Wielrentopic

Ik heb ervoor gekozen om naar de Alpen te verhuizen en hier gewoon veel te fietsen. Hoef ik alleen maar naar 40+ cassettes te kijken voor mijn MTB. Duurder dan een Di2 maar wel leuker :-)

Click. Click. Peace

Die M in MTB staat er niet voor niets.

Vivace. Verwacht van een 34 geen wonderen. § Pino op 11 aug 2020 15:14

Ten opzichte van mijn huidige 11-25 cassette zal een 34-tands cassette toch een enorm verschil moeten make.
Mogelijk nu nog niet voldoende om de Alpen mee in te trekken (ik plan dit toch niet voor heel binnenkort, maar een tripje richting de Ardennen of Vaals zou toch leuk zijn tegen het einde van het jaar.
Om een goed vergelijk te hebben zou ik jouw gewicht moeten kennen. Je rijdt blijkbaar rond de 200W, om deze col aan 8km/u omhoog te komen.
Ik ben pas begonnen met vrije-tijdswielrennen en zit nu rond de 170W als lange-tijdsgemiddelde, maar ik sleur wel mijn eigen gewicht van 93kg mee de berg op.
Volgens deze site:https://racefietstips.nl/wattage-en-wielrenners/
zou ik 180W moeten trappen om tegen 8 km/u een helling van 8% omhoog te gaan. Een verzet 1-op-1 verzet (b.v. 34-34 waarmee jij rijdt) past bij 8km/u bij 60rpm…
Met mijn huidige cassette moet ik gaan harken (<60rpm) onder de 11.5km/u.
Met een 36-34 verzet zou je 8.5km/u rijden aan 60rpm.
Nog even trainen (en ondertussen nog enkele kilos lossen) en dat moet haalbaar zijn (en dan ga ik waarschijnlijk nog steeds in het rood in de steilere stukjes tussendoor).

Eigenlijk is skiën op fysiek vlak toch een luxe sport he. Rustig met de lift omhoog en dan, geholpen door de zwaartekracht, naar beneden glijden. (ik zwijg even over sportief skiën)

Glide on!

75 kg, FTP volgens Strava ongeveer 210w
En ik ben het tegendeel van een begenadigde klimmer. Vind het wel heel bevredigend om ergens boven te komen. En met de jaren maak je wel minder fouten, maar de bergen maken ze ieder jaar stiekem een beetje steiler ;-)

Vivace. Verwacht van een 34 geen wonderen. § Pino op 11 aug 2020 15:14

Ten opzichte van mijn huidige 11-25 cassette zal een 34-tands cassette toch een enorm verschil moeten make.
Mogelijk nu nog niet voldoende om de Alpen mee in te trekken (ik plan dit toch niet voor heel binnenkort, maar een tripje richting de Ardennen of Vaals zou toch leuk zijn tegen het einde van het jaar.
Om een goed vergelijk te hebben zou ik jouw gewicht moeten kennen. Je rijdt blijkbaar rond de 200W, om deze col aan 8km/u omhoog te komen.
Ik ben pas begonnen met vrije-tijdswielrennen en zit nu rond de 170W als lange-tijdsgemiddelde, maar ik sleur wel mijn eigen gewicht van 93kg mee de berg op.
Volgens deze site:https://racefietstips.nl/wattage-en-wielrenners/
zou ik 180W moeten trappen om tegen 8 km/u een helling van 8% omhoog te gaan. Een verzet 1-op-1 verzet (b.v. 34-34 waarmee jij rijdt) past bij 8km/u bij 60rpm…
Met mijn huidige cassette moet ik gaan harken (<60rpm) onder de 11.5km/u.
Met een 36-34 verzet zou je 8.5km/u rijden aan 60rpm.
Nog even trainen (en ondertussen nog enkele kilos lossen) en dat moet haalbaar zijn (en dan ga ik waarschijnlijk nog steeds in het rood in de steilere stukjes tussendoor).

Eigenlijk is skiën op fysiek vlak toch een luxe sport he. Rustig met de lift omhoog en dan, geholpen door de zwaartekracht, naar beneden glijden. (ik zwijg even over sportief skiën)

Vivace op 11 aug 2020 17:21

Staar je als beginner niet blind op wattages. En kunt wattages op bijvoorbeeld zwift in je huiskamer met een ventilator niet vergelijken met een Mont Ventoux met 38 graden en een zwerm vliegen die prima 12 km/u mee kunnen vliegen ;-) (Als er een reden is om te trainen of doping te nemen is dat het wel :-) )

Click. Click. Peace

Die vliegen zijn een goede reden om alleen omlaag te fietsen.

Die vliegen zijn een goede reden om alleen omlaag te fietsen.

Pino op 11 aug 2020 18:30

Met mond dicht en een goede zonnebril :-)

Click. Click. Peace

Staar je als beginner niet blind op wattages. En kunt wattages op bijvoorbeeld zwift in je huiskamer met een ventilator niet vergelijken met een Mont Ventoux met 38 graden en een zwerm vliegen die prima 12 km/u mee kunnen vliegen ;-) (Als er een reden is om te trainen of doping te nemen is dat het wel :-) )

Rogier op 11 aug 2020 22:36

En vergeet vooral de zwaartekracht en de hoogte niet. 🥴

When life gets too complicated.... SKI

Tja, die zwaartekracht discrimineert 🥵

Tja, die zwaartekracht discrimineert 🥵

Pino op 12 aug 2020 11:41

Zeker met mijn gewicht :-)

When life gets too complicated.... SKI

Voor degenen die de Boulevard de la Loze hebben geskied in de 3vallees. Op ski’s is het bijna een prikpad. Als je het omhoog gaat fietsen heb je genoeg tijd om je verkeerde versnelling te vervloeken. Zelfs op de MTB met een 50 achter 😁

Voor degenen die de Boulevard de la Loze hebben geskied in de 3vallees. Op ski’s is het bijna een prikpad. Als je het omhoog gaat fietsen heb je genoeg tijd om je verkeerde versnelling te vervloeken. Zelfs op de MTB met een 50 achter 😁

Pino op 12 aug 2020 13:56

Het viel mij ook al op dat de vlakke blauwe paden toch nog best pittig zijn om omhoog te fietsen.

Übung macht den meister!!!

Voor degenen die de Boulevard de la Loze hebben geskied in de 3vallees. Op ski’s is het bijna een prikpad. Als je het omhoog gaat fietsen heb je genoeg tijd om je verkeerde versnelling te vervloeken. Zelfs op de MTB met een 50 achter 😁

Pino op 12 aug 2020 13:56

Het viel mij ook al op dat de vlakke blauwe paden toch nog best pittig zijn om omhoog te fietsen.

RFKANGOO op 12 aug 2020 15:25

Staat me iets van bij dat “blauw” in het algemeen onder de 20 graden is. Da’s op de fiets omhoog echt diepzwart zeg maar ;)

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 12 aug 2020 15:27

Edwin van Riel

*bericht bewerkt door Rogier op 12 aug 2020 15:35

Click. Click. Peace

Haha, en dan die verhalen bij de eerste. Moet er niet aan denken. En dan, afhankelijk van waar je zou stranden, is de afdaling ook nog wel een dingetje.

Edwin van Riel

Gewoon in z n achteruit?

Click. Click. Peace

Laatst in Baskenland een paar kleine stukjes (voorzichtig) afgedaald. Doe mij maar ski’s, heb ik meer vertrouwen in het remmend vermogen hahaha. Als ik dan zie hoe de locals in het weekend kort op elkaar naar beneden knallen, leuk hoor, maar laat voor mij maar ff ;)

Edwin van Riel

Mooie overwinning van de sprint ploeg van Jumbo.

Übung macht den meister!!!

Jumbo is wel in een winning mood… :-)

Click. Click. Peace

Dat kun je wel zeggen.
En als je dan ziet wie er voor van Aert aan het “knechten” zijn.

Übung macht den meister!!!

Mooie aankomst in Piemonte ook. Morgen beschuit met muisjes bij de Jumbo?

@Pino

Is die Wout eigenlijk “une Belge”? 🤔

Born to run. B.S.

ik hoop un en geen une ;-)

Click. Click. Peace

C’ est par ce que mon francois c’est pas bon.😏

Born to run. B.S.

@Pino

Is die Wout eigenlijk “une Belge”? 🤔

dan58 op 12 aug 2020 21:24

“Sire, er bestaan geen Belgen”

In ieder geval een erg goede wielrenner. Kijk er met plezier naar.

In ieder geval een erg goede wielrenner. Kijk er met plezier naar.

Pino op 12 aug 2020 21:39

Precies en nadat hij vorig jaar een heel hekwerk in z’n been had gun ik het hem zo…

Click. Click. Peace

Jumbo Visma gaat op veel terreinen en in veel soorten koersen de te kloppen ploeg worden. Bennett die na zijn operatie aan zijn ribben wat hem belemmerde nog beter lijkt te zijn geworden en nu ook gewoon een 1 daagse heuvel koers wint waar best wat toppers aan de start staan.

WvA die sprints, heuvel en kasseiklassiekers goed kan winnen. Roglic, dumoulin, WvA en Tony Martin die allen wereldtop tijdrijden zijn. Roglic de te kloppen man voor meerdaagse rittenkoersen en grand tours. Groenewegen die 1 van de beste sprinters is, al is het natuurlijk even afwachten hoe hij deze mentale klap te boven komt. Theunissen die massasprint en klassiekers kan winnen. En daarnaast nog een handvol goede klimmers die af en toe hun etappe meepakken in het rondewerk.

Born to Ride

Alleen al zie je wie er gisteren aan knechten waren voor van Aert… Team technisch is dat ook slim. Nu werken zij voor hem en dan zometeen andersom. Dat is die 4 seconden voor Bernal nu wel waard.

Click. Click. Peace

Zo dan, ik wist niet dat Ineos voor Roglic rijdt… ;-)

Wat een speels gemak

Click. Click. Peace

Wisten jullie dat die Roglic ooit schansspringer is geweest?

Plaats een reactie