Wielrentopic

Ach, hij past zo wel goed in het rijtje van cavendish, Sagan en Kittel… Hoort bij het soort. Ik kan er wel van genieten als het niet verder gaat dan dit. (Boom vind ik te ver gaan… ;-) )

Click. Click. Peace

Gaviria en Groenewegen gaan nog vele, mooie duellen uitvechten :)

Groenewegen! Beste sprinter dit seizoen!

Click. Click. Peace

@Rogier, uit nieuwsgierigheid vanwaar die conclusie? Gaviria en sagan hebben toch ook 2 ettapes gewonnen.
En gaviria heeft toch meer totaal overwinningen dit seizoen?

Maar leuke sprint, beste 3 sprinters deze tour present en greipel.
Mag greipel trouwens gaviria zo blokkeren

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Omdat Groenwegen dit jaar (volgens mij) de snelste was telkens met de zwaarste concurentie. En hij rijdt ze momenteel op pure snelheid gewoon echt weg. Hij is al drie sprints op snelheid de aller allersterkste. Waarvan ‘maar’ twee keer gewonnen.

Click. Click. Peace

@Birdheart Omdat Groenwegen dit jaar (volgens mij) de snelste was telkens met de zwaarste concurentie. En hij rijdt ze momenteel op pure snelheid gewoon echt weg. Hij is al drie sprints op snelheid de aller allersterkste. Waarvan ‘maar’ twee keer gewonnen.

Rogier op 14 jul 2018 16:29

Gaviria was vandaag gewoon gewonnen als hij niet werd tegengehouden.

@Rogier ik weet niet precies wie de sterkste concurrentie had. Maakt dat iets uit? ze hebben beide al tegen de sterkste gestreden en gewonnen, en op die leeftijd wacht ze een grootse toekomst.
Maar vind het een leuk item

Ik breng het op omdat ikzelf twijfel om twee redenen tussen de twee.

  1. Gaviria is een uitstekend sprinter en gebruikt en eist de ploeg voor hem op, iets wat een sprinter mijns inziens moet hebben is hardheid in deze zaken en een sprinter moet zich durven laten gelden. Maar moet een team ook belonen naar werk en dat lukt. Groenewegen doet dit veel minder. Misschien wel omdat zijn ploeg gewoon hierin minder is dan die van Gaviria.
  2. Groenewegen sprint veel meer los van zijn ploeg naar de overwinning, is minder afhankelijk in de koers van de ploeg, en een goede sprinter moet kunnen winnen met of zonder goede ploeg. Gaviria doet dit minder maar heeft ook al gewonnen zonder een ploeg om zich heen, maar hoeft dit ook minder.
als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@kasper lastig te zeggen gisteren werd ie op pure kracht verpulverd… dat ie vandaag ‘gewoon’ wint is wat kort door de bocht. Maar ze zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd denk ik.
@birdheart idd lastig te zeggen. Ze hebben beiden een goede toekomst. :-)

Click. Click. Peace
als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Nee Armstrong voelde zich aangesproken ;-)

Click. Click. Peace

Wie de schoent past trekken hem aan 😉

Maar volgens mij is hij de eerste die openlijk toegeeft dat hij een opmerking over Groenewegen heeft gemaakt en zich hiermee ver exuceert tegenover hem.
De journalisten hoor je niet

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zeker! En dat is een verademing! Goede podcast van iemand met heeeel veel verstand van zaken!

Click. Click. Peace

Gaviria en greipel gediskwalificeerd.

Wegens afwijken van de lijn en duwen.
Gebeurd zo vaak dat ik niet snap dat ze gediskwalificeerd worden.
Maar beide fout dus goede beslissing om dan maar beide te schrappen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Sagan is vorig jaar voor minder uit de tour gezet ;-)

Click. Click. Peace

Nr. 4 is Groenewegen. Kijk eens hoeveel hij moet inhalen.

null

https://twitter.com/twitter/statuses/1018143835266998275…

https://twitter.com/twitter/statuses/1018143835266998275…
Greipel is wel gediskwalificeerd uit de uitslag maar de reden was een partijtje kopstoten eerder.
Nouja iig terecht

*bericht bewerkt door Birdheart op 14 jul 2018 18:39

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik zag alleen de kopstoot van Gaviria, die door een gaatje wilde dat er niet was.

Hen48

@Hulst greipel wijkt vlak daarvoor van midden weg naar compleet links af.
Dat is in een sprint erger dan een kopstoot.
Dus greipel is daar al fout. Dat gaviria dan niet remt en er toch door probeert te komen is een logisch gevolg.
Dat greipel dan nog verder het gat dicht gooit. Kan ie zelfs uit koers voor gezet worden.
En dan geeft gaviria een kopstoot.
En dat mag ook niet.

Maar greipel deelde daarvoor op de km streep al kopstoten uit aan andere renners

https://twitter.com/BriSmithy/status/1018154356548493312/pho…

*bericht bewerkt door Birdheart op 14 jul 2018 19:00

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Rogier, uit nieuwsgierigheid vanwaar die conclusie? Gaviria en sagan hebben toch ook 2 ettapes gewonnen.
En gaviria heeft toch meer totaal overwinningen dit seizoen?

Birdheart op 14 jul 2018 16:24

Gaviria staat op 9 en Groenewegen staat op 11. Ze hebben dit jaar nog niet samen gekoerst zover ik het kan zien.

Verder denk ik dat 1 op 1 Dylan sneller is dan Gaviria maar die laatste heeft een veel betere sprint trein. Dan begin je elke sprint al met een 0:1 achterstand.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO je hebt gelijk.

null

Dacht dat hij dit seizoen ook al voor stond.
Lijstje is van voor de tour

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Greipel is inderdaad teruggezet door een eerdere overtreding. Groenewegen lijkt de beste zonder trein of als de diverse treinen ontsporen. Hij is natuurlijk een kei in het vinden van de ruimte. Nu 2 dagen op rij helemaal buitenom.

Hen48

Dan is het tijd voor Groenewegen om naar het Belgische Lotto te verhuizen. Zij zullen er alles aan doen om een goede trein voor hem te regelen. Ja ik weet dat de trein deze tour voor Greipel zeer matig is, maar in het verleden heeft Greipel al veel gehad aan zijn ploeg (aan vertrouwen alleen al). Het lijkt sinds een jaar of 2 trouwens dat de ideale trein verdwenen is, meestal op het einde maar 1 of 2 mannetjes voor je als je geluk hebt.

Dan is het tijd voor Groenewegen om naar het Belgische Lotto te verhuizen. Zij zullen er alles aan doen om een goede trein voor hem te regelen. Ja ik weet dat de trein deze tour voor Greipel zeer matig is, maar in het verleden heeft Greipel al veel gehad aan zijn ploeg (aan vertrouwen alleen al). Het lijkt sinds een jaar of 2 trouwens dat de ideale trein verdwenen is, meestal op het einde maar 1 of 2 mannetjes voor je als je geluk hebt.

Kasper op 15 jul 2018 00:05

Probleem is dat elke sprinter tegenwoordig een trein heeft. En dat rijdt elkaar meer in de weg dan dat je er echt iets aan hebt.
In de tijd van Cipollini had je 1 trein en de rest van de sprinters werd daar omheen afgezet. En de ene sprinter heeft er ook meer behoefte aan dan de ander.

Übung macht den meister!!!

Nog geen 10km gehad en nu al 1 renner minder.
Dat belooft wat voor de rest van de rit

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Nog geen 10km gehad en nu al 1 renner minder.
Dat belooft wat voor de rest van de rit

Birdheart op 15 jul 2018 13:04

1 renner? Er zijn er gelijk 3 afgestapt, met porte als belangrijkste naam

Born to Ride

Toen ik het schreef was het enkel nog porte bekend.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zonde dat hij eruit ligt hoor!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Toevallig dat de terugkomst van bardet niet gefilmd is vandaag… ik geloof niet dat ie dit op pure eigen kracht heeft gedaan…

Click. Click. Peace

Toevallig dat de terugkomst van bardet niet gefilmd is vandaag… ik geloof niet dat ie dit op pure eigen kracht heeft gedaan…

Rogier op 15 jul 2018 16:17

Dat zou gewaagd zijn omdat er héél veel (Belgen) naast de kant stonden te kijken en te filmen.

Als hij de laatste keer plat rijdt heeft de groep Landa 30 seconden achterstand op de groep Bardet en Froome. Bardet wisselt van wiel en pikt daarna aan in de groep Landa. Op dat moment is het nog 5km rijden. Landa, Bardet en Co rijden vanaf dan à bloc naar de finish, terwijl ze in het peloton geregeld nog pokeren. Uiteindelijk finishen Bardet en co op 5 seconden van het peloton. Ze maken dus 5 seconden per kilometer goed. Das veel, maar nu ook weer niet verdacht veel. In de groep Bardet/Landa zaten ook veel renners van andere ploegen dus mocht er vals zijn gespeeld zullen we het snel weten.

PS wat ik zei over klassementsmannen die elkaar er niet af zouden rijden op de kasseien: al diegene die tijd verloren hebben vandaag hebben dat te danken aan valpartijen en lekke banden. Ik heb nergens op een recht stuk kasseien een klassementsrenner het verschil zien maken. Uiteindelijk leek de lichtste van het pak (Quintana) nog het best over de stenen de rijden.

Plaats een reactie