Wielrentopic

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/bf3d607de19e7fcef7d4b474...

« Heel licht » is dat je het moet meten. Die BMC vind ik niet echt mooi (blijft persoonlijk). Die van Jodeldodel is wel aardig, maar wordt meteen heel lelijk als de stuurpen omhoog of omlaag gaat.

Oh ja, naar voren hellend. Ziet er ook wel strak uit. Is die er ook als gewone racefiets dus geen TT?

Dit bedoel ik: https://www.pedalroom.com/bike/cinelli-laser-nostra-35358#…

Pino op 2 jul 2020 12:56

Doet me aan BKR kunst denken.

Volgens mij is de beste prijs-kwaliteitverhouding een goede bikefittong en een aluminium fiets met 105 disc. Daarboven is smaak, luxe, groepsdruk.
Een héél licht naar voren hellende bovenbuis ziet er heel fraai/snel uit (zolang de stuurpen daarmee in lijn is met heel weinig spacers).

Pino op 2 jul 2020 10:56

Gedeeltelijk mee eens als je niet te veel wilt betalen. Maar ik vind goed Carbon wel echt beter fietsen dan Alu. Maar ik heb liever een goede Alu dan een slecht Carbon frame :-) en het probleem bij goedkopere fietsen zijn bijna altijd de wielen en dat vind ik jammer want die maken de fiets.

Click. Click. Peace

Volgens mij is de beste prijs-kwaliteitverhouding een goede bikefittong en een aluminium fiets met 105 disc. Daarboven is smaak, luxe, groepsdruk.

Een héél licht naar voren hellende bovenbuis ziet er heel fraai/snel uit (zolang de stuurpen daarmee in lijn is met heel weinig spacers).

Pino op 2 jul 2020 10:56

Gedeeltelijk mee eens als je niet te veel wilt betalen. Maar ik vind goed Carbon wel echt beter fietsen dan Alu. Maar ik heb liever een goede Alu dan een slecht Carbon frame :-) en het probleem bij goedkopere fietsen zijn bijna altijd de wielen en dat vind ik jammer want die maken de fiets.

Rogier op 2 jul 2020 18:25

Maar hoe weet je nu of je met “goed” carbon te maken hebt?

Übung macht den meister!!!

Daarom ga ik voor goed alu en heel goede wielen (homemade) 😀

Via ali-express nog veel goedkoper :-) ik zou als prijs een erg bindende factor is, altijd voor bijvoorbeeld een 105 groep gaan maar met een beter frame en betere wielen, dan ultegra (vaak alleen de zichtbare onderdelen) met een minder frame en slechte wielen. Dat zeggende maakt Canyon echt geweldige fietsen, maar al wilde ik vergelijkbaar met wat ik nu bij trek heb gekocht zat ik in zelfde prijsklasse, dus zoveel goedkoper dan de rest zijn ze ook niet.

Rogier op 2 jul 2020 09:45

Mee eens. Ik ga in het najaar een nieuwe fiets kopen en dat met grote zekerheid wordt dat de Canyon Endurace CF SL Disc met 105 groep. Ik twijfelde om voor 500 euro meer de Ultegra versie (met andere zadelpen en zadel) aan te schaffen, maar dat geld ga ik gebruiken voor een powermeter.

When life gets too complicated.... SKI

Daarom ga ik voor goed alu en heel goede wielen (homemade) 😀

Pino op 2 jul 2020 18:31

Gaaf als je dat zelf kunt doen.

Ik heb op mijn huidige fiets een setje Fulcrum Racing Zero zitten, want de Shimano RS11 wielen vond ik een beetje te slap.

When life gets too complicated.... SKI

Meerwaarde van ultratec is als je électrisch wilt schakelen. Werkt wel heel mooi, maar voor het prijsverschil heb je inderdaad een vermogens meter

Weet niet of dit past in het wielertopic maar ik heb dit fietsje besteld! Een Stevens Vapor Disc. Een gravelbike :) Aluminium frame met carbon voorvork.

null

mooie fiets!

Click. Click. Peace

Via ali-express nog veel goedkoper :-) ik zou als prijs een erg bindende factor is, altijd voor bijvoorbeeld een 105 groep gaan maar met een beter frame en betere wielen, dan ultegra (vaak alleen de zichtbare onderdelen) met een minder frame en slechte wielen. Dat zeggende maakt Canyon echt geweldige fietsen, maar al wilde ik vergelijkbaar met wat ik nu bij trek heb gekocht zat ik in zelfde prijsklasse, dus zoveel goedkoper dan de rest zijn ze ook niet.

Rogier op 2 jul 2020 09:45

Mee eens. Ik ga in het najaar een nieuwe fiets kopen en dat met grote zekerheid wordt dat de Canyon Endurace CF SL Disc met 105 groep. Ik twijfelde om voor 500 euro meer de Ultegra versie (met andere zadelpen en zadel) aan te schaffen, maar dat geld ga ik gebruiken voor een powermeter.

Alex op 2 jul 2020 22:45

Klinkt als hele goede keuze! Maatje van mij rijdt op een Endurance, is een gave fiets. Welke wielen zitten erop?

*bericht bewerkt door Rogier op 03 jul 2020 09:48

Click. Click. Peace

Volgens mij is de beste prijs-kwaliteitverhouding een goede bikefittong en een aluminium fiets met 105 disc. Daarboven is smaak, luxe, groepsdruk.

Een héél licht naar voren hellende bovenbuis ziet er heel fraai/snel uit (zolang de stuurpen daarmee in lijn is met heel weinig spacers).

Pino op 2 jul 2020 10:56

Gedeeltelijk mee eens als je niet te veel wilt betalen. Maar ik vind goed Carbon wel echt beter fietsen dan Alu. Maar ik heb liever een goede Alu dan een slecht Carbon frame :-) en het probleem bij goedkopere fietsen zijn bijna altijd de wielen en dat vind ik jammer want die maken de fiets.

Rogier op 2 jul 2020 18:25

Maar hoe weet je nu of je met “goed” carbon te maken hebt?

RFKANGOO op 2 jul 2020 18:28

Testen lezen, en beetje onderzoeken op internet. De prijs zegt ook wel een wat. Weinig goedkope carbon frames zijn goed, dan kun je vaak beter voor alu gaan.
Bedenk trouwens wel dat zonder vallen of externe beschadigingen carbon sterker is dan alu. Er gaan veel urban-myths over carbon, maar de meeste brekende fietsen zijn van alu ;-)

Een vriend van mij is ingenieur voor Hope en ik heb wel eens meegekeken bij die vermoeidheidstesten van carbon frames. Die gaan gewoon niet kapot.

Click. Click. Peace

Klinkt als hele goede keuze! Maatje van mij rijdt op een Endurance, is een gave fiets. Welke wielen zitten erop?

Rogier op 3 jul 2020 09:43

Er zit een DT Swiss E 1850 Spline wielset op. Ik ga volgend jaar sowieso een andere wielset kopen voor op die fiets. Dezelfde als op mijn huidige fiets, maar dan de disc brake versie.

When life gets too complicated.... SKI

Wie heeft er ervaring met het britse PlanetX en wat vinden we hiervan:

null

https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXTEMPGRX1/planet-x-tempest-…

When life gets too complicated.... SKI

Klinkt als hele goede keuze! Maatje van mij rijdt op een Endurance, is een gave fiets. Welke wielen zitten erop?

Rogier op 3 jul 2020 09:43

Er zit een DT Swiss E 1850 Spline wielset op. Ik ga volgend jaar sowieso een andere wielset kopen voor op die fiets. Dezelfde als op mijn huidige fiets, maar dan de disc brake versie.

Alex op 3 jul 2020 09:52

Voor die prijsklasse prima wielen maar zeker niet de topklasse. Ik zou voor de powermeter investeren in betere wielen en daarna voor de powermeter gaan. Maar zoals ik je lees klopt dat ook wel zo ongeveer :-)

Click. Click. Peace

Ik vind dit heel vet! Heb eens gelezen dat de Planet X Free Ranger (carbonne fiets) van chinees fabrikaat is, de Carbonda 696. Ik weet niet waar dit titanium frame vandaan komt.

Even een vraagje. Weet iemand of er in de buurt van zell am see racefietsen worden verhuurd. 😀 we komen mountainbikes genoeg tegen, maar nog geen racefiets.

Voor die prijsklasse prima wielen maar zeker niet de topklasse. Ik zou voor de powermeter investeren in betere wielen en daarna voor de powermeter gaan. Maar zoals ik je lees klopt dat ook wel zo ongeveer :-)

Rogier op 3 jul 2020 10:22

Ik hoef ook geen topklasse :-) Ik vind de powermeter belangrijker dan andere wielen btw.

When life gets too complicated.... SKI

Koop dan meteen een fatsoenlijke groep erbij. Bv de SRAM RED Etap 2x12. Voor de luttele prijs van € 4.118.

null

null

Maandagochtendmodelletje.

null

Maandagochtendmodelletje.

DrPhil op 3 jul 2020 13:34

Je moet er ook niet mee vallen natuurlijk.

Übung macht den meister!!!

Idd. Dan is een alu fiets toch echt een stuk veiliger.

null

Carbon is idd onvermoeibaar. Maar het grote probleem van carbon is dat het maar in één richting sterk is. Daarom breken de carbonmasten van oceaanracers met enige regelmaat. Carbon zadelpennen: zelfde verhaal. Dat gezegd zijnde zweer ik bij mijn ultradunne carbon skistokken

Even een vraagje. Weet iemand of er in de buurt van zell am see racefietsen worden verhuurd. 😀 we komen mountainbikes genoeg tegen, maar nog geen racefiets.

pimmetje op 3 jul 2020 11:48

@pimmetje Deze lijkt dat te doen!
https://www.fahrrad-center.at/fahrradverleih-rent-a-bike/…

*bericht bewerkt door Nuet op 03 jul 2020 14:10

Vergelijk carbon een beetje met dyneema, wanneer in de juiste richting het op de juiste manier belast wordt is het ongelofelijk sterk, zit er een kleine beschadiging en heb je dan net een verkeerde impact is een relatief kleine belasting al voldoende om het volledig kapot te breken.

Born to Ride

Thanks @nuet. We gaan er naar kijken. Zo fijn zijn. Dan hoeven we ze niet mee te nemen.

Carbon is idd onvermoeibaar. Maar het grote probleem van carbon is dat het maar in één richting sterk is. Daarom breken de carbonmasten van oceaanracers met enige regelmaat. Carbon zadelpennen: zelfde verhaal. Dat gezegd zijnde zweer ik bij mijn ultradunne carbon skistokken

DrPhil op 3 jul 2020 14:06

Precies de reden dat ik weer omgeschakeld ben naar alu skistokken ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie