Wielrentopic

Kelderman ook goede zaken gedaan. Rest al op 3 minuten.

Kelderman al zoveel pech gehad in zijn carrière, zou een mooie stunt zijn!

Almeida kraakt nu al en de echt zware etappes moeten nog komen. In zijn eentje gaat hij dat nooit redden. De rest staat inmiddels ook al op 3 minuten en maakt bepaald ook geen sterke indruk. Kelderman zelf klonk erg relaxt. Niet te vroeg juichen, maar hij heeft het nu in eigen hand.

Ik vond sunweb als geheel ook heel erg sterk rijden. Kelderman en Hart lijken me de sterkste renners in koers. Ik denk dat dat ook gelijk de grootste concurrent gaat zijn. Ineos heeft ook veel ervaring.

Born to Ride

Zeg eens eerlijk. Hadden jullie al gehoord van Jai Hindley? Voor mij voor deze Giro een vrij onbekende renner. Wel eens van hem gehoord maar zou er zonder te zoeken echt geen uitslagen van weten. Maar ik volg dan ook niet elke koers die er gereden word op deze aardbol. Rijdt rond in de anonimiteit maar staat wel mooi 3e boven toch de gevestigde orde.

Übung macht den meister!!!

Zeg eens eerlijk. Hadden jullie al gehoord van Jai Hindley? Voor mij voor deze Giro een vrij onbekende renner. Wel eens van hem gehoord maar zou er zonder te zoeken echt geen uitslagen van weten. Maar ik volg dan ook niet elke koers die er gereden word op deze aardbol. Rijdt rond in de anonimiteit maar staat wel mooi 3e boven toch de gevestigde orde.

RFKANGOO op 18 okt 2020 23:03

Ik heb wel gehoord van @RFKANGOO die niet kon vertellen wat er aan zijn nieuwe mountainbike beter was want dat was niet zo en dan Lees je hier toch wat anders…🤨🥶

LA NORMA😍☃️

Gezien het tijdstip van je reactie, ga ik er maar van uit, dat je hier wakker van lag, @Piefke? hahaha

Edwin van Riel

*bericht bewerkt door Vivace op 19 okt 2020 11:57

Glide on!

null

Grijp je kans!

Van oud dametje geweest.

@DrPhil. Wist niet dat je zulke lange benen hebt.

Hen48

Goed punt. Ik heb het even nagekeken. Bovenbuis 58cm, dus zeg maar een maat 58. Voor mensen van 180+. Valt dus mee!

Zonder pedalen is wel zoals skies zonder sticks, alléén nog wat moeilijker.😉

Born to run. B.S.

Ben benieuwd of er nog Giro-etappes uitvallen vanwege sneeuw. Meestal ben ik dol op sneeuw, maar de komende dagen mag die aan Noord-Italië voorbij gaan, wat mij betreft.

Of per snowbike de Stelvio af?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Gezien het tijdstip van je reactie, ga ik er maar van uit, dat je hier wakker van lag, @Piefke? hahaha

evr66 op 19 okt 2020 09:28

Ja ik lag er wakker van…
Nu lig ik er weer wakker van…
Dat is niet grappig…
Ik probeer gewoon een helder beeld te krijgen waarom deze te koop aangeboden mountainbike de mountainbike zou zijn die ik wil aanschaffen…
Helaas ben ik er nog steeds niet achter waarom ik hem zou kopen…
Ik pieker nog wat verder…

LA NORMA😍☃️

Zonder pedalen is wel zoals skies zonder sticks, alléén nog wat moeilijker.😉

dan58 op 19 okt 2020 22:31

Kleine kinderen starten tegenwoordig met een loopfiets. En kleine kinderen beginnen met skiën zonder stokken. Niks moeilijks aan.

Übung macht den meister!!!

Gezien het tijdstip van je reactie, ga ik er maar van uit, dat je hier wakker van lag, @Piefke? hahaha

evr66 op 19 okt 2020 09:28

Ja ik lag er wakker van…
Nu lig ik er weer wakker van…
Dat is niet grappig…
Ik probeer gewoon een helder beeld te krijgen waarom deze te koop aangeboden mountainbike de mountainbike zou zijn die ik wil aanschaffen…
Helaas ben ik er nog steeds niet achter waarom ik hem zou kopen…
Ik pieker nog wat verder…

Piefke op 20 okt 2020 03:06 N+1 is voldoende motivatie

Gezien het tijdstip van je reactie, ga ik er maar van uit, dat je hier wakker van lag, @Piefke? hahaha

evr66 op 19 okt 2020 09:28

Ja ik lag er wakker van…
Nu lig ik er weer wakker van…
Dat is niet grappig…
Ik probeer gewoon een helder beeld te krijgen waarom deze te koop aangeboden mountainbike de mountainbike zou zijn die ik wil aanschaffen…
Helaas ben ik er nog steeds niet achter waarom ik hem zou kopen…
Ik pieker nog wat verder…

Piefke op 20 okt 2020 03:06

Mogge @piefke, nog nieuwe inzichten te delen na deze roerige nacht? 😉

Edwin van Riel

null

Grijp je kans!

DrPhil op 19 okt 2020 12:34

Ook een twijfelgeval: is het nu van een Belg of een Nederlander?
Of is dit een WvA/MvdP tribute versie (in dit geval gaat MvdP eerst over de streep)?

*bericht bewerkt door Vivace op 20 okt 2020 13:12

Glide on!

Net even met mijn nieuwe 28mm voorband gereden. Eerste indruk: idd comfortabeler. Maar ook een nadeel: hij lijkt opeens veel slechter te sturen.

Woow,

Dumoulin al op 1 minuut in de Vuelta, zal weer knechtje spelen worden. Spijtig.😥

Born to run. B.S.

Net even met mijn nieuwe 28mm voorband gereden. Eerste indruk: idd comfortabeler. Maar ook een nadeel: hij lijkt opeens veel slechter te sturen.

DrPhil op 20 okt 2020 16:13

Ik ging van 23mm naar 25mm en merkte er weinig van met sturen maar het werd wel veel comfortabeler. Toen een andere set wielen erin met 23 banden en dat reed wel serieus veel beter zonder al te veel comfort in te leveren. (Met nagenoeg de zelfde type band)
Wat voor wielen heb je nu? Staan ze op de juiste druk? Laatst een artikel gelezen dat 1 bar teveel nadeliger is dan 1 bar te weinig.

Übung macht den meister!!!

Ik rij met 40mm hoge velgen. Voorband 28mm op 7 bar, de 25 mm rij ik normaliter met 8 bar. Vandaag 30km kriskras gereden rond Snowplanet, 250hm. Eigenlijk continu klimmen en dalen. Daar liggen een aantal snelle (zij het hele korte) en vooral bochtige afdalingen. Ik had niet het idee dat het slechter rolde, maar ik moest duidelijk meer moeite doen in de bochten. Op mijn mtb hou ik ook niet van brede banden.
Het comfort was wel echt duidelijk beter. Er liggen daar best veel wortelpaden.
Ik weet nog niet wat het wint: het comfort of het sturen. Op de vlakke weg merk je dat sturen natuurlijk veel minder. Als ik naar de Alpen zou gaan, zou ik er wel meteen een 25 op terug leggen. (Hoewel een 28 misschien juist meer grip heeft)
Het hielp overigens ook niet dat het nat was en dat er op sommige plekken veel blaadjes lagen.
Daarna nog 30km op de vlakke weg gefietst.

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 okt 2020 21:37

Gezien het tijdstip van je reactie, ga ik er maar van uit, dat je hier wakker van lag, @Piefke? hahaha

evr66 op 19 okt 2020 09:28

Ja ik lag er wakker van…
Nu lig ik er weer wakker van…
Dat is niet grappig…
Ik probeer gewoon een helder beeld te krijgen waarom deze te koop aangeboden mountainbike de mountainbike zou zijn die ik wil aanschaffen…
Helaas ben ik er nog steeds niet achter waarom ik hem zou kopen…
Ik pieker nog wat verder…

Piefke op 20 okt 2020 03:06

Mogge @piefke, nog nieuwe inzichten te delen na deze roerige nacht? 😉

evr66 op 20 okt 2020 07:57

Bentik weer…
Deze mountainbike gaat het niet worden…
Ja het nieuwe inzicht is dat ik eens ga zoeken naar wat moois, zoals iedereen zou willen: veel fiets voor weinig🤗
Heb er geen haast bij, komt vanzelf goed…
Heb een mountainbike gehad maar toen wilde niemand mee fietsen, want daar wordt je moe van, dus verkocht en zowat iedereen ging kort daarna ineens fietsen…
Rede dat ik nu toch weer geïnteresseerd ben in een mountainbike is dat er nu dichtbij een mountainbike pukkel ligt waar ik al een paar keer met mijn stadsfiets op ben geweest maar dat is het natuurlijk niet maar smaakte wel naar meer…
Tot zover deze update, nu ik eruit ben hoop ik weer lekker verder te kunnen slapen…
Lekker dromen over LA NORMA😍☃️

LA NORMA😍☃️
RFKANGOO op 20 okt 2020 19:50

Ik ging van 23mm naar 25mm en merkte er weinig van met sturen maar het werd wel veel comfortabeler. Toen een andere set wielen erin met 23 banden en dat reed wel serieus veel beter zonder al te veel comfort in te leveren. (Met nagenoeg de zelfde type band)

Vergelijking tussen de velgen gaat alleen op met de zelfde band, type band a 23mm van merk x meet met de ene velg 23 mm en de andere velg misschien 25 of 21 een andere band van 23mm van het zelfde merk en vergelijkbaar type meet in in de zelfde volgorde misschien 25mm en 23mm. Er zijn vast wat lijstjes te vinden met welke band wat doet met welke binnen breedte velg.

*bericht bewerkt door Geenen op 21 okt 2020 03:48

.
RFKANGOO op 20 okt 2020 19:50

Ik ging van 23mm naar 25mm en merkte er weinig van met sturen maar het werd wel veel comfortabeler. Toen een andere set wielen erin met 23 banden en dat reed wel serieus veel beter zonder al te veel comfort in te leveren. (Met nagenoeg de zelfde type band)

Vergelijking tussen de velgen gaat alleen op met de zelfde band, type band a 23mm van merk x meet met de ene velg 23 mm en de andere velg misschien 25 of 21 een andere band van 23mm van het zelfde merk en vergelijkbaar type meet in in de zelfde volgorde misschien 25mm en 23mm. Er zijn vast wat lijstjes te vinden met welke band wat doet met welke binnen breedte velg.

Geenen op 21 okt 2020 03:45

Ik schrijf er toch bij dat het nagenoeg met de zelfde band was. (Gp4000&gp5000)

Übung macht den meister!!!

Naloop (trail) van de vork wordt met een grotere band iets groter, maar dat is minimaal. Zou iets trager moeten draaien.

Ik rij met 40mm hoge velgen. Voorband 28mm op 7 bar, de 25 mm rij ik normaliter met 8 bar. Vandaag 30km kriskras gereden rond Snowplanet, 250hm. Eigenlijk continu klimmen en dalen. Daar liggen een aantal snelle (zij het hele korte) en vooral bochtige afdalingen. Ik had niet het idee dat het slechter rolde, maar ik moest duidelijk meer moeite doen in de bochten. Op mijn mtb hou ik ook niet van brede banden.
Het comfort was wel echt duidelijk beter. Er liggen daar best veel wortelpaden.

DrPhil op 20 okt 2020 21:24

Kijk eens goed naar je wiel. Ergens zit zo’n kort pinnetje met een kopje waar je aan kan draaien. Draai dat eens linksom. Daarna kun je het indrukken en hoor je een sissend geluid. Ff 2x psst psst en draai weer rechts om.
Ga dan maar eens fietsen.

Om een lang verhaal kort te maken. Je druk is veel te hoog. 😁
Haal er maar eens 1 bar vanaf en kijk eens hoe het dan aanvoelt. Misschien is 6 bar nog wel teveel maar ik weet jouw totaalgewicht (incl fiets) niet.

Übung macht den meister!!!

Naloop (trail) van de vork wordt met een grotere band iets groter, maar dat is minimaal. Zou iets trager moeten draaien.

Pino op 21 okt 2020 08:06

Zou je dat echt merken als je van een 23mm band naar een 25mm band gaat? Of van een 25mm naar 28mm?

Übung macht den meister!!!

Naloop (trail) van de vork wordt met een grotere band iets groter, maar dat is minimaal. Zou iets trager moeten draaien.

Pino op 21 okt 2020 08:06

Zou je dat echt merken als je van een 23mm band naar een 25mm band gaat? Of van een 25mm naar 28mm?

RFKANGOO op 21 okt 2020 08:19 Ik betwijfel het. Maar als je oude frame op 20mm bandjes is ontworpen en je gaat met 28mm rijden. Zelf zal ik er zeker niets van merken. (Maar heel verkeerde bandenspanning zeker)

Plaats een reactie