Wielrentopic

@Dr Phil. Uit de begintijd van de Beatles. GerbenKarstens, notariszoon uit Leiden, Jo de Roo, Zeeuws Fenomeen, Cees Haast, klimmer met zijn neus op het voorwiel, Cees Pellenaars, ploegleider met de dikke sigaar. Je moet al van mijn leeftijd zijn om het te kunnen herinneren. Ik heb het programma niet gezien, maar moet het nodig terugkijken. De tour was toen voornamelijk een belevenis door radio tour France.

Hen48

Theo Koomen (rugnummers moet ik hebben, geen namen) en Luc Varenne. Leuk dat er stof af gaat.

Theo Koomen (rugnummers moet ik hebben, geen namen) en Luc Varenne. Leuk dat er stof af gaat.

Theo Koomen (rugnummers moet ik hebben, geen namen) en Luc Varenne. Leuk dat er stof af gaat.

@hulst, diep in mijn hart vind ik Radio Tour nog steeds beter dan de TV.

Kijk wie er nu wint na zo’n saaie rit! 😎
🇧🇪🇧🇪🇧🇪

Bla, bla, bla.

Wow die zag ik ff niet aankomen. 😲
Knappe sprint van Wout. Hij leert snel na zijn 2e plek vorige week.

Übung macht den meister!!!

Wat een tour voor Jumbo Visma, 4 etappes al en een 2e plaats. Daarnaast hele goede zaken voor Kruiswijk met het oog op het eindpodium. Ik vind het ook wel fijn dat Bennet veel tijd heeft verloren, die reed nog te veel met het oog op een half klassement. Nu is het gewoon duidelijk dat hij 100% knecht zal moeten zijn. Veel verder dan misschien een 10e plaats was hij toch niet gekomen.

Born to Ride

Kijk wie er nu wint na zo’n saaie rit! 😎
🇧🇪🇧🇪🇧🇪

bartvwg op 15 jul 2019 17:14

Saai?? Pinot, Uran en Porte op 1.40 gereden vandaag.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kijk wie er nu wint na zo’n saaie rit! 😎

🇧🇪🇧🇪🇧🇪

bartvwg op 15 jul 2019 17:14

Saai?? Pinot, Uran en Porte op 1.40 gereden vandaag.

Shane op 15 jul 2019 18:44

OK, maar toen ze zich er uit lieten waaien deed ik net mijn koersdutje. 🤭🤓

Bla, bla, bla.

@hulst, diep in mijn hart vind ik Radio Tour nog steeds beter dan de TV.

DrPhil op 15 jul 2019 13:33

Fantasie is altijd mooier dan de realiteit.

Kijk wie er nu wint na zo’n saaie rit! 😎

🇧🇪🇧🇪🇧🇪

bartvwg op 15 jul 2019 17:14

Saai?? Pinot, Uran en Porte op 1.40 gereden vandaag.

Shane op 15 jul 2019 18:44

OK, maar toen ze zich er uit lieten waaien deed ik net mijn koersdutje. 🤭🤓

bartvwg op 15 jul 2019 18:49

😵💪😂

LA NORMA😍☃️

@Matthias123. Een beetje sadistisch van je. Bennet, als beste van Jumbo in het klassement, afgeladen met bidons om zijn ploegmaten van drank te voorzien en net op dat moment slaat het peleton op hol. Tot gisteren hadden ze nog 2 kandidaten voor het klassement nu nog 1. Wat als Kruiswijck wegvalt. Vreemde opmerking van je. @Dr Phil. Radio tour de France, helemaal met je eens. Heleboel leuke herinneringen op de vreemdste plekken, ergens op vakantie.

Hen48

Dan vraag je je af waarom we zo graag bergen willen hebben. Beetje wind, heuvelachtig, en een dosis koers durven maken.🤯
Tot nog toe een heerlijke tour.

Zeer knappe en mooie overwinning voor Meneer van Aert 😀

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Matthias123. Een beetje sadistisch van je. Bennet, als beste van Jumbo in het klassement, afgeladen met bidons om zijn ploegmaten van drank te voorzien en net op dat moment slaat het peleton op hol. Tot gisteren hadden ze nog 2 kandidaten voor het klassement nu nog 1. Wat als Kruiswijck wegvalt. Vreemde opmerking van je. @Dr Phil. Radio tour de France, helemaal met je eens. Heleboel leuke herinneringen op de vreemdste plekken, ergens op vakantie.

Hulst op 15 jul 2019 21:34

Ach misschien is het wat meer realistisch dan sadistisch. Bennet stond er inderdaad het beste voor van de ploeg, maar realistisch gezien zou Bennet in het beste geval misschien nipt top 10 kunnen rijden. Op de lange beklimmingen komt hij gewoon structureel te kort tegen de echte toppers. Het is een leuke renner voor de kleinere rondes waar hij op goede momenten leuk kan scoren en rond de 5e plaats kan eindigen. Wanneer hij hier nog heel lang met een klassement in zijn achterhoofd rond zou rijden zou dat ten koste kunnen gaan van het knechten voor Kruiswijk. Kruiswijk is gewoon een serieuze kandidaat voor het eindpodium en dat is gewoon vele malen belangrijker dan een mogelijk 10e plaats voor Bennet. Als Kruiswijk wegvalt heb je inderdaad een probleem, maar buitenom Ineos heeft ieder team een groot probleem als hun kopman wegvalt.

Born to Ride

Maar Ineos/sky zorgt er wel al jaren voor dat ze op 2 paarden kunnen wedden. Die keuze is nu weg voor Jumbo en waarschijnlijk hebben ze er een gefrustreerde niet meer gemotiveerde Bennet bij.

Hen48

Ineos/ Sky heeft/had dan ook wel het budget om 2 kopmannen en een stel meesterknechten in hun team te hebben.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Die tour van Jumbo is dus mislukt?

Maar Ineos/sky zorgt er wel al jaren voor dat ze op 2 paarden kunnen wedden. Die keuze is nu weg voor Jumbo en waarschijnlijk hebben ze er een gefrustreerde niet meer gemotiveerde Bennet bij.

Hulst op 16 jul 2019 12:05

Je wilt serieus Bennet/Jumbo Visma vergelijken met de kopmannen/renners van Ineos? Bennet zou in deze tour bij Ineos nummer 5 in de rij zijn bergop… De Ineos trein is vele malen sterker, daarom kunnen ze makkelijker op 2 kopmannen gokken zonder dat dat ten koste gaat van de andere kopman. Renners als Moscon en Poels zouden bij het overgrote deel van de WT ploegen zelf kopman zijn en zijn hier maar gewoon knechten. En 2 kopmannen bij Sky/Ineos gaat zelfs niet altijd goed. De samenwerking tussen Froome en Wiggins was niet bepaald goed te noemen, dat liep puur goed af omdat ze echt met overmacht de sterkste waren.

Born to Ride

Die tour van Jumbo is dus mislukt?

Pino op 16 jul 2019 13:49

ja ze hebben al 6x niet gewonnen.

Die tour van Jumbo is dus mislukt?

Pino op 16 jul 2019 13:49

Het is in ieder geval (nog) niet de tour van Pino(t). ;)

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.
Click. Click. Peace

Goede zaak die langere contracten:

https://www.nu.nl/tour-de-france/5966108/groenewegen-mondeli…

Rogier op 16 jul 2019 16:26

Klinkt heel leuk zo’n contract maar als de sponsor er eind van het seizoen mee stopt en de ploeg vind geen vervanger sta je toch mooi op straat met je langdurig contract.

Übung macht den meister!!!

Heb je het artikel gelezen? Plus weet je de ideeën van jumbo / visma? deze zitten er juist langdurig in…

Verder bij een gewone baan is het precies hetzelfde. Alles kan failliet en toch is een lang contract voor veel mensen prettiger dan elk jaar in angst zitten…

Click. Click. Peace

@Rogier ben het met je eens, wat betreft hun doelstellingen op de langere termijn. Dat het rust creëert en het prettig werkt voor velen. En het is een goede manier van vertrouwen tonen.
Dat het niet altijd werkt bewijst Sunweb op dit moment. Want zij hadden als eerste een onbepaalde tijd sponsor contract, bouwt zelfs campussen, faciliteiten e.d. lange contracten zijn daar ook mogelijk. En toch loopt het dit jaar voor geen meter, toegegeven er zit ook een hoop pech bij. Hopelijk blijft ze dit bespaard.

Maar 1 ding vrees ik voor met lange termijn contracten. Zeker nu er meer en meer managers komen in de wielrennerij. Bestaat er het gevaar/de kans op transfer afkoopsommen. Omdat een renner vast ligt maar een andere ploeg hem hebben wil. Met alle soaps die kunnen ontstaan. Voor ploegen kan het ook ergens een kleine zege zijn, op het gebied van nieuwe geldstromen in de sport.
Zo zou het hele peloton mee kunnen profiteren van de rijke ploegen.

*bericht bewerkt door Birdheart op 16 jul 2019 22:24

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Mee eens!

Maar dit is een stap beter dan jaar contracten laten we hopen dat het niet doorslaat!

Click. Click. Peace

@Matthias123. Richard Plugge, de baas van Jumbo, had zonet bij de avondetappe toch een heel ander standpunt over het verlies van Bennet dan jij hebt verwoord.

Hen48

@Matthias123. Richard Plugge, de baas van Jumbo, had zonet bij de avondetappe toch een heel ander standpunt over het verlies van Bennet dan jij hebt verwoord.

Hulst op 16 jul 2019 23:21

Dat kan, hij zal natuurlijk het liefst 2 man in de top 10 hebben omdat dat financieel aantrekkelijker is. Ik weet echter gewoon zeker dat dat vroeg of laat ten koste kan gaan van Kruiswijk. Een 4e en 10e plaats levert financieel meer op dan een 2e en 25e plaats… Als liefhebber heb ik liever een 2e en 25e plaats.

Born to Ride

Ik vond dhr Plugge verbaal sowieso niet zo sterk.

Wat moet hij dan zeggen over het wegvallen van Bennet. Natuurlijk is het zonde. Bennet/ het team heeft een fout gemaakt door in de verkeerde waaier terecht te (kunnen) komen. Als Bennet straks bergop betere benen blijkt te hebben als v Kruiswijk, dan loop je het risico dat ze alle twee buiten de top 10 gaan vallen.

Over Tom Dumoulin was hij ook erg vaag. Zeg gewoon dat het een interessante wielrenner is, dat er op dit moment niets speelt, maar op het moment (1 september noemde hij als datum) dat het kan, gaan we zeker eens naar de mogelijkheden informeren. punt. Dan was Dionne tevreden geweest en hoefde Plugge niet zo omslachtig te doen. Ook de naam van Mollema viel trouwens.

Wordt/ is wel een mooi ploegje hoor.
tijdrijden: Dumoulin, v Emden en Martin
Bergen/ Ronderenners: Dumoulin, Kruijswijk, Roglic, Bennet, van Aert, Mollema, de Plus, Geesink
Sprint: Poppel, Groenewegen, Teunissen (v Aert?)
En dan vergeet ik er echt nog wel een paar.
Dan moet je in minimaal 2 grote rondes toch wel van voren mee kunnen doen, als ook in de eendaagse wedstrijden/ afzonderlijke etappes en de klassiekers.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Dat wordt inderdaad een heerlijk team. Roglic en van Aert mogen er bij de tijdrit ook zeker bij. Al zou ik van Aert wel weghalen bij de bergen.

Voor de klassiekers hebben ze dan ook 3 toppers met van Aert, Teunissen en Grundal Jansen.

Born to Ride

Plaats een reactie