Wielrentopic

Volgens mij is dat niet juist hoor @Birdheart. Ik zit net een lijstje te kijken, maar kom niet verder dan:
Fignon, LeMond, Pantani, Ullrich, Contador en Schleck…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hoe het ook mag zijn. Blijft het een witte trui winnaar die de tour later ook won

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Shane. Zodra ik thuis ben zal ik nog eens kijken. En zal hoe dan ook lijstje posten.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik denk dat je wellicht het aantal witte truien hebt geteld @Birdheart, dat zijn er namelijk 11.
Grappig: 5 Nederlanders wonnen hem, alleen de Fansen (7) hadden meer renners in het wit.

*bericht bewerkt door Shane op 08 jun 2018 11:22

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Witte truien viert dit jaar 50ste verjaardag dus dat zullen er nu 50 moeten zijn 😜.
Al denk ik dat je wat anders bedoeld.

Ik ging er trouwens vanuit dat @rogier bedoelde met witte trui en tour winnen, dat dit niet per se in het zelfde jaar hoefde te zijn

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Haha, nee. Het aantal witte truien dat Fignon, LeMond, Pantani, Ullrich, Contador en Schleck bij elkaar verzamelde.

Maar het jongerenklassement bestaat vanaf 1975, daarvoor (inderdaad 1968) hoorde de witte trui bij het Combinatieklassement, maar dat was toch echt iets heel anders.

*bericht bewerkt door Shane op 08 jun 2018 11:33

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane klopt maar had het ook specifiek over de witte trui in het algemeen
De laatste die de oorspronkelijke witte trui won was eddy merkx

*bericht bewerkt door Birdheart op 08 jun 2018 11:35

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik ging er trouwens vanuit dat @rogier bedoelde met witte trui en tour winnen, dat dit niet per se in het zelfde jaar hoefde te zijn

Birdheart op 8 jun 2018 11:26

Precies. Dus hoeveel ‘talenten’ daarna de belofte ook inlosten…

Click. Click. Peace

Nja een witte trui is toch ook maar een indicatie dat je het wel in je hebt. Om het echt te maken moet je zo hard werken, beetje geluk hebben, constante groei kennen…
En Froome kwam pas aan het oppervlak toen hij de witte trui niet meer kon winnen (wat ik dan ook weer vreemd vind).

null

@Rogier, @Shane heeft gelijk zijn lijst qua inwilligen wit voor geel klopt 😃 als een bus.

Ik had bovenstaand lijstje gemaakt met top 3 noteringen/podium plaatsen witte truien jongerentrui en dat waren er 12. Een gek kan zich ook vergissen 😜

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

hahaha, kijk dit dan. Handgeschreven in een schriftje. Informatie overgenomen uit de grote wieleralmanak 2017 (Franse versie uiteraard) zeker? :P

Ouwe wielerfanaten altijd plus 1, zoals wij van de digitale generatie dat zeggen @Birdheart ;)

*bericht bewerkt door Shane op 08 jun 2018 15:51

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nope 2018
en heb normaal enkel nl versie maar van 2017 zowel franse versie maar toevallig als cadeau gehad.
Maar ben nog midden 20. Ik hou gewoon meer van zelf nog nazoeken dan met al dat digitale gebeuren.

*bericht bewerkt door Birdheart op 08 jun 2018 15:53

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

haha, flink jonger dan ik ;), ook mooi! Je bent alleen Pantani 1998 vergeten lijkt me zo?

*bericht bewerkt door Shane op 08 jun 2018 15:55

I can stick uphill ice, on my saucer...

Pantani won witte trui in 94 en ulrich 98

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

achja, sorry ik zie nu hoe het lijstje werkt

I can stick uphill ice, on my saucer...

null

Vond de vraag van @Rogier wel een leuke hoe vaak wordt wit een eindwinnaar
Hierbij de resultaten van de giro

Witte trui jongereklassement giro.
2x was de jongere trui ook de roze trui
J. Bezzin 94
N. Quintana 14

5x is de witte trui in de giro ingelost
R. Visentini 86 ( won in 78 de trui met plek 15)
F. Chiocciolo 91 ( won in 83 de trui met plek 15)
J. Bezzin 94 (als ook wit)
P. Tonkov 96 ( won in 92 de trui met plek 7 en 93 met plek 5)
N. Quintana 14 ( als ook wit )

3x werd de witte trui van de giro in een andere ronde winnaar
A. Schleck won de tour in 10 (won wit in de giro in 07)
N. Quintana won de vuelta in 16 ( won wit en roze in de giro 14)
F. Aru won de vuelta in 15 ( won wit in de giro in 15)

*bericht bewerkt door Birdheart op 08 jun 2018 17:05

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat rijdt antwan tolhoek trouwens goed. Was onbekende naam voor mij…

Click. Click. Peace

Wat rijdt antwan tolhoek trouwens goed. Was onbekende naam voor mij…

Rogier op 8 jun 2018 19:48

Als Zeeuw volg ik hem al enige jaren, hij fietst nog niet zo heel lang maar heeft een hele constante groeicurve. Hij is dorpsgenoot van Johnny Hoogerland en daardoor is hij gaan fietsen.

Born to Ride

Wat rijdt antwan tolhoek trouwens goed. Was onbekende naam voor mij…

Rogier op 8 jun 2018 19:48

Ben geen zeeuw dus volgde hem nog niet zo. maar afgelopen jaar viel me op dat ongeacht Nederlands Belgisch of engels georiënteerd wielerverslaggevers tijdens de ritten waar hij verscheen altijd wel een paar lovende woorden voor hem over had.
Vind dat nu echt een verfrissende nieuwe renner, blijkbaar timmert hij al een paar jaar gestaag aan de weg, en daar is ie ineens voor een groter publiek maar op een bescheiden manier.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/algemeen-nieuws/173121…

@Kasper

Shane op 9 jun 2018 12:02

Inderdaad, had het ook gelezen.

Dauphine nogal saai.
Zwitserland met küng als winnaar zonder power gel. Terechte winnaar gezien zijn kopwerk

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dauphine nogal saai.
Zwitserland met küng als winnaar zonder power gel. Terechte winnaar gezien zijn kopwerk

Birdheart op 9 jun 2018 17:25

Renners probeerden er iets leuk van te maken, maar die Thomas is gewoon te sterk.

Dauphine nogal saai.

Zwitserland met küng als winnaar zonder power gel. Terechte winnaar gezien zijn kopwerk

Birdheart op 9 jun 2018 17:25

Renners probeerden er iets leuk van te maken, maar die Thomas is gewoon te sterk.

Kasper op 9 jun 2018 18:08

Was Thomas echt zo sterk?
Hij reed mee deed weinig tot geen kopwerk.
Doet een poging krijg een paar meter, daarna blijft het even gelijk en komen ze zelfs nog iets nader.
En zijn houding gezicht alles verraden het feit dat hij wel harder wou maar aan zijn max zat.
En de renners die overbleven behalve Martin, reden meer behoudend om hun eigen plek dan dat ze er voor gingen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik vind de Dauphine ook wat zwakjes vandaag… Bardet valt me erg tegen…

Click. Click. Peace

Tolhoek reed ook vorig jaar al erg goed bergop. Heeft eerder zelfs het bergklassement gewonnen in de Ronde van Zwitserland. Daarnaast gaat ook Marco Minnaard van de Wanty Group Jobert, als Zeeuw van het platteland, behoorlijk goed omhoog. Hij hoopt nog op tourdeelname.

Hen48

Tolhoek heeft een goede kans om de rit te winnen vandaag. Navarro en Rolland is meestal net niet en ik zie niet in welke ploeg dat gat gaat dichten.

Had navarro de overwinning gegund ver boven yates.
Beetje flauw mee rijden om maar 300meter wat te proberen. En dan over de streep komen, alsof je een dijk van rit hebt gereden.
Ieder in zijn groep was beter, hij deed niets verloor minder krachten en kon daardoor net winnen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Had navarro de overwinning gegund ver boven yates.
Beetje flauw mee rijden om maar 300meter wat te proberen. En dan over de streep komen, alsof je een dijk van rit hebt gereden.
Ieder in zijn groep was beter, hij deed niets verloor minder krachten en kon daardoor net winnen.

Birdheart op 10 jun 2018 17:55

Tja ook dat is wielrennen. Slim omgaan met je krachten. Zeker als je weet dat je niet de sterkste bent.
Of het voor de kijker leuk is om naar te kijken is een ander verhaal.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie