Wielrentopic

Heel slecht voor de Kruijswijk coëfficiënt

Als er iemand nog een leuke aanbieding tegenkomt voor een direct-drive smart trainer die gewoon leverbaar is, post het gerust hier ;)

@alex: ben jij op mp nog geslaagd?

Ik was daar gisteren aan het beiden op een Tacx, maar die werd door mp-beheer verwijderd omdat het vermoedelijk frauduleus was ;)

Edwin van Riel

Gisteren had van Bon nog een traineraanbieding
https://vanbon-sport.nl/

@pino tnx. op dit moment de elite smart b+. Is dat wat voor zover toevallig mee bekend?

Edwin van Riel

DC Rainmaker…

Zojuist een xl bokszak, handschoenen en enkelkousen besteld om in de veranda op te hangen en daar nog een beetje in conditie te blijven. Je traint er lekker veel spiergroepen mee en tevens ook conditie.

Edit: oeps verkeerde topic

*bericht bewerkt door Matthias123 op 24 mrt 2020 11:24

Born to Ride

Zodra ze er weer zijn, komt er een. Ben t binnen zitten nu al goed zat.

evr66 op 23 mrt 2020 21:36

@evr66 en @Pino, ik werkte gisterenavond dus heb niet alles meegekregen maar je mag toch nog steeds (alleen) buiten hardlopen en/of fietsen?

Lopen is efficiënter, maar daarmee doe ik m’n knieën in een week tijd naar de vaantjes.

FORZAM op 23 mrt 2020 19:41

Lopen effectiever voor wintersport? Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens, met fietsen train je wat mij betreft beter je kracht dan met hardlopen. Of je moet continu traplopen of extreem steile paadjes doen…
Nog een ander voordeel je belast je kniën minder terwijl je wel kracht opbouwt rond je kniën waarbij je dus weer voordeel hebt bij het skiën.

Rogier op 24 mrt 2020 09:55

Lopen is inderdaad absoluut niet efficiënter voor wintersport-specifieke training. (Spiergroepen)
Het probleem zat hem bij mij echter niet in de spieren, die hielden het nog wel uit, ik merkte gewoo dat m’n algemene conditie achteruit begon te gaan en ik sneller op m’n adem trapte bij zaken als korte stukken omhoog “schaatsen” en dergelijke.

Nu in ieder geval, het indoor fietsen is voor mij perfect, ik heb tot nu toe nog niks overbelast, en als ik dan toch om één of andere reden eens ga lopen (Om bvb. toch iets van sport te doen tijdens een werktrip) gaat dat ook beter en sneller dan ooit.

Zodra ze er weer zijn, komt er een. Ben t binnen zitten nu al goed zat.

evr66 op 23 mrt 2020 21:36

@evr66 en @Pino, ik werkte gisterenavond dus heb niet alles meegekregen maar je mag toch nog steeds (alleen) buiten hardlopen en/of fietsen?

HN65 op 24 mrt 2020 11:37

@hn65 dat klopt. Vraag is wel hoe lang nog natuurlijk. Bovendien stond dit al wat langer op mijn wensenlijstje ;)

Edwin van Riel

In Nederland mag je blijven fietsen, solo of met z’n tweeën.

@alex: ben jij op mp nog geslaagd?

Ik was daar gisteren aan het beiden op een Tacx, maar die werd door mp-beheer verwijderd omdat het vermoedelijk frauduleus was ;)

evr66 op 24 mrt 2020 10:24

Als het goed is wel. Probleem is echter dat de trainer bij de verkoper op kantoor staat en hij thuis werkt om wel bekende redenen. Is even afwachten dus.

Ik heb ook nog hier naar zitten kijken: https://www.wiel-rent.nl/nl/huren/tacx-flux-2-smart-t2980-ro…

When life gets too complicated.... SKI

In Nederland mag je blijven fietsen, solo of met z’n tweeën.

Pino op 24 mrt 2020 11:56

Dan moet je wel oppassen dat je niet het snot voor de ogen rijdt 😆

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Heb bij Correct een Tacx Flux S besteld. Zou morgen binnen moeten komen maar helemaal zeker zijn ze niet. Creditcard betaald, dus wordt t niks dan cancel ik het verhaal. Even een paar dagen aankijken maar.

Edwin van Riel

De paar sites die ik keek waren allemaal uitverkocht. Net pleepapier

De paar sites die ik keek waren allemaal uitverkocht. Net pleepapier

Pino op 24 mrt 2020 13:47

Precies, daarom deze maar gewoon er in gezet. Eind van de week weten we meer. Eens uit gaan puzzelen of er dan nog spacers of zoiets nodig zijn en ff ergens een extra cassette + tools bestellen daarvoor ;)

Edwin van Riel

Heeft er iemand toevallig info over MTB-route's mbt het Corona-virus? Zijn daar nog maatregelen te verwachten in NL?

*bericht bewerkt door Boarder@79 op 24 mrt 2020 13:53

Sommige zijn absurd druk (Nijmegen, Vuursche). Apeldoorn zul je bijna niemand tegenkomen.

Heeft er iemand toevallig info over MTB-route's mbt het Corona-virus? Zijn daar nog maatregelen te verwachten in NL?

Boarder@79 op 24 mrt 2020 13:51

Zolang je in je eentje op pad gaat is het niet zo’n probleem. Ware het niet dat de officiele routes soms druk zijn (afhankelijk van locatie). Ik geloof dat je ook wel onofficiele routes kan vinden op internet. Hier op de Veluwe vind je daar geen kip behalve op mooie zomerdagen in het weekend.

De paar sites die ik keek waren allemaal uitverkocht. Net pleepapier

Pino op 24 mrt 2020 13:47

Hier in mijn Franse supermarkt wijn en bier ;-) (sorry voor deze off-topic)

Click. Click. Peace

Heeft er iemand toevallig info over MTB-route's mbt het Corona-virus? Zijn daar nog maatregelen te verwachten in NL?

Boarder@79 op 24 mrt 2020 13:51

Zolang je in je eentje op pad gaat is het niet zo’n probleem. Ware het niet dat de officiele routes soms druk zijn (afhankelijk van locatie). Ik geloof dat je ook wel onofficiele routes kan vinden op internet. Hier op de Veluwe vind je daar geen kip behalve op mooie zomerdagen in het weekend.

elisabeth101 op 24 mrt 2020 16:34

Blijf wel relaxed in je comfortzone en doe er alles aan geen beslag te leggen op de eerste hulp / ziekenhuizen.

Maar mag je in NL op die manier nog wel naar buiten? Ik lees namelijk: “Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten voor werk als je niet thuis kunt werken, voor boodschappen, of om voor anderen te zorgen. Dit geldt tot en met 6 april en mogelijk langer. Een ‘frisse neus halen’ mag, maar doe dit alleen.” In Frankrijk hebben ze ongeveer hetzelfde gezegd en daar viel wielrennen en mountainbiken duidelijk niet onder ‘wat mag’.

Click. Click. Peace

In Nederland mag je blijven fietsen, solo of met z’n tweeën.

Pino op 24 mrt 2020 11:56

Dan moet je wel oppassen dat je niet het snot voor de ogen rijdt 😆

Birdheart op 24 mrt 2020 12:52

Arme Laurens ten Dam mag ie niet meer fietsen ;-)

Click. Click. Peace

https://www.knwu.nl/nieuws/wees-sociaal-en-gebruik-je-versta…

Pino op 24 mrt 2020 16:48

Dit stond gisteren al live voor de verscherpte maatregelen, toch? Alhoewel ik enorm voor jullie hoop dat jullie nog buiten mogen fietsen.

Click. Click. Peace

Er zijn voor buiten fietsen geen nieuwe regels, alleen meer handhaving.

^^voor zover ik weet mag je in je eentje wel een stukje fietsen als je gezond bent (frisse neus halen). Maarja wij steken de straat over en zijn in het bos, waar vrijwel niemand is. Echt op pad gaan om mtb routes te fietsen is mssn weer een stap verder.

Heeft er iemand toevallig info over MTB-route's mbt het Corona-virus? Zijn daar nog maatregelen te verwachten in NL?

Boarder@79 op 24 mrt 2020 13:51

Zolang je in je eentje op pad gaat is het niet zo’n probleem. Ware het niet dat de officiele routes soms druk zijn (afhankelijk van locatie). Ik geloof dat je ook wel onofficiele routes kan vinden op internet. Hier op de Veluwe vind je daar geen kip behalve op mooie zomerdagen in het weekend.

elisabeth101 op 24 mrt 2020 16:34

Afgelopen weekend was het best nog rustig op de Veluwe met MTB-ers die elkaar goed de ruimte geven. Wel veel wandelaars die op een kluitje liepen. Op de fiets zijn we in een seconde elkaar gepasseerd maar wandelaars hebben wat langer te tijd om elkaar te besmetten denk ik.

https://www.knwu.nl/nieuws/wees-sociaal-en-gebruik-je-versta…

Pino op 24 mrt 2020 16:48

Dit stond gisteren al live voor de verscherpte maatregelen, toch? Alhoewel ik enorm voor jullie hoop dat jullie nog buiten mogen fietsen.

Rogier op 24 mrt 2020 16:49

Zolang het mag nog maar even van genieten inderdaad, maar ik verwacht nog wel wat binnenkort.

null

Best veel kms…

null

Best veel kms…

HN65 op 24 mrt 2020 23:42

Aargh, dat beeld… Dat zou m’n paasbestemming geweest zijn :(

Sowieso is het volgen van Robert Gesink op Strava of Instagram een absolute aanrader. Hij plaats mooie foto’s en kan een absurd grote trainingsarbeid aan.

Click. Click. Peace

Strava ?

😉

Plaats een reactie