Wielrentopic

@Shane

Aldus de man die een zekere journalist die het bij het rechte eind voor pathetische leugenaar uitmaakte.

Onjuist :-). Gaf aan dat hij overloze gelul produceerde. Blijkbaar houden een hoopmensen daarvan.

*bericht bewerkt door Pino op 02 sep 2019 18:18

Gaf aan dat hij overloze gelul produceerde. Blijkbaar houden een hoopmensen daarvan.

Pino op 2 sep 2019 18:17

Daar is toch de hele ‘sportjounalistiek’ op de Nederlandse TV op gebaseerd? Blijkbaar de gedrukte pers ook. ;)

Gaf aan dat hij overloze gelul produceerde. Blijkbaar houden een hoopmensen daarvan.

Pino op 2 sep 2019 18:17

Daar is toch de hele ‘sportjounalistiek’ op de Nederlandse TV op gebaseerd? Blijkbaar de gedrukte pers ook. ;)

GiGi op 2 sep 2019 18:19

Grotendeels mee eens. Journalisme zou volgens mij moeten inhouden dat je nieuws of nieuwe inzichten brengt. Veelal is het maar herkauwde diarree ter streling van het ego. Anders is het (poging tot) vermaak.

Nee man @RFKangoo, Stef had hele, hele grote vraagtekens! Hij is alleen stevig op het matje geroepen en moest toen zeggen dat hij niets wilde insinueren.

Shane op 2 sep 2019 16:18

Misschien citeer ik het niet helemaal juist maar volgens mij zei Stef toch echt dat de prestaties van Roglic in twijfel zouden worden getrokken als hij niet voor Jumbo Visma uit zou komen. Kan mij niks herinneren over dat hij de prestaties van Roglic in twijfel trok.

Übung macht den meister!!!
Übung macht den meister!!!

Zo zag ik het ook. Stef Clement denkt dat er anders wordt aangekeken tegen renners van verschillende ploegen . UAEverdacht, Sunweb heilig

*bericht bewerkt door Pino op 02 sep 2019 19:08

Hierbij het oorspronkelijke fragment via de radio en zijn reactie in Tour du Jour 😉👍.

https://www.rtlnieuws.nl/sport/tour/video/4779066/clement-re…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hierbij het oorspronkelijke fragment via de radio en zijn reactie in Tour du Jour 😉👍.

https://www.rtlnieuws.nl/sport/tour/video/4779066/clement-re…

Shane op 2 sep 2019 19:10

Zie je nou wel. Die Stef bedoelt het allemaal niet zo rot. 😁😁

Übung macht den meister!!!

Hij bedoelt het ook niet rot, hij is gewoon kritisch en daar moeten ze nog aan wennen in de wielersport ;-)

Zo dan Roglic

Click. Click. Peace

Misschien moeten we maar blij zijn, voor de spanning, dat dat zwembadje leeg is gelopen…

Click. Click. Peace

Misschien moeten we maar blij zijn, voor de spanning, dat dat zwembadje leeg is gelopen…

Rogier op 3 sep 2019 17:26

En dat hij van de fiets werd gereden door een motor…

Born to Ride

Misschien moeten we maar blij zijn, voor de spanning, dat dat zwembadje leeg is gelopen…

Rogier op 3 sep 2019 17:26

En dat hij van de fiets werd gereden door een motor…

Matthias123 op 3 sep 2019 17:47

Geen dingen roepen die je niet kan staven…
Leuk dat roglic iets zegt, maar dat is geen bewijs. En op het beeldmateriaal valt simpelweg niets te zien door regen/vuiligheid op de lens op precies de plek waar het gebeurt.

Ik hoor je nu trouwens niet over vals spelen met motoren in de tijdrit. Of komt dat omdat de motor en auto van jumbo en jury nu toevallig in bijna elk shot te dicht op zijn wiel zit, waardoor hij tijdwinst maakt?
Enkel om aan te geven dat in de koers je nu eenmaal altijd wel nadelen ondervindt van derden, maar ook altijd zeker voordelen van derden hebt.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wisten jullie dat Roglic schansspringer is geweest?

@pino echt? Vertel ;-)

Click. Click. Peace

Misschien moeten we maar blij zijn, voor de spanning, dat dat zwembadje leeg is gelopen…

Rogier op 3 sep 2019 17:26

En dat hij van de fiets werd gereden door een motor…

Matthias123 op 3 sep 2019 17:47

Geen dingen roepen die je niet kan staven…
Leuk dat roglic iets zegt, maar dat is geen bewijs. En op het beeldmateriaal valt simpelweg niets te zien door regen/vuiligheid op de lens op precies de plek waar het gebeurt.

Ik hoor je nu trouwens niet over vals spelen met motoren in de tijdrit. Of komt dat omdat de motor en auto van jumbo en jury nu toevallig in bijna elk shot te dicht op zijn wiel zit, waardoor hij tijdwinst maakt?
Enkel om aan te geven dat in de koers je nu eenmaal altijd wel nadelen ondervindt van derden, maar ook altijd zeker voordelen van derden hebt.

Birdheart op 3 sep 2019 18:33

Het verhaal is ook door andere renners bevestigd. Als het niet zo was, was het ook wel tegengesproken door de organisatie. Deze tijdrit hadden alle favorieten een motor dicht achter zich. De motoren en ploegleiders wagen reden zeker niet dichter op hun renner dan bij de andere rijders. Iedereen van de toppers had dezelfde omstandigheden. In de Giro was er 1 renner met een aantal motoren een groot deel van de tijdrit dicht voor zich. Dus dit is gewoon trollen en verder behoorlijk lachwekkend.

Born to Ride

@Matthias123 kijk de beelden nu eens goed… en niet vanuit een gekleurde bril.
En ik zeg nergens dat andere renners geen motor achter zich hadden. Wel dat roglic de enige klassementsrenner was waar het continu het geval was in beeld.
En ik maal er niet om dat ze daar rijden want dat is onderdeel van de koers. Je kan niet zonder ze. Maar jij bent extreem voor 1 partij en dat maak je nogal graag te pas en onpas kenbaar. En jou berichten lijken rechtstreeks op 1 grote reclame campagne voor 1 standpunt.

Geniet gewoon van de koers, en let niet op elk dingetje wat TJV “onrecht” aandoet.
Want de harde koers realiteit is

dat in de koers je nu eenmaal altijd wel nadelen ondervindt van derden, maar ook altijd zeker voordelen van derden hebt.

Geniet ervan dat ze mensen zijn en geen goden die geen fouten maken.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart is jouw anti jumbo bril niet juist wat gekleurd? Het is wel erg duidelijk dat je dit team niet mag. En ze zetten hier toch een knap staaltje fietsen neer…

(Verder durf ik niet te zeggen waarom Roglic is gevallen, maar waarom zou hij daarover liegen?)

Click. Click. Peace

@Rogier ik heb niets tegen Roglic nog tegen de meeste renners daar. Dat ik de ploeg niet mag heeft meer van doen met de ploegleiding. Heb je me ergens horen zeggen dat ze hier geen goede prestatie neerzetten? Ook in de tour heb ik dat niet gezegd. Wat ik daar wel over zei, dat de prestaties die als “teamprestatie” werden gehuldigd, niets zeggend zijn over het functioneren als team opzichzelf. Dat doet niets af aan een prestatie.
Dat ik andere ploegen meer een echt team of ploeg vindt, zegt ook niets over hoe ik de (individuele) prestaties waardeer. Dat iemand dat dan vervolgens wel denkt uit te halen is een kwestie van zijn/haar persoonlijke interpretatie van de geschreven tekst.

Maar het 1 richting verkeer van sommige gaat gewoon heel ver. En daar reageer ik graag extra op, door de andere zijde te belichten. Om zo het hele plaatje in beeld te krijgen. En dat, dat dan een beeld schetst dat ik anti jumbo ben, is dan wel begrijpelijk. Maar niet geheel juist.

Als roglic nu valt door de motor of dat hij valt door een andere reden. Is simpelweg irrelevant, iets stellig beweren omdat iemand wat gezegd heeft is nooit een valide argument en maakt het nog geen feit. Zeker niet als er geen enkel bewijs voor is.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Tsja er is in ieder geval één team dat nog minder als team rijdt :-) drie keer raden welk team ik bedoel.

Verder heb ik juist het idee dat Jumbo Visma het als ploegleiding heel erg goed doet. En ze van hun fouten uit het verleden hebben geleerd.

Over de val. Waarom Roglic gevallen is maakt weinig uit voor de wedstrijd. Net als een nat wegdek. dat hoort allemaal bij wielrennen, helaas. Wat wel relevant is als het de motor was, is dat dat gewoon veel te vaak gebeurt en dat daar wat aan moet gebeuren in het wielrennen.

Click. Click. Peace

@Matthias123 kijk de beelden nu eens goed… en niet vanuit een gekleurde bril.
En ik zeg nergens dat andere renners geen motor achter zich hadden. Wel dat roglic de enige klassementsrenner was waar het continu het geval was in beeld.
En ik maal er niet om dat ze daar rijden want dat is onderdeel van de koers. Je kan niet zonder ze. Maar jij bent extreem voor 1 partij en dat maak je nogal graag te pas en onpas kenbaar. En jou berichten lijken rechtstreeks op 1 grote reclame campagne voor 1 standpunt.

Geniet gewoon van de koers, en let niet op elk dingetje wat TJV “onrecht” aandoet.
Want de harde koers realiteit is

dat in de koers je nu eenmaal altijd wel nadelen ondervindt van derden, maar ook altijd zeker voordelen van derden hebt.

Geniet ervan dat ze mensen zijn en geen goden die geen fouten maken.

Birdheart op 3 sep 2019 19:16

Er is er hier maar 1 die met een gekleurde bril kijkt. Iedere grote ronde weer loop je alleen maar TJV te bashen. Het begint behoorlijk lachwekkend te worden. Misschien moet je de etappe nog maar eens terug kijken. Ga maar eens op zoek naar een shot van Valverde waar er geen motor vlak achter hem rijdt.

Born to Ride

Toch niet toevallig het altijd onnavolgbare movistar 😀😝
Als het de motor was van de beelden, dan kan je er in deze nog niets aan doen. Net zoals het heroïsch is dat renners over de modder gejaagd worden voor ons vermaak. Worden die motoren dat ook. Ik ben geen motorrijder maar op een zware motor overeind blijven in de modder zonder offroad wielen lijkt me al een opgave als je door snelheid momentum hebt, wanneer je amper vooruit gaat lijkt het me ondoenlijk. En dan heb je nog al de renners, overige motoren etc. om op te letten. Dat het een klein wonder mag heten dat er niet meer gebeurd is.
Dat er veel ste veel overige motor incidenten zijn geweest staat buiten kijf.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Matthias123 lees nu eerst eens goed. En gedraag je niet steeds als door een wesp gestoken. Zodra iemand een afwijkende mening heeft van die van jou.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Laten we hier niet op de man spelen en gewoon allemaal elkaars mening respecteren. (En dat betekent ook dat je er tegenin mag gaan. Maar wel met respect.)

Even over een andere boeg. Gaat Roglic de Vuelta winnen?

*bericht bewerkt door Rogier op 03 sep 2019 21:08

Click. Click. Peace

Vlak voor de slotklim naar Cortals d’Encamp lag een gravelstrook die door noodweer lastig begaanbaar was. “Het was heel chaotisch op een gegeven moment”, zegt Engels na afloop.
“Primoz is op de gravelstrook gevallen door stilstaande motoren”, legt de ploegleider uit.

Aangezien een stilstaande motor niet tegen iemand kan aanrijden, is roglic er kennelijk achterop gereden.

Zoals birdheart terecht zegt is het met een motor met gewone motorbanden zeer moeilijk rijden op een “gravelstrook die door noodweer lastig begaanbaar was”. Zeg maar rustig niet te rijden. Ik ben wel motorrijder en ik heb jaren BMW R1200RT gereden. Zo gauw je in zand komt ben je weg. De motor weegt leeg al 300kg met bezine. Met 2 man erop ga je richting 450kg. Je houdt m gewoon niet.

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 sep 2019 21:15

Laten we hier niet op de man spelen en gewoon allemaal elkaars mening respecteren. (En dat betekent ook dat je er tegenin mag gaan. Maar wel met respect.)

Even over een andere boeg. Gaat Roglic de Vuelta winnen?

Rogier op 3 sep 2019 21:08

Het leuke aan deze Vuelta is dat het antwoord zeer onzeker is. Van de Giro geleerd dat roglic (deels) kan inzinken. Lopez lijkt me toch de beste klimmer en dus grootste uitdager, pogacar een leuke joker en Movistar heeft dan wel twee renners vooraan staan maar die ploeg heeft de voorbije 10 jaar ook altijd in deze situatie gezeten en er nooit iets uitgehaald.

@Matthias123 lees nu eerst eens goed. En gedraag je niet steeds als door een wesp gestoken. Zodra iemand een afwijkende mening heeft van die van jou.

Birdheart op 3 sep 2019 21:05

Het gaat er niet om dat je een andere mening hebt. Het gaat er om dat je een gruwelijke hekel hebt aan de ploeg Jumbo Visma, wat je zelf nota bene toegeeft. Die afgunst maakt gewoon dat je er niet meer realistisch naar kan kijken.

Maar ik denk inderdaad dat Rogliç de Vuelta kan winnen. Hij heeft maanden niet gekoerst en is dus erg fit en heeft al flink wat tegenslag overwonnen. Wel zie ik Movistar met Astana samenspannen om nog te proberen hem te breken zoals ze in het verleden bijvoorbeeld bij Dumoulin gedaan hebben. Al dan niet door te versnellen op het moment dat een van hun tegenstanders pech heeft zoals ze ook al regelmatig gedaan hebben bij verschillende ploegen. Volgens de regels mag het, maar een schoonheidsprijs verdienen die acties niet.

Born to Ride

Ik moet aan mijn post nog toevoegen: hoe langzamer je met de motor rijdt, hoe erger het wordt.
(Daarom moet je met een mtb in mul zand altijd vaart houden).

hoe langzamer je met de motor rijdt, hoe erger het wordt. (Daarom moet je met een mtb in mul zand altijd vaart houden).

DrPhil op 3 sep 2019 23:44

Heel juist.

Wisten jullie dat Roglic schansspringer is geweest?

Pino op 3 sep 2019 18:38

Nee, dit wist ik niet, vertel op! :p

Bla, bla, bla.

ik heb niets tegen Roglic nog tegen de meeste renners daar. Dat ik de ploeg niet mag heeft meer van doen met de ploegleiding.

Birdheart op 3 sep 2019 20:35

[mention=“126300”]@Matthias123 ze rijden een TTT… Mag je dus niet eens aan deel nemen als individu of met minder of gelijk aan 4 of 5 wielrenners(weet even niet wat het deze tour is).
Dus is het niet zo gek dat ze als team rijden.

Leg mij eens uit als ze een echt een team zijn. Waarom de ploegleiders weer liegt over hun team vooraf aan de rit?
Er was voor de eerste rit al besloten/verwacht dat dylan niet tot het einde met de groep mee zou strijden. Want wout mocht als eerste over de streep gaan dat was ook al besloten en dan voor het geel gaan. Aldus wout van aert.
Wat roept de ploegleiding voor de rit? Precies, dat ze nu minder zijn, want dylan zou 1 van de motoren zijn tot op de streep. En zou niet lossen. En bla bla bla.
Ik zou jumbo een stuk meer pruimen als ze niet steeds liegen/de boel verdraaien zoals ook met de zaak roglic en zijn verleden.

Ik kan trouwens ontzettend genieten van een overwinning. Maar dat is niet aan een ploeg gelieerd. De prestatie daar kan ik van genieten.

Birdheart op 7 jul 2019 19:41

Ik heb niets met de ploegleiding aldaar.
Niets tegen de renners zelf. Maar nu al concluderen dat ze als ploeg fungeren na een TTT is nogal zinloos.

Winst opzichzelf is voor mij geen graadmeter. Het reilen en zeilen van een ploeg en de individuele renner vindt ik belangrijker.
Al de ploegen in het lijstje laatst dat ik plaatste heb ik hoger zitten dan TJV.

Birdheart op 7 jul 2019 21:56

Waar komt die fascinatie voor TJV toch vandaan? Er zijn zoveel andere ploegen die interessanter zijn om te volgen.

Birdheart op 29 jun 2019 07:34

Ik ben om meerdere redenen geen fan van TJV maar wel van diverse renners als individu. Bv, der pantzerwagen, kruiswijk, WvA…
Maar ze rijden, behalve in sprints, niet tot nooit echt als 1 team. Te vaak zitten ze geïsoleerd of op de verkeerde positie. Dat ze dan alsnog overwinningen mee pakken, komt door individuele sterkte. Als ploeg falen ze vaker dan ze overwinnen.
Er spreekt op een enkeling na, ook weinig echte team geest uit. In een interview zeggen van wel is iets anders dan het ook daadwerkelijk hebben.
Ik stoor me al jaren aan de arrogantie van de ploegleiding, zowel in interviews, gedrag, omgang met supporters (buiten beeld) en echt fatsoenlijk met ze spreken gaat niet want zij zijn Jumbo (en dan afhankelijk nog een sponsor).

Gelukkig als ze weer eens arrogant doen zie je het daarna steeds mislopen of net niet gelukken.
Je ziet deze misplaatste arrogantie ook bij diverse renners in de ploeg, en dat is niet wat je wil hebben.
Dus eerlijk toegevend, zit er dus ook een groot deel, irritatie bij mij bij tjv. Door persoonlijke ervaringen. Waardoor mijn beeld vertroebelt is tijdens een koers.

Birdheart op 29 jun 2019 09:01

En dan zeggen dat ik objectief naar TJV moet kijken? Ik ben bang dat je zelf iets te veel afkeer hebt van de ploeg om er zelf eerlijk naar te kijken. Dit is typisch het 1 richtingsverkeer wat je zelf aanhaalt. Er zijn meerdere getuigen die aanhalen dat Roglic ten val komt door een materiaalmotor die opeens op een zeer onhandige plaats stil gaat staan in een binnenbocht. Ook de beelden die er zijn laten dat zien. Maar omdat het Roglic van TJV is doe jij het af als een uit de duim gezogen verhaaltje.

Born to Ride

Plaats een reactie