Wielrentopic

Behoorlijk stevige uitspraken van Boogerd over Froome. En mooi inkijkje…

https://wielerrevue.nl/onepass/interview/boogerd-dat-boek-ho…

*bericht bewerkt door Rogier op 11 jul 2018 15:14

Click. Click. Peace

Mooi interview. Heb overigens het boek over Thomas Dekker ook gelezen, ik heb er niet veel van onthouden, maar er is wel meer over Dekker blijven hangen dan over Boogerd.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 Ik heb ook die docu over Dekker ooit gezien. Kwam op mij over, zeker toen ie nog wat jonger was, als een verwend kind… dus daarmee stond ie al 2-0 achter… Boek heb ik nooit gelezen vooral ook hoe (in mijn ogen eerlijk(er)) de slachtoffers erover praatten…

Click. Click. Peace

Nou als je zoals Boogerd nog steeds wakker ligt van dat boek heeft dat maar 1 reden, namelijk dat alles waar is. Anders veeg je je reet ermee af, roep je een paar keer dat Dekker rijp is voor het gesticht en dan laat je het gaan.

Wel een mooi artikel @Rogier. Mooiste quote wat mij betreft “de mentaliteit van de gemiddelde wielrenner is hetzelfde gebleven”…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Leuk artikel, maar is boogerd zijn geloofwaardigheid niet al even kwijt?
Weet hij het allemaal zelf nog wel?

Zo spreekt hij hier dat hij in zijn afscheid docu met mart smeets ontkent heeft doping te hebben gebruikt. Dat hij dat pas opbiechte in zijn bekentenis.
Maar in de docu met mart erkent hij al doping te hebben gebruikt. Eerst zegt hij dat koffie ooit doping was, dus dat hij doping heeft gebruikt.
Op de vraag of hij dan wil zeggen dat hij op koffie na doping vrij is, zegt hij doodleuk dat hij dat niet kan want dan zou hij liegen.
Conclusie van mart Smeets en bijna de rest van de wereld, Boogerd heeft nooit doping gebruikt. Terwijl hij net bekend!!!

En waarom trapt hij na op karsten kroon?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Shane gelukkig geldt dat niet als bewijs in een rechtszaak… want ik zou ook wakker liggen als er een boek voor leugens over mij geschreven zou worden… maar de waarheid zal wel ergens in het midden liggen…
@birdheart hij trapt Karsten kroon niet na maar de media, tenminste zo lees ik het.

Maar belangrijker en leuker: rijdt tegenwoordig iedereen voor sagan? Z n eigen treintje had het niet beter kunnen doen ;-)

Click. Click. Peace

Yep iedereen rijd voor Sagan, hij bedankte niet voor niets bmc en sky en in het bijzonder van avermaet.

Das toch een gave een ploeg van 176 man samenstellen, met maar 1 gezamenlijk doel Sagan helpen.

En wat een getallen 90ste groene trui 10e overwinning

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

WADA: Froome niet vervolgen was eerlijk en rechtvaardig.
https://nos.nl/l/2241109

Hopelijk is het nu eens en voor altijd afgelopen.
Geniet er gewoon van.

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 jul 2018 11:28

Er was zowaar weer wat te beleven in de tour
Nu hopen dat de rest van de tour leuker en spannender word met de dag

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dumoulin 20sec tijdstraf voor stayeren, de willekeur spat er weer vanaf. De volledige Astana ploeg mag dan ook wel minstens 20sec krijgen. Ik neem trouwens aan dat Yates ook nog wel een minuut krijgt met terugwerkende kracht voor het lange stayeren in etappe 2? En Bardet was ook nog even aan het stayeren en kon zo terugkomen, maarja die is Fransoos dus krijgt sowieso geen tijdstraf…

Born to Ride

Inderdaad bij die stayerstraffen is een absolute willekeur… echt niet leuk (ongeacht welke renner trouwens)

Click. Click. Peace

Inderdaad bij die stayerstraffen is een absolute willekeur… echt niet leuk (ongeacht welke renner trouwens)

Rogier op 12 jul 2018 19:16

Willekeur tot op zekere hoogte, Franse renners moeten het echt wel heel gek maken willen ze een straf krijgen bijvoorbeeld…

Born to Ride

Lol en als je een Franse renner lek tikt dan helpt je Franse naam niet… ;-)

Click. Click. Peace

Sky lotto jumbo bardet zakarin
Niet alleen yates maar complete ploeg michelton scot meerdere malen al
Allemaal gestayerd en dan ook niet kort.

Misschien was tom gewoon te goed.
Hij kan toch beroep aantekenen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Volgens de jury was het omdat hij in de finale stayerde, en het stayeren wel lang aanvoelde.

Gelukkig een redelijk en onderbouwde argumentatie. Voor zo’n beslissing.
🤔

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Fransen…

Click. Click. Peace

@Rogier vraag me af waarom ze geen protest aantekenen. In het verleden werkte dit nog al eens bij ploegen. Of zou sunweb veel meer gedaan hebben dan wij weten, zouden ze een gentleman willen spelen en enkel kijken naar hun fouten en niet die van een ander om daar profijt van te hebben.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Tsja dat is alleen maar giswerk. Ik zou het niet weten. Het is vrij simpel: het is verboden, dus protets is vrij zinloos. Dat anderen niet gestraft worden dat is dan weer wat anders…

Click. Click. Peace

Het wordt langzaam aan de meest oneerlijke sport,

https://www.ad.nl/dossier-tour-de-france/carnavalskater-voor…

Click. Click. Peace

Zolang je niet elke renner constant in beeld hebt kun je zo een tijdstraf nooit verantwoorden natuurlijk. Het gebeurt constant, en nu lijkt het ook dat er alleen wordt opgetreden omdat het een verschil uitmaakt voor de uitslag. Als je halverwege een sprintetappe achter een auto gaat hangen om terug te komen zal dit weinig uitmaken uiteindelijk maar hiervoor mag er natuurlijk ook een straf komen. Dumoulin wordt in beeld genomen omdat hij een van de favorieten is en daardoor zal de jury ook er meer op letten. Ergens een beetje dom dat hij dat doet, zeker als het wat naar beneden gaat en weinig uitmaakt. Maar buiten dit alles, erg balen.

http://www.wielerflits.nl/nieuws/378852/uci-bevestigt-minimu…

Voor de wielrensters is de uci wel goed bezig, al mocht het ook wel eens tijd worden

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Na 230km💤💤💤
Toch nog 😀😁😎🤯

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat een geweldige sprint op pure snelheid is is al twee keer de snelste. Nu beloont met winst!

Click. Click. Peace

Mooie overwinning, maar waarom je dat nu moet “vieren” met zo’n zuur gebaartje…?

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane hierom http://www.wielerflits.nl/nieuws/379068/dylan-groenewegen-ik…

En waarschijnlijk omdat sporters een soort bewijzingsdrang hebben 😋 en het niet leuk vinden als het niet lukt en zure journalisten er eens naar durven vragen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik vind het wel mooi die sprinters met hun opvliegende karakter, hoort erbij! Elke voetbal wedstrijd zie ik gedrag waar ik me meer aan stoor…

Click. Click. Peace

Elke voetbal wedstrijd zie ik gedrag waar ik me meer aan stoor…

Rogier op 14 jul 2018 08:22

@Rogier daar is een simpele oplossing voor, geen voetbal kijken 😆😋

Maar op zich wel een interessant punt, elke dicipline in de wielrennerij heeft zijn eigen typerende karakter/persoonlijkheids trekjes . Zo zijn tijdrijders, vaak controle freaks met heel veel oog voor detail, maar ook een beetje vreemde eenden in de wielrennerij.

Klassieke renners zijn vaak een stuk losser zowel in woord als in daad. Nemen de professionele renner zijn iets minder serieus, hoeft ook niet want ze moeten er maar een paar dagen per jaar echt staan.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Maar dat is het nu juist @Rogier, dit is typisch voetbalgedrag. Vaak gebezigd door een bepaald slag voetballers, die na 1 goal vervolgens weer 2 wedstrijden als een krant spelen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Adrenaline, the spur of the moment en een beetje gelijk halen volgens Groenewegen zelf. Terecht, vind ik. Kritiek leveren is heel eenvoudig, een sprint winnen in de Tour bijna onmogelijk.

Plaats een reactie