Wielrentopic

@pino is even vermakelijk als ondoorgrondelijk. Is wel leuk tussen de jumbo’s, astana’s en sky’s (heb nog steeds moeite met ze ineos noemen)

Click. Click. Peace

@pino is even vermakelijk als ondoorgrondelijk. Is wel leuk tussen de jumbo’s, astana’s en sky’s (heb nog steeds moeite met ze ineos noemen)

Rogier op 15 sep 2019 19:03

Dat komt omdat er al een s achter staat😉

LA NORMA😍☃️

hahahahaha ;-)

Click. Click. Peace

Ineossen…

Erg knappe prestatie van Rohan Dennis in de TT van het WK. Na het afstappen in de tour heeft die niet meer gekoerst en dan toch met zulke marge winnen.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Dubbel

*bericht bewerkt door Snowball op 25 sep 2019 17:16

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Zeer knap inderdaad. 🎉😀Het is hem zeer gegund. En het gebaar naar zijn hoofd vertelde zijn verhaal.

En vergeet Evenepoel niet 19 jaar en al een zilveren medaille ITT

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het was wel een beetje een itt van de armoede. Dumoulin die geblesseerd is. Martin die nog niet helemaal fit was na zijn val in de Vuelta. Rogliç die begrijpelijk gewoon helemaal leeg was na de gewonnen Vuelta. Geen Froome, geen van Aert. 5 namen die in topvorm voor de overwinning mee doen!

Born to Ride

Zeer knap inderdaad. 🎉😀Het is hem zeer gegund. En het gebaar naar zijn hoofd vertelde zijn verhaal.

En vergeet Evenepoel niet 19 jaar en al een zilveren medaille ITT

Birdheart op 25 sep 2019 19:40

Zeer zeker knap. Ik las vanmorgen dat het pas zijn 6e tijdrit bij de profs was.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

De uci en zijn mensen zijn dit wk lekker bezig met sokken opmeten e.d. ongein.
Uiteraard houden ze zichzelf compleet aan de regels toch? Zeker hun maatvoering zal mm nauwkeurig zijn.

Even een check gedaan. Op de wk regels omtrent afstand.
Mixed relay 2x 13.7 km. Min-max afstand 0 tot 25km per geslacht.
Tijdrit junioren vrouwen 13.7 km. Min-max 10-15 km
Tijdrit junioren mannen 27.6 km. Min-max 20-30km
Tijdrit beloften mannen 30.3 km. Min-max 30-40 km
Tijdrit vrouwen 30.3 km. Min-max 20-30 km.
Tijdrit mannen 54.1 km. Min-max 40-50 km.
Wegwedstrijd junioren mannen 144.5 km. Min-max 120-140km.
Wegwedstrijd junioren vrouwen 86 km. Min-max 60-80 km.
Wegwedstrijd beloften mannen 186.9 km. Min-max 160-180 km.
Wegwedstrijd vrouwen 149.4 km. Min-max 130-160 km.
Wegwedstrijd mannen 280 km. Min-max 250-280 km.

Van de 11 wedstrijden zitten ze er dus 5 keer naast, totale afstand van overschrijding is 21.8km.
Is toch een magere score van 5.45 op het rapport.

*bericht bewerkt door Birdheart op 26 sep 2019 08:47

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart zeker dat sokkengeneuzel is een grote farce van de UCI. Evenepoel trekt direct na de start zijn sokken gelijk zo hoog mogelijk op en geen haan die er meer naar kraait…

Born to Ride

Het is inderdaad een schijnvertoning.
Normaal heb ik geen moeite met het vinden van een juryrapport van de wedstrijden.
Maar die van het wk kan ik niet vinden… kan iemand ze wel vinden?

De routes voor 2020 zijn ook niet volgens de regels.
4 km te veel bij itt vrouwen
7 km te veel bij itt junioren vrouwen
6 km te weinig bij wegwedstrijd mannen.
244 km in de laatste 134km zit 28 km klimmen over 7 x verdeeld van 4km per keer aan 10.2 gemiddeld. Met 2842 hoogtemeters. Verder een relatief vlakke aanloop. Das gemiddeld 21m hoogte per km overbruggen in die 134km.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Schandalige beslissing om de wereldkampioen te diskwalificeren wegens stayeren op meer dan 100km voor het einde van de koers. Als je de beelden van deze en eerdere wedstrijden op dit WK hebt gezien zouden er veel meer dan gediskwalificeerd moeten worden. Als je er iemand voor wilt straffen zou je hem direct uit koers moeten nemen. Maarja met een Zwitser, Brit en Italiaan in de jury en een Brit die nu op het podium komt is het op zijn minst zeer dubieus. In alle andere koersen werd in zo’n geval hooguit een tijdstraf uitgedeeld. Ronduit schande dit!

Born to Ride

Alle koersen van het wk gezien. Behalve vandaag, steeds tijd gehad om alles live te volgen en dus vergeten om op te nemen. Dat wordt herhaling opzoeken en kijken maar wat er gebeurd is.

Maar Als dit waar is zou je na de biegt van evenepoel dat hij daadwerkelijk zijn sokken optrok om voordeel te behalen, en vooral omdat het beter zit. Hem ook zijn zilveren plak moeten afpakken.
Eerst maar de beelden zien.

*bericht bewerkt door Birdheart op 27 sep 2019 21:12

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Tja en een Demare die ooit een paar honderd meter aan de auto hing om de Poggio op te komen om vervolgens te winnen krijgt niet eens een tijdstraf. Het punt is ook gewoon dat bepaalde ploegen en landen veel meer buiten schot worden gehouden en worden bevoordeeld door de UCI en/of ASO.

Born to Ride

Ik betwijfel of dat waar is, enkel omdat het niet te bewijzen is. Er zijn geen databases waar je het terug kan vinden. Al zegt mijn gevoel dat je gelijk hebt dat de uitslag van de jury vaak een bepaalde kant op lijkt te vallen.

Dit zeggen trouwens de regels tijdens het wk over stayeren.

Sheltering behind or taking advantage of the slipstream of a vehicle

Rider: 100 fine per infringement
Driver: 200 fine per infringement
Sport director responsible for the vehicle:
200 fine per infringement

Niets over uitsluiting

Dan moeten ze dus de volgende regel hanteren, om hun beslissing te staven.

Rider not completing the race
entirely through his or her own
effort and without the assistance
of any other person

Rider: 200 fine, 50 points from UCI
rankings and elimination or
disqualification

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Inmiddels 6 blz. met reacties op “wielerflits”. Nederland (bij monde van Venenberg) gaat desalniettemin niet in beroep. Niet kritisch bedoeld, maar het woord is “biecht”.

Hen48

Ondertussen de beelden gezien tussen km 130 en 90, tussendoor info opzoeken.
Blijkt het om imago schade te gaan in samenspraak met 500meter plakbidon.
Probleem is dat de beelden nog geen 100meter tonen met een bidon.
En de bronzen medaille gaat naar thomas pidcock, die bij dezelfde valpartij lag en even snel terug kwam via de auto.

Goud is dus imagoschade brons schijnbaar niet

Als hij lichamelijk letsel had, waar het alle schijn naar heeft, had hij achteraf beter een gratis ritje terug naar peloton aan de dokterswagen kunnen hangen.

*bericht bewerkt door Birdheart op 27 sep 2019 22:16

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Schandalige beslissing om de wereldkampioen te diskwalificeren wegens stayeren … Ronduit schande dit!

Matthias123 op 27 sep 2019 20:05

Schandalig en ronduit belachelijk idd.
Net als dat kousengedoe. 🙄
Nu er eens geen dopingschandaal is hebben ze weer iets anders om zich onsterfelijk belachelijk te maken.
Bende 🐓🐓🐓

Bla, bla, bla.

Uitsluiting was wel degelijk terecht.

Vandaag zijn de beelden openbaar gemaakt waar hij duidelijk meer dan 2 minuten stayeerde achter een volgwagen. Dit mag niet en de regels zijn toegepast.

Uitsluiting was wel degelijk terecht.

Vandaag zijn de beelden openbaar gemaakt waar hij duidelijk meer dan 2 minuten stayeerde achter een volgwagen. Dit mag niet en de regels zijn toegepast.

Kasper op 28 sep 2019 18:50

Hij is gevallen.
Arm uit de kom.
Tjonge.

Dat is heel erg voor hem dat hij is gevallen, dat wens je niemand toe.

Maar hij overtreedt gewoon de regels, klaar.

Die heel ergens voor zijn gemaakt.

Uitsluiting was wel degelijk terecht.

Vandaag zijn de beelden openbaar gemaakt waar hij duidelijk meer dan 2 minuten stayeerde achter een volgwagen. Dit mag niet en de regels zijn toegepast.

Kasper op 28 sep 2019 18:50

Het punt is dat er enorme willekeur zit in het toepassen van deze regels. Behoor je niet tot het juiste team of rijdt je niet voor het juiste land dan kan je zomaar pech hebben dat je zoiets treft. De winnares bij de junioren dames gisteren heeft eigenlijk precies hetzelfde gedaan, net als zeker 20 anderen in die wedstrijd. Daar is geen enkele dsq. Bij de heren hebben ze voor de vorm ook nog 2 andere die ver in de achterhoede gefinisht zijn voor de vorm ook nog een dsq gegeven. De nummer 4 (nu 3) is ook achter de wagen teruggekomen, maarja de Britse organisatie heeft graag een Brit op het podium… De regels van de UCI zeggen tevens dat ze pas een dsq mogen geven na eerst een waarschuwing te hebben gegeven, ook dit is niet gebeurd. Normaal staat er eerst een boete van 200 franc en eventueel een tijdstraf op. Verschillende partijen hebben al aangegeven juridische stappen te gaan ondernemen, dit doe je alleen als je weet een kans te maken. Als de dokter in te buurt had gereden had hij daar vast kunnen houden voor het verzorgen van zijn arm die uit de kom was, dan had hij niet eens hoeven trappen om terug te keren. Voortaan zal dus iedereen een blessure faken en via de dokter terugkeren. Waarschijnlijk gaan we bijvoorbeeld in de Tour ook geen beelden meer zien van Fransen op achterstand, iedere camera zal weggestuurd worden door de regie zodat er geen beelden van zullen zijn.

Born to Ride

Ik ben zeker voor regels, maar hier zijn ze niet voor bedoeld.

Leuk dat we het over eens zijn dat het een terechte uitsluiting was. Maar er zijn inderdaad kanttekeningen te maken.

Ik ben het helemaal eens dat deze regel niet juist wordt toegepast en er een grijze zone is die duidelijker gedefinieerd moet worden. Samen met een goede handhaving van de regel zou het dan in orde moeten komen. Ze doen het alleen niet en misschien is dit wel de aanzet tot… Laten we hopen.

Het is wel onwaar dat deze regel niet zou toegepast mogen worden bij een valpartij zoals DrPhil zegt, dan zou het pas een onduidelijk potje worden. Het is een harde sport, er wordt gevallen en je kan niet iedereen laten terugbrengen door stayeren want dat zou het zo onoverzichtelijk maken.

Maar goed, het was een correcte beslissing.

Van Vleuten overtrad ook de regels juichen zonder hand aan het stuur…

Click. Click. Peace

Het is helemaal geen terechte uitsluiting, zelfs niet volgens de UCI regels zoals ik hierboven al heb aangegeven.

Born to Ride

Het is helemaal geen terechte uitsluiting, zelfs niet volgens de UCI regels zoals ik hierboven al heb aangegeven.

Matthias123 op 28 sep 2019 19:59

Waar heb je deze dan aangegeven en waarom zou hij ze niet hebben overtreden?

null

Dit zegt het eigenlijk helemaal.

Plaats een reactie