Wielrentopic

Strava ?

😉

Pino op 25 mrt 2020 08:56

Dat ik weg ben van Strava hoeft niet te betekenen dat anderen hem daar niet kunnen volgen, ik verwacht ook weer niet dat iedereen op insta zit :-)

Click. Click. Peace

Sowieso is het volgen van Robert Gesink op Strava of Instagram een absolute aanrader. Hij plaats mooie foto’s en kan een absurd grote trainingsarbeid aan.

Rogier op 25 mrt 2020 08:51

What have you done…

Ik had me nog zo voorgenomen om op strava enkel real-life vrienden te volgen en al helemaal geen Pro’s die bovenmenselijke prestaties leveren en dan ook nog eens op locaties verblijven waar ik alleen maar van kan dromen :)

@FORZAM haha, ik vind juist die profs super indrukwekkend ;-) en echt gaaf om bij te houden. Vooral een boel trainen bij mij in de buurt, en heel soms, heel soms, stond ik in de ranking boven ze bij een aantal klimmetjes in de buurt. (Waarschijnlijk reden ze op een stadsfiets met een kinderaanhanger achter zich aan, en deden ze 300 km hersteltraining), maar leuk was dat altijd wel…

Zal ik strava weer instaleren? :-)

Ik hoop trouwens nog ingehaald te worden door Gesink op een van mijn Zwift sessies ;-)

*bericht bewerkt door Rogier op 25 mrt 2020 09:34

Click. Click. Peace

Sowieso is het volgen van Robert Gesink op Strava of Instagram een absolute aanrader. Hij plaats mooie foto’s en kan een absurd grote trainingsarbeid aan.

Rogier op 25 mrt 2020 08:51

Elke keer jaloers als ik de foto’s van zijn trainingstochtjes zie! Zelfs nu nu hij op zijn terras moet trainen!

Omdat fietstrainers, direct drives in het bijzonder, schijnbaar ook worden gehamsterd en daardoor bijna overal de betaalbare varianten zijn uitverkocht heb ik maar een wheel-on gekocht. De Saris M2 (undefined). Binnen een minuut had ik alles aan Zwift gekoppeld.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/2c0f7ca36a0091cf6e6f74cb...

*bericht bewerkt door Alex op 25 mrt 2020 18:19

When life gets too complicated.... SKI

@alex niet gelukt via mp?

Heb ook nog niks gehoord, morgen maar s bellen ;)

Edwin van Riel

@alex niet gelukt via mp?

evr66 op 25 mrt 2020 18:20

Nee, ging hem niet worden thanks to corona. En achteraf gezien was een direct drive minder praktisch i.v.m. cassette i.c.m. ketting. Een oude ketting op een nieuwe cassette werkt niet echt soepel (geeft ratelend geluid). Ik heb ook besloten om in de trainer gewoon mijn wiel te gebruiken die ik ook op de weg gebruik.

When life gets too complicated.... SKI

De webshop van Zwift zelf zou nog voorraad hebben (waar werd niet gezegd).

@alex niet gelukt via mp?

evr66 op 25 mrt 2020 18:20

Nee, ging hem niet worden thanks to corona. En achteraf gezien was een direct drive minder praktisch i.v.m. cassette i.c.m. ketting. Een oude ketting op een nieuwe cassette werkt niet echt soepel (geeft ratelend geluid). Ik heb ook besloten om in de trainer gewoon mijn wiel te gebruiken die ik ook op de weg gebruik.

Alex op 25 mrt 2020 18:33

Zou toch wel een speciale band aanraden. Deze apparaten vreten gewone banden als warme broodjes.

Übung macht den meister!!!

@alex niet gelukt via mp?

evr66 op 25 mrt 2020 18:20

Nee, ging hem niet worden thanks to corona. En achteraf gezien was een direct drive minder praktisch i.v.m. cassette i.c.m. ketting. Een oude ketting op een nieuwe cassette werkt niet echt soepel (geeft ratelend geluid). Ik heb ook besloten om in de trainer gewoon mijn wiel te gebruiken die ik ook op de weg gebruik.

Alex op 25 mrt 2020 18:33

mwah dan is waarschijnlijk je ketting ook op… en dan is het niet dom om de hele boel te vervangen. Voor die paar tientjes.

Ik hoop dat je hier plezier aan hebt, ik vind het verschil zo groot ik wil nooit meer terug naar zo’n wielaangedreven trainer…

En koop dan wel een echte rolbandband, anders kost het je erg veel fietsbanden.

Click. Click. Peace

mwah dan is waarschijnlijk je ketting ook op… en dan is het niet dom om de hele boel te vervangen. Voor die paar tientjes.

Rogier op 25 mrt 2020 20:36

Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen met ‘oude ketting’. Het is voor mij meer een praktisch dingetje. Ik fiets meer buiten dan op een trainer. Het probleem wat je dan krijgt is dat de cassette op de trainer altijd achter loopt qua slijtage t.o.v. de cassette op mijn wiel.

When life gets too complicated.... SKI

Ook niet handig toch? Begrijp van de mannen hier, dat je dan eigenlijk een extra tr band nodig hebt (en dus extra wiel neem ik aan dan, iedere keer band wisselen is hem ook niet lijkt me).

Edwin van Riel

mwah dan is waarschijnlijk je ketting ook op… en dan is het niet dom om de hele boel te vervangen. Voor die paar tientjes.

Rogier op 25 mrt 2020 20:36

Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen met ‘oude ketting’. Het is voor mij meer een praktisch dingetje. Ik fiets meer buiten dan op een trainer. Het probleem wat je dan krijgt is dat de cassette op de trainer altijd achter loopt qua slijtage t.o.v. de cassette op mijn wiel.

Alex op 26 mrt 2020 08:57

2 kettingen… af en toe omwisselen, dan doe je met alles langer en kun je prima met twee cassettes werken.

Click. Click. Peace

Met een Quicklink is dat een fluitje van een cent, maar daar heeft Alex nu even niets aan. Ik reed met een winterband op mijn achterwiel, daar ben ik 1 x lek mee gereden op de trainer (1 lange training per week) in 1 jaar tijd, vond ik wel meevallen qua slijtage. Zolang je niet met tubes gaat rijden natuurlijk…

Nu is de tijd om dat oude fietsje als dedicated trainer fiets op te bouwen. Dat ombouwen telkens wil je niet.
Life is too short !

Wij hebben eigenlijk een tweede tacx nodig… Sandra zit er te vaak op.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/b774c5b260bd2331ee32c7bb...

Click. Click. Peace

Wij hebben eigenlijk een tweede tacx nodig… Sandra zit er te vaak op.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/b774c5b260bd2331ee32c7bb...

Rogier op 26 mrt 2020 10:05

Met ventilator en al voor tegenwind en wind door de haren 🤣🤣👍

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Met een Quicklink is dat een fluitje van een cent, maar daar heeft Alex nu even niets aan. Ik reed met een winterband op mijn achterwiel, daar ben ik 1 x lek mee gereden op de trainer (1 lange training per week) in 1 jaar tijd, vond ik wel meevallen qua slijtage. Zolang je niet met tubes gaat rijden natuurlijk…

HN65 op 26 mrt 2020 09:51

Dat dus :-)

When life gets too complicated.... SKI

Ook niet handig toch? Begrijp van de mannen hier, dat je dan eigenlijk een extra tr band nodig hebt (en dus extra wiel neem ik aan dan, iedere keer band wisselen is hem ook niet lijkt me).

evr66 op 26 mrt 2020 09:20

Klopt, het is op zich niet zo vreemd om een extra wiel te hebben specifiek voor een trainer. Ik gebruikte het wiel van mijn set die bij de fiets werd geleverd. Daar kwam dus het issue met de combi cassette ketting en het geratel. Daarnaast vond ik het ook een gedoe om iedere keer die wielen te swappen.

Ik heb ervoor gekozen om de extra slijtage van de band voor lief te nemen. Als ik nu op de trainer ga staat de setup binnen 1 minuut.

When life gets too complicated.... SKI

Nu is de tijd om dat oude fietsje als dedicated trainer fiets op te bouwen. Dat ombouwen telkens wil je niet.
Life is too short !

Pino op 26 mrt 2020 09:59

Dat is natuurlijk de beste optie.

When life gets too complicated.... SKI

Nu is de tijd om dat oude fietsje als dedicated trainer fiets op te bouwen. Dat ombouwen telkens wil je niet.
Life is too short !

Pino op 26 mrt 2020 09:59

Is dit ook een excuus om een nieuwe racefiets te kopen… :-)

Click. Click. Peace

Nu is de tijd om dat oude fietsje als dedicated trainer fiets op te bouwen. Dat ombouwen telkens wil je niet.

Life is too short !

Pino op 26 mrt 2020 09:59

Is dit ook een excuus om een nieuwe racefiets te kopen… :-)

Rogier op 26 mrt 2020 11:18

Uiteraard! En dat fietsje zonder schijfremmen is toch niets meer waard bij verkoop. N + 1 !

Maar na net een nieuwe MTB gekocht te hebben, weet ik niet of ik een S-works racefiets (mijn droom) erdoor krijg ;-)

Click. Click. Peace

Maar na net een nieuwe MTB gekocht te hebben, weet ik niet of ik een S-works racefiets (mijn droom) erdoor krijg ;-)

Rogier op 26 mrt 2020 11:26

In het kader van een goed huwelijk kan een hoop hoor. ;) Kijk gewoon naar wat je op dit moment allemaal kan besparen. Bijvoorbeeld op brandstofkosten oid. Zo heb ik een vakantie die niet door ging en staan er 2 auto’s stil waarvan er enkel 1 gebruikt word voor de boodschappen. Tot nu toe verdienen wij alleen maar aan de crisis. (heel zwart-wit natuurlijk)

Übung macht den meister!!!

Is dit ook een excuus om een nieuwe racefiets te kopen… :-)

Rogier op 26 mrt 2020 11:18

Ik dacht het, jij zei het :-)

When life gets too complicated.... SKI

Maar na net een nieuwe MTB gekocht te hebben, weet ik niet of ik een S-works racefiets (mijn droom) erdoor krijg ;-)

Rogier op 26 mrt 2020 11:26

In het kader van een goed huwelijk kan een hoop hoor. ;) Kijk gewoon naar wat je op dit moment allemaal kan besparen. Bijvoorbeeld op brandstofkosten oid. Zo heb ik een vakantie die niet door ging en staan er 2 auto’s stil waarvan er enkel 1 gebruikt word voor de boodschappen. Tot nu toe verdienen wij alleen maar aan de crisis. (heel zwart-wit natuurlijk)

RFKANGOO op 26 mrt 2020 11:34

Tsja ik doe best wat freelance foto-werk… ik verlies momenteel meer dan dat ik win. :-) maar een mooie fiets mag er wel een keer komen :-)

Click. Click. Peace

@evr66 misschien is dit iets voor je 😂
https://youtu.be/U0m4vXu0SCw

When life gets too complicated.... SKI

Cool, flinstones 2.0 ;)

Edwin van Riel

Iemand al op Netflix gekeken naar de docu over Movistar? If so…, de moeite waard?

Plaats een reactie