dat als het niet nodig is het ook gewoon niet nodig is. Je koopt toch ook geen treinkaartje als je met de bus gaat? ;-)

🏂

@Farid. Laat even weten hoe het is in obergurgl volgende week. Ik ga de week erna nog een paar dagen naar hochgurgl.

May the ski force be with you !!

@Farid. Laat even weten hoe het is in obergurgl volgende week. Ik ga de week erna nog een paar dagen naar hochgurgl.

CJAHulskamp op 16 apr. 2014 12:16

dat is prima… ben heel benieuwd!!! volgens mij krijg ik nog wat sneeuw zelfs…

farid heeft gelijk,

Lekker decadent gaan skien en dan 8,50 uitsparen voor een vignet. Als er nood aan de man is, stop je ook niet even bij een benzinepomp om er 1 te kopen.

Dit plan heb ik ook al enkele keren uitgevoerd. 1 keer probleemloos en 2 keer op de heenweg naar Ischgl per vergissing toch de snelweg opgedraaid. Geen ontkennen dat dit natuurlijk aan mezelf ligt maar na zo’n rit is de fout snel gemaakt, zo merk ik. Gelukkig geen controle maar het kost je tot 180 euro! Op de terugweg eens een keer eerst naar de Fernpass gereden. Daar een hele tijd in de file gestaan. Vervolgens rechtsomkeer en alsnog via de Arlbergtunnel naar huis. Na 5 uur onderweg was ik toch al in Memmingen :-) Op dat moment is de beslissing gekomen er in de toekomst niet meer moeilijk over te doen. Bovendien zijn er genoeg kansen tijdens je skivakantie om mits een beetje creativiteit euro’s uit te sparen. Goedkoopst ben je uiteraard af door gewoon thuis te blijven :-)

Tja ik vind dat 8,50 echt gelul is … en ja 9 van de 10 x gaat het goed… en ja 9 van de 10x rij je goed als je em niet nodig hebt… maar jeetje zeg voor die 8,50… er niet over na te hoeven denken…

Niet na te hoeven denken … want je zal altijd zien… je komt die fernpass af … je hebt lekker 8- uurtjes gekacheld… blij maar ook vermoeid dat je er bijna bent… en net op de splitsing hoor je die schelle, altijd op het meest onhandige moment, stem… WEET JE WEL ZEKER DAT JE ZO GOED GAAT… pffffff echt leg me nou niet uit hoe het gaat… ;-)

Als je na 8 uur rijden zo gaar bent dat je een afrit die -tig keer aangeduid is en waar je langs de route ook genoeg over hoort daadwerkelijk de foute afrit te nemen … dan ben je ook te gaar om gewoon te rijden, laat staan op een (relatief makkelijke) B-weg.

Dat vignet komt er bij mij gewoon omdat het tamelijk wat flexibiliteit geeft in reiswegen (vooral omdat’k daar lokaal wel wat afschuim).

Wie kijkt er nu op die paar €, ik zeker niet, maja ik heb ook geen gele nr-plaat ! ;-) :-)

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Dat vignet komt er bij mij gewoon omdat het tamelijk wat flexibiliteit geeft in reiswegen ***

Lars3 op 17 apr. 2014 13:47

Dat dus!

@Farid. Laat even weten hoe het is in obergurgl volgende week. Ik ga de week erna nog een paar dagen naar hochgurgl.

CJAHulskamp op 16 apr. 2014 12:16

Gewoon maar 1 woord voor … Helemaal top!!Toen ik vanmorgen naar de auto liep … Maakte ik stappen van minimaal 30cm diep… Ik denk op de berg al gauw 50 cm…Helemaal top hier…

Heel de dag gepoederd… Ongelooflijk…

null

heb plezier deze week !! bedankt voor je bericht !!!

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie