Wielrentopic

@Pino wow! respect!

175 km op de hometrainer, dat is zelf met het spelletje Zwift een lange zit. De koffie staat in ieder geval wel altijd dichtbij :-)

@evr66 Volgens de app heb je nog niet gereden, we houden je in de gaten. Of je hebt je echte naam niet gerbuikt voor Zwift :-)

Click. Click. Peace

Nou, eerste rondje Zwift zit er op. Heel gaaf, maar inderdaad behoorlijk intensief ;)

evr66 op 28 mrt 2020 17:01

Je moet je rit nog ff afronden 😉

Alex op 28 mrt 2020 19:30

Jij hebt je beloofde 25 km ook nog niet gereden :-)

Click. Click. Peace

Nou, eerste rondje Zwift zit er op. Heel gaaf, maar inderdaad behoorlijk intensief ;)

evr66 op 28 mrt 2020 17:01

Je moet je rit nog ff afronden 😉

Alex op 28 mrt 2020 19:30

Jij hebt je beloofde 25 km ook nog niet gereden :-)

Rogier op 28 mrt 2020 20:45

klopt. Wordt morgen, vandaag in de tuin bezig geweest.

When life gets too complicated.... SKI

Hahah, lekker bezig Edwin😂😂😂 Toch mooi om te lezen dat je weer een nieuwe gadget aan je collectie gaat toevoegen😉 Succes met de km’s alvast😃

Ik denk ook weleens om zoiets aan te schaffen maar om alles aan te schaffen is een behoorlijke investering, als je het dan te weinig gaat gebruiken, waar ik bang voor ben vanwege een hoop redenen, is het duur betaalt voor niks…

Piefke op 27 mrt 2020 19:57

@piefke ik ga het gewoon proberen. Vind ik het niets, verschijnt ie wel hier of op mp. Moet weer wat doen, zit nu al bijna 2 weken stil fysiek, da’s niks als je gewend bent 3 of 4 keer in de week lekker te sporten.

evr66 op 28 mrt 2020 07:26

Ja klopt, was net begonnen om wat serieuzer met tennis bezig te gaan zijn en dan mag je de baan niet meer op… Weg voorjaarscompetitie😢

LA NORMA😍☃️

Ik kijk binnenkort even hoe rap ik gelost wordt ;)

Geen handicapsysteem of zo om het wat socialervte maken zeker ?

evr66 op 27 mrt 2020 18:37

Je hebt bepaalde workout events waar je bij elkaar blijft, maakt niet uit hoeveel wattage je fiets,
Wat je het beste kan doen is een group ride zoeken en hopen dat ze niet gaan racen :D

Ik weet niet wat je w/kg is maar zwift nl heeft op dinsdag avond 20:00 dacht ik social rides die tussen 2.5 en 3.0 w/kg zitten.
Anders heb je nog wel wat andere die lager zijn

RalphMeertens op 27 mrt 2020 18:41

Bij group rides zijn er nu fences die je niet mag passeren of je vliegt er uit. Dus het racen is gedaan.

@piefke vergeet die inderdaad maar. 99% kans dat die helemaal afgeblazen wordt,

Edwin van Riel

Sorry mannen, had allen tacx app geïnstalleerd, Zwift komt er aan

Weet iemand of ik dan de hartslag van m’n Garmin 5x daar aan kan koppelen of gaar dat niet?

Edwin van Riel

Sorry mannen, had allen tacx app geïnstalleerd, Zwift komt er aan

Weet iemand of ik dan de hartslag van m’n Garmin 5x daar aan kan koppelen of gaar dat niet?

evr66 op 29 mrt 2020 07:58

Volgens mij alleen met een bleutooth dongel…

Click. Click. Peace

@evr66

Edwin, ik maak me toch een beetje zorgen om je om ineens zo intens met een nieuwe sport te beginnen.😏

Zorg er alvast voor om je helm en 3-eenheid mee te nemen als je virtueel hoog de bergen op fietst. 😁😀🤣

Born to run. B.S.

https://strava.app.link/zqVPYP5ie5

😋

Pino op 28 mrt 2020 19:44

Ach verdorie, compleet gemist dat dit doorging! Zoveel leuker (en sneller) als er zoveel volk onderweg is op een route.

Mijn volgende doelen zijn een imperial century, en ook maar eens een FTP van 4W/kg halen. (Ben blijven steken op 3,93, en toen een tijdje op non-actief gegaan, nu gaat het terug de goede richting uit.)

Gisteren had ik het na 100km echter helemaal gehad…
https://strava.app.link/bAfoxdDbf5

Tsja @dan58 nooit te oud om te keren. Kan nog wel een paar maanden duren voor we het normale sporten weer oppakken.

Afgelopen seizoen wat last van m’n knie, dus moet meer getraind worden ben ik bang.

Vandaag Zwift maar eens optuigen en basic programmaatje starten.

Tegen die kanonnen hier hoef ik niet op te kunnen als ik zo de cijfers bekijk. Maar doe gerust mee, starten we een slow and steady groepje hier ;)

Edwin van Riel

Vandaag Zwift maar eens optuigen en basic programmaatje starten.

evr66 op 29 mrt 2020 09:48

Same here. Als ik de cijfers bekijk van die andere mannen hier duizelt het al. Ik ben maar een gewone recreafietser die gewoon zijn kilometers wil maken en zijn sociale contacten zo een beetje onderhoud. Ik ga mijn spullen zo klaarzetten 😌

Ik wil wel bij je ‘slow en steady’ groepje hoor 😉

When life gets too complicated.... SKI

ik rij regelmatig ook heel graag slow en steady mee! :-)

Click. Click. Peace

Leuk mannen! Heb bij de trainingen een (beginners) “Zwift101” gevonden, rustig starten, duurt een week met halverwege een ramp test (what’s in a name? ;) ;) ;) ). Ga daar vanmiddag eens mee beginnen. Nog ff zien of het spul ook werkt op een tablet ipv IPhone, zou een beetje mooier beeld opleveren.

Edwin van Riel

Net ff een paar kilometer gefietst om ff te kijken hoe het aan voelt. Voelt wezenlijk anders dan op de weg 🥴. Trainer geeft veel meer weerstand dan ik had verwacht. Mijn brakke gesteldheid t.a.v. conditie en lichaam werd pijnlijk zichtbaar 😞

When life gets too complicated.... SKI

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/96fe5f82240e8cbc1f271dc9...

undefined

Leuk mannen! Heb bij de trainingen een (beginners) “Zwift101” gevonden, rustig starten, duurt een week met halverwege een ramp test (what’s in a name? ;) ;) ;) ). Ga daar vanmiddag eens mee beginnen.

evr66 op 29 mrt 2020 11:35

Ga ik ook maar eens mee beginnen. Ik moet afstappen van de gedachte dat ik mijn conditiepeil van vorig jaar wel eventjes weer oppak 😎

When life gets too complicated.... SKI

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/96fe5f82240e8cbc1f271dc9...

undefined

DrPhil op 29 mrt 2020 12:35

Had ik ook gezien. Kost wel een paar knaken 😱

When life gets too complicated.... SKI

Net ff een paar kilometer gefietst om ff te kijken hoe het aan voelt. Voelt wezenlijk anders dan op de weg 🥴. Trainer geeft veel meer weerstand dan ik had verwacht. Mijn brakke gesteldheid t.a.v. conditie en lichaam werd pijnlijk zichtbaar 😞

Alex op 29 mrt 2020 12:30

En dat is het grote voordeel met directmount voelt heeel veel realistischer.

Click. Click. Peace

Vanmorgen meer dan 28000 man (m/v) op zwift…

Click. Click. Peace

En dat is het grote voordeel met directmount voelt heeel veel realistischer.

Rogier op 29 mrt 2020 12:45

Ik weet het, maar ik durf te zeggen dat dit voor het overgrote deel aan mijn brakke conditie ligt. Ik heb bij 12Gobiking op een direct drive gefietst en dat voelt uiteraard realistischer, maar qua weerstand maakte het niet zo heel veel uit.

Tijdens die eerst paar kilometer heb ik me een beetje gek laten maken door te veronderstellen dat ik bij een bepaald verzet ook een bepaalde snelheid rijd. Dat moet ik los laten en gewoon gaan fietsen op een verzet wat relaxed aanvoelt en ik ook langer aan kan houden. Kortom, f**k speed 😌

Ik heb de calibratie overigens gedaan via de Saris utility app en dan ging niet helemaal goed. Ik begrijp dat je via Zwift ook een calibratie (spindown) kan doen. Dat moet ik eerst maar eens voor elkaar krijgen.

When life gets too complicated.... SKI

Vanmorgen meer dan 28000 man (m/v) op zwift…

Rogier op 29 mrt 2020 13:15

Hier buiten in de polder bij een lekker briesje nog net iets meer dan 2,8 man gezien, tijdens een ritje.

.

Korte ftp test gedaan. Weten we in ieder geval waar we staan, genoeg ruimte voor verbetering Hahaha. Werkt heel mooi allemaal. Moest alleen halverwege opnieuw beginnen omdat m’n horloge de bt verbinding tussen laptop en tacx eruit kegelde ;)

Edwin van Riel

Vanmorgen meer dan 28000 man (m/v) op zwift…

Rogier op 29 mrt 2020 13:15

Hier buiten in de polder bij een lekker briesje nog net iets meer dan 2,8 man gezien, tijdens een ritje.

Geenen op 29 mrt 2020 14:03

Al zou ik hier nog naar buiten mogen… dan zou ik hier ook niet op de hometrainer zitten…

Click. Click. Peace

Vanaf vrijdag een challenge van Haute Route met een paar mooiere routes van Watopia voor de liefhebbers.

@Pino dat is misschien wel een leuk idee.

Click. Click. Peace

Vraagje ivm het hele zwift gebeuren: waarom kiezen de meesten voor een oplossing die gebaseerd is op een echt fietsframe?
Heel vroeger heb ik een tijdje op een klassieke tackx achterwielrol gereden, maar na een tijdje (lees enkele achterbanden later) ben ik overgestapt op een Kettler ergo racer opstelling (computergestuurde 600W hometrainer met volledig instelbare geometrie en TT stuur).
Ik probeer deze nog aan de praat te krijgen met zwift (heeft geen ANT+/BLE omwille van de ouderdom, maar kan wel via een usb-kabel met een pc verbonden worden).
Bij dit soort indoor-fiets zie ik enkel voordelen (geen kans op roestzweet op je gewone fiets), niet steeds het achterwiel uitnemen, geen kans op vuil binnenbrengen met je gewone fiets (ik train op mijn bureau).
Wat is het voordeel dan nog van een “turbo”-trainer (behalve het plaatsvoordeel)?
Als ik deze oudere indoor trainer niet aan de praat krijg met zwift (zou wel ondersteund worden door rouvy), ga ik die misschien wel doorsluizen naar 2dehands/marktplaats en dan moet ik gaan kiezen wat een nieuwe trainings-setup kan zijn.

Glide on!

Vanmorgen meer dan 28000 man (m/v) op zwift…

Rogier op 29 mrt 2020 13:15

Hier buiten in de polder bij een lekker briesje nog net iets meer dan 2,8 man gezien, tijdens een ritje.

Geenen op 29 mrt 2020 14:03

Al zou ik hier nog naar buiten mogen… dan zou ik hier ook niet op de hometrainer zitten…

Rogier op 29 mrt 2020 19:19

Redelijk mooie oplossing voor jou in Frankrijk in de huidige situatie, zelf heb ik meerdere van dergelijke apparaten uitgeprobeerd (gestopt bij i_max) waarbij de ouderwetse rollers nog het beste bevielen, er gaat niets boven buiten ook in het donker. Sterkte daar in Frankrijk het is geen makkie.

.

Vraagje ivm het hele zwift gebeuren: waarom kiezen de meesten voor een oplossing die gebaseerd is op een echt fietsframe?
Heel vroeger heb ik een tijdje op een klassieke tackx achterwielrol gereden, maar na een tijdje (lees enkele achterbanden later) ben ik overgestapt op een Kettler ergo racer opstelling (computergestuurde 600W hometrainer met volledig instelbare geometrie en TT stuur).
Ik probeer deze nog aan de praat te krijgen met zwift (heeft geen ANT+/BLE omwille van de ouderdom, maar kan wel via een usb-kabel met een pc verbonden worden).
Bij dit soort indoor-fiets zie ik enkel voordelen (geen kans op roestzweet op je gewone fiets), niet steeds het achterwiel uitnemen, geen kans op vuil binnenbrengen met je gewone fiets (ik train op mijn bureau).
Wat is het voordeel dan nog van een "turbo"-trainer (behalve het plaatsvoordeel)?
Als ik deze oudere indoor trainer niet aan de praat krijg met zwift (zou wel ondersteund worden door rouvy), ga ik die misschien wel doorsluizen naar 2dehands/marktplaats en dan moet ik gaan kiezen wat een nieuwe trainings-setup kan zijn.

Vivace op 30 mrt 2020 16:24

Omdat de Wahoo Kickr Bike € 3500 is en de gewone Kickr € 1.200?

(Nog afgezien van het plaatsvoordeel zoals je terecht al opmerkt - dat zal voor veel mensen ook doorslaggevend zijn)

*bericht bewerkt door DrPhil op 30 mrt 2020 18:20

Zo eerste Alpe du Zwift zit erop! Leuke klim, en voelt ongeveer gelijk als de echte Alpe.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie