BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten

Wielrentopic

Wielrentopic

• Birdheart 14 juni 2018 · 18:29
    Weet iemand nog iets positiefs te zeggen over de ronde van Zwitserland, ronde van Slovenië en het oude route d sud?

Ik vind het knap om in Zwitserland een ronde te hebben zonder noemenswaardige heuvels of bergen.
    In Slovenië doen ze iets goed, weet alleen niet wat, maar de renners zijn nerveus en vallen met bosjes. Betekent dat zij het belangrijk vinden.

En het mooiste is dat de presentator het ook nog even over de gel hadden en niet verder komen dan "ehmmm ja, de uci heeft dit sneller opgelost dan de sabutamol zaak van froome"
    Stukje klasse journalistiek 😁
    als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?
  • Shane 14 juni 2018 · 22:53
    Nou Porte zag er denk ik prima uit vandaag. Ik denk dat juist het parcours dit jaar Zwitserland een ideale voorbereiding maakt.

Ik hoop dat hij er dit jaar echt wat van gaat maken in de Tour.
    I can stick uphill ice, on my saucer...
  • Matthias123 15 juni 2018 · 09:05
    @Rogier in het gebruik van Tramadol is wielrennen in ieder geval wel by far koploper. De WADA heeft een lijst gepubliceerd met middelen die niet onder doping vallen maar wel bij testen naar boven kwamen:
    Born to Ride
  • RFKANGOO 15 juni 2018 · 23:53
    Antwan Tolhoek naar de tour. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen daar.
    Übung macht den meister!!!
  • Birdheart 16 juni 2018 · 07:51
    @matthias123 ik snap dat niet alle renners dit nemen enkel om beter te worden (ivm ziekte). maar als je kijkt naar de bijwerkingen van het product kan ik me haast niet voorstellen dat klassementsrenners dit nemen, je wilt toch niet het risico lopen zo draaierig te zijn in een klim of zeker een afdaling dat je daardoor je kansen vergroot om te crashen op een cruciaal moment.

Antwan Tolhoek naar de tour. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen daar.RFKANGOO op 15 jun 2018 23:53

Ben ook benieuwd maar verwacht ik niet veel van. Hij heeft al in intervieuws aangeven niet klaar te zijn voor de ronde en hem niet te willen rijden. En daarna stellen ze hem op. Hebben we dit jaar toch weer een debutant.
  • Matthias123 16 juni 2018 · 08:03
    @matthias123 ik snap dat niet alle renners dit nemen enkel om beter te worden (ivm ziekte). maar als je kijkt naar de bijwerkingen van het product kan ik me haast niet voorstellen dat klassementsrenners dit nemen, je wilt toch niet het risico lopen zo draaierig te zijn in een klim of zeker een afdaling dat je daardoor je kansen vergroot om te crashen op een cruciaal moment.

Antwan Tolhoek naar de tour. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen daar.RFKANGOO op 15 jun 2018 23:53

Ben ook benieuwd maar verwacht ik niet veel van. Hij heeft al in intervieuws aangeven niet klaar te zijn voor de ronde en hem niet te willen rijden. En daarna stellen ze hem op. Hebben we dit jaar toch weer een debutant.Birdheart op 16 jun 2018 07:51

Het schijnt dat als je het een week of 2 gebruikt hebt dat die bijwerkingen een stuk minder worden omdat je lichaam er dan aan gewend raakt. Taylor phinny heeft verklaard dat het vaak in de laatste bidon zit om het laatste stuk beter door de pijngrens te kunnen gaan. Het verklaart misschien ook wel de vele valpartijen aan het eind van de rit, met name in de opbouw naar de sprint. Ja de kans op crashen in groter, maar zonder alles of niets te spelen ga je sowieso niet winnen op het allerhoogste niveau.
    Born to Ride
  • Birdheart 16 juni 2018 · 08:28
    Dat had ik ook gelezen van phinny,
    En ik snap wel dat ze de grens opzoeken en alles of niets spelen.
    Ook zijn er een aantal nationale bonden die dit aanmoedigen bleek uit onderzoek.

Maar als ik dan naar de cijfers kijk denk ik dat het beeld dat 4.4% van het peloton gebruikt niet correct is.
    Stel een klassementsrenner gebruikt dit, dan gaat het percentage drastisch omlaag omdat zij verhoudingsgewijs meer gecontroleerd worden. Klopt niet met phinny en de bonden.
    Gebruiken zij niet dan gaat het rap omhoog, wat phinny verhaal staaft.
    Maar als de landen die het aanmoedigen om te gebruiken dit echt zo actief doen, en je neemt enkel hun renners zou je al ruim de 4.4% passeren. Iets wat weer staaft dat er weinig klassementsrenners dit nemen.
    Want er zijn meer renners die gebruiken buiten die paar landen.
    Neem daarin in mee dat in bijna elke sport dit gebruikt word om echt beter te worden. Wat het aantal misbruikers naar beneden haalt maar dat vertelt een test niet waarom je gebruikte.

Dat zijn dingen die ik meeneem als ik zoiets lees. Wat zegt het nu echt, of vaker wat zegt het iig niet.
  • RFKANGOO 16 juni 2018 · 13:47
    Aangezien je van salbutamol vreselijk hard schijnt te gaan fietsen (denken sommige) toch maar een racefiets gekocht om het overschot een beetje kwijt te kunnen. En om wat fitter op wintersport te gaan maar dat is natuurlijk maar bijzaak. 😋

• Piefke 16 juni 2018 · 18:59
    Sportieve outfit ook @RFKANGOO😂🙈
    Ga dan ook meteen voor een cursusje begrijpend kaartlezen zodat je ook daadwerkelijk die kant op board welke vooraf afgesproken...😉
    Zijn je knieën je lief, rodel dan altijd zonder skischoenen maar met je snowboots!¡!
  • Alex 16 juni 2018 · 20:15
    @RFKANGOO en nu nog strak in het Lycra 😂
    When life gets too complicated.... SKI
  • Piefke 16 juni 2018 · 20:40
    @RFKANGOO en nu nog strak in het Lycra 😂Alex op 16 jun 2018 20:15

Dat wil je niet meemaken😎
    Zijn je knieën je lief, rodel dan altijd zonder skischoenen maar met je snowboots!¡!
  • Shane 16 juni 2018 · 20:53
    Ik zie duidelijk klimmerspotentieel 👍. Tof hoor @RFKangoo, mooie hobby erbij!
  • RFKANGOO 16 juni 2018 · 22:18
    Sportieve outfit ook @RFKANGOO😂🙈
    Ga dan ook meteen voor een cursusje begrijpend kaartlezen zodat je ook daadwerkelijk die kant op board welke vooraf afgesproken...😉Piefke op 16 jun 2018 18:59

Ik heb navi op de fiets. 😉
  • Birdheart 16 juni 2018 · 22:37
    @RFKANGOO de kleur van je fiets afgestemd op je zonnebril? 😎
    Wat voor fiets heb je precies en behalve navi wat zit er nog meer op je fiets?
  • RFKANGOO 17 juni 2018 · 00:38
    @RFKANGOO de kleur van je fiets afgestemd op je zonnebril? 😎
    Wat voor fiets heb je precies en behalve navi wat zit er nog meer op je fiets? Birdheart op 16 jun 2018 22:37

Het is m'n gewone bril met meekleurende glazen. 😉

De fiets is een Sensa Toscane uit 2007. Alles Ultegra. Ziet er nog prima uit voor z'n (of haar??) leeftijd. Is van een bekende geweest. Die beste man is 80 jaar en vond dat het wel tijd was voor een nieuwe racefiets. Aangezien hij bij inruil er geen bal voor terug kreeg heb ik nu een prima fiets voor een prikkie.
  • Rogier admin 20 juni 2018 · 21:44
    @RFKANGOO Mooie fiets en lekker knallen 😃
    Click. Click. Peace
  • GiGi 20 juni 2018 · 22:32
    lekker knallenRogier op 20 jun 2018 21:44

Klapband! 😉
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Birdheart 20 juni 2018 · 23:09
    https://www.nu.nl/wielrennen/5322281/furieuze-hinault-roept-staking-al...Rogier op 20 jun 2018 21:44

Als hij echt zo denkt, waarom deed hij dit in zijn tijd zelf niet dan? Had ie nog meer gewonnen.
    Ik begrijp wel dat hij dit zegt, maar hij deed het zelf ook niet. Alle winnaars in zijn tijd geen 1 uitgezonderd zijn betrapt op doping. Hij wist dat zijn concurrenten valsspelen en ging zelf ook door.
    Hij is zelf ook uit de tour gestapt in het geel, achteraf volgens zijn eigen dokter om niet betrapt te worden op misbruik van cortisonen.

Hij heeft gelijk dat als je wat wil veranderen je dat als renners collectief moet doen.

Maar zelf loopt ie geregeld weg als het over zijn verleden gaat. Als hij nu open is zouden zijn verklaringen en oproepen wel meer kracht bij zetten. Er is echter wel een probleem met zijn verhaal froome is (nog) niet gepakt op doping. Je kan dus de UCI niet dwingen hem te weren zonder ernstige gevolgen.

Hinault roept met zijn uitspraken altijd een soort weerstand op door zijn gedrag.
    Maar man wat een coureur was hij 😁😎
  • RFKANGOO 20 juni 2018 · 23:13
    @RFKANGOO Mooie fiets en lekker knallen 😃 Rogier op 20 jun 2018 21:44

Dank u. Ga ik zeker doen.

Hebben jullie ook strava?
  • Pino 20 juni 2018 · 23:16

Hebben jullie ook strava?RFKANGOO op 20 jun 2018 23:13

Als het niet op Strava staat is het niet gereden.
    (overigens een aardige manier om je ritten te registreren)
  • Shane 21 juni 2018 · 10:09
    Hinault ageert niet tegen de doping an sich, maar tegen het feit dat Froome betrapt is en nog steeds niet gestraft. De regels zijn voor iedereen gelijk, alleen Froome wordt anders behandeld. Daar gaat het hem om. Zijn eigen verleden en zijn kennis over het huidige dopegebruik doen er daarbij echt niet toe.
  • derjean 21 juni 2018 · 11:30

Je kan clubs aanmaken. Bestaat dit al van wintersporters?
  • derjean 21 juni 2018 · 11:30

Je kan clubs aanmaken. Bestaat dit al van wintersporters?
  • Alex 21 juni 2018 · 11:40
    Yup, ik ben gek op cijfertjes 😃
    When life gets too complicated.... SKI
  • Birdheart 23 juni 2018 · 19:29
    Zijn er al die lijstjes hebben voor de tour de France?

Ik heb er dit jaar heel veel moeite mee.
    Top 3 gaat maar dan.
    Mijn verwachte top 5. Want daarna weet ik het niet. Wordt wachten tot na de rustdag.
    1) Dumoulin
    2) froome
    3) porte
    4) valverde
    5) nibali

En als ploeg zou ik de volgende meenemen.
    1) Dumoulin
    2) froome
    3) porte
    4) sagan
    5) de gendt
    6) poels
    7) Groenewegen
    8) roglic

En jullie lijstjes?
  • David23 23 juni 2018 · 20:47
    Er zijn minstens tien renners die ik podium zie rijden, maar geen uitgesproken favoriet. Iedereen heeft een vraagteken staan imo.

1. Froome
    Het lijkt het perfecte jaar voor de dubbel voor hem, en zijn hele jaar is erop afgestemd. Een extra week rust na de Giro, Dumoulin die ook de Giro heeft gereden, een ploegentijdrit, Movistar dat geen ploeg voor de eerste week én drie grote namen heeft, Nibali die op zijn retour lijkt... Maar de dubbel is niet voor niets deze eeuw nooit voltooid.
    2. Nibali
    Zal tijd winnen op de concurrentie in de afdalingen en op de kasseien, maar verspeelt het grootste deel daarvan in de tijdritten aan Froome en meer dan de rest bergop.
    3. A Yates
    De ene Yates blijft nooit ver voorlopen op de andere. Adam zal deze Tour sommige dagen beter dan Froome en Nibali zijn, maar de kasseien en de tijdrit kosten hem de eindzege.
    4. Quintana
    Staat na de eerste week een straatlengte achter. Komt sterk terug en zal meerdere dagen de beste klimmer zijn, maar het zal net niet genoeg zijn voor het podium.
    5. Fuglsang
    Slaat net als Nibali zijn slag op de kasseien, rijdt vrij constant in de bergen, maar in combinatie met de ploegentijdrit is het niet genoeg voor het podium
    6. Bardet
    Telkens bij de beste vijf bergop, maar beide tijdritten en wellicht ook de kasseien doen hem de das om.
    7. Kruijswijk
    Komt eindelijk weer eens in de buurt van zijn niveau in eerdere Giro's. Met deze eerste week en dit veld gaat het hem echter niet lukken om écht voor het podium te gaan.
    8. Landa
    Had hoger kunnen eindigen, maar is de hele Tour nooit de eerste man van Movistar in het klassement en dus kan hij niet geheel voor zichzelf rijden.
    9. D Martin
    Staat er goed voor na de eerste week, maar aanklampen in het hooggebergte is deze ronde niet meer waard dan een plek achterin de toptien.
    10. Valverde
    Verliest veel in de ploegentijdrit, maar minder dan zijn ploeggenoten op de kasseien. Een serieus mindere dag in het hooggebergte zorgt er echter voor dat veel renners hem overvleugelen.

Porte en Zakarin overleven de eerste week niet, Uran is de Uran van 2016 en niet 2017, Jungels, Mollema en witte trui Latour eindigen net buiten de toptien, Thomas heeft weer eens een slechte dag, Bernal laat lopen in de eerste week, Roglic gaat niet voor een klassement of heeft een slechte dag, Majka verliest ergens tijd en gaat weer voor de bergtrui. Volgens mij heb ik dan wel zowat iedereen gehad 😃

Mijn ideale team heeft met Nibali en Sagan twee absolute kopmannen die ook renderen zonder volledig team in dienst.

Nibali
    Bernal
    Kwiatkowski
    Moscon
    Castroviejo
    Sagan
    Oss
    Küng

Een team dat topvijf rijdt in de ploegentijdrit, veel breedte heeft voor de kasseien en de renners heeft om op alle terreinen ondersteuning te bieden.
    Winter is always coming
  • Matthias123 24 juni 2018 · 07:16
    Ik verwacht gewoon een duel tussen Froome en Dumoulin, al hoop ik op regen in de Roubaix etappe. Die etappe heeft Froome al wel eens de kop gekost en hij zal er nu weer met angst en beven naar uitkijken. Die etappe is in het voordeel van een Nibali, Dumoulin en misschien ook wel voor een Roglic. Met zn tijdrijdersbenen, stuurmanskunsten en gebrek aan angst moet Roglic dat in potentie ook goed kunnen.

Movistar mikt duidelijk op teveel paarden. Ik denk dat die na de Roubaix etappe al op vele minuten staan. Ook een Bardet zal daar veel verliezen. Als het daar regent zijn we de helft van de klassementrenners al kwijt. Ik verwacht sowieso veel van TLJ die zeker voor het budget wat ze hebben met een zeer sterk team afreizen. Groenewegen lijkt op dit moment by far de snelste sprinter.
    Born to Ride
  • Roy83 24 juni 2018 · 11:54

Je kan clubs aanmaken. Bestaat dit al van wintersporters?derjean op 21 jun 2018 11:30
    Ik denk dat die er niet is (ik kan hem niet vinden). Ik vind het idee best cool, maar weet niet zo heel goed wat we eraan hebben? Ik heb wel het idee dat er veel meelezers zijn, dus op zich wel potentie zat.
    #helmetsarecool
  • Birdheart 24 juni 2018 · 19:16
    @David23 mooie lijst en met uitleg en al 😀😎
    Kan de redenering wie welke plek super volgen. Kudos leest echt prettig.

Wel een vraag uit nieuwsgierigheid, je noemt bijna alle favorieten ook als je denkt dat ze buiten de boot vallen en waarom dat zo is. Maar dumoulin noem je nergens, en vroeg me af waarom niet, en wat je denkt dat hij gaat doen
    *bericht bewerkt door Birdheart op 24 jun 2018 19:16 (2% bewerkt)

Plaats een reactie

Om te posten op dit forum heb je een account nodig. Login of maak een account aan.