Wielrentopic

Ik kan echt geen seconde respect hebben voor Moscon… Ik vind het raar dat hij uberhaupt mag rijden…

Click. Click. Peace

Ik denk dat Froome vroeger in een bak met doping is gevallen. Daarom rijdt hij nog steeds zo goed.
Waarom heet het anders “dopen”?

Ik vond het toch wel mooi hoor toen Zoetemelk op zijn 40e ofzo nog wereldkampioen werd, en die is meermaals op doping betrapt. Maar meer algemeen is het niet best voor de sport vind ik als een renner in de nadagen van zijn carrière het WK wint. Waar waren de pocketklimmers, die hadden hier by far de beste kans moeten hebben met die slotmuur? Wat ook opvallend is dat Valverde als enige met Dumoulin echt het hele seizoen er stond. Valverde nog meer dan Dumoulin, hoe kan dat zou je je af kunnen vragen. Maar dat heeft niet veel zin, want doping of niet het blijft toch prachtige sport.

Prachtige overwinning van Valverde. Ik had het gehoopt, maar gezien het parcours Alaphilippe iets hoger ingeschat. Mooie wedstrijd van de Franse en Nederlandse ploegen. Tolhoek heel fraai. Gelukkig heb ik er geen verstand van.
Mooie wedstrijd, hoewel ik verwacht had dat het wat eerder hard zou worden.
Ook een heel mooie winst van Annna van der Breggen en heel sneu voor Annemiek van Vleuten.

Ik kan echt geen seconde respect hebben voor Moscon… Ik vind het raar dat hij uberhaupt mag rijden…

Rogier op 1 okt 2018 11:54

@Rogier ik snap ook niet dat hij nog rijd, behoudens commerciële belangen.
Voor zijn gedrag an sich kan ik heel erg moeilijk respect op brengen.
De reden waarom het toch lukt komt omdat ik altijd heb geleerd , en probeer toe te passen, dat je van een ieder iets kan leren. Echt iedereen (niemand uitgezonderd) is beter in zoveel meer dan ik.
En dat je altijd moet zoeken naar dat waar iemand beter in is, dat houdt jezelf met de voeten op de grond en leert je om een ieder voor jezelf te plaatsen.
Het is niet altijd makkelijk want dat betekent ook dat de grootste monsters en criminelen op aarde ergens beter in zijn dan jezelf, mussolini Hitler stalin dutroux etc… maar ook een ieder van hen is in iets beter dan ik. En voor dat deel daar kan ik dan respect/waardering (hoe je het noemen wil) voor opbrengen. Daarmee niet hun daden op enige wijze vergoelijkend.

Zo kan ik voor de vechtlust en doorzettingsvermogen van moscon een hoop leren en kan ik op deze manier respect hebben.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dat vind ik een mooie manier van denken. En op die manier begrijp ik het ook. Maar dat haalt niet weg dat bepaald gedrag niet toelaatbaar zou mogen zijn, en dat hij op de racefiets misschien niet op de beste plek is voor zijn talenten en zwakke punten.

Maar dat gaat wel erg ver en is op deze manier aardig off-topic ;-)

Click. Click. Peace

Enfant terribles geven de wereld toch gewoon een beetje sjeu. Als die uit de sport verdwijnen kijkt er geen hond meer. Mohammed Ali, Jan Ullrich, Ayrton Senna, Diego Maradona, John McEnroe, Shane McConkey 😁. Zonder hen is het allemaal maar saai.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Enfant terribles geven de wereld toch gewoon een beetje sjeu. Als die uit de sport verdwijnen kijkt er geen hond meer. Mohammed Ali, Jan Ullrich, Ayrton Senna, Diego Maradona, John McEnroe, Shane McConkey 😁. Zonder hen is het allemaal maar saai.

Shane op 1 okt 2018 23:33

@Shane mooi lijstje, maar ken enkel jan ullrich 😞 2 bekend klinkende namen dacht bokser en een druggebruiker de rest??? Ben nog jong

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik hou wel van enfants terribles maar voor racisme is geen plek wat mij betreft… dat is toch wat anders

Click. Click. Peace

Ach ik weet niet wat hij precies gezegd heeft, maar in kwaadheid wat verkeerde woorden kiezen, daar is hij wat mij betreft voldoende voor gestraft. Het is een Italiaan.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het is een Italiaan.

Shane op 2 okt 2018 08:35

:-)

Click. Click. Peace

Enfant terribles geven de wereld toch gewoon een beetje sjeu. Als die uit de sport verdwijnen kijkt er geen hond meer. Mohammed Ali, Jan Ullrich, Ayrton Senna, Diego Maradona, John McEnroe, Shane McConkey 😁. Zonder hen is het allemaal maar saai.

Shane op 1 okt 2018 23:33

@Shane mooi lijstje, maar ken enkel jan ullrich 😞 2 bekend klinkende namen dacht bokser en een druggebruiker de rest??? Ben nog jong

Birdheart op 2 okt 2018 06:20

Ayrton Senna: misschien wel de beste Formule 1-coureur ooit. Maradona: misschien wel de beste voetballer ooit. Mohammed Ali: beste bokser ooit. En @Birdheart weet niet zeker wie dit zijn…

Man, wat voel ik me ineens oud! ;-)

Enfant terribles geven de wereld toch gewoon een beetje sjeu. Als die uit de sport verdwijnen kijkt er geen hond meer. Mohammed Ali, Jan Ullrich, Ayrton Senna, Diego Maradona, John McEnroe, Shane McConkey 😁. Zonder hen is het allemaal maar saai.

Shane op 1 okt 2018 23:33

@Shane mooi lijstje, maar ken enkel jan ullrich 😞 2 bekend klinkende namen dacht bokser en een druggebruiker de rest??? Ben nog jong

Birdheart op 2 okt 2018 06:20

Ayrton Senna: misschien wel de beste Formule 1-coureur ooit. Maradona: misschien wel de beste voetballer ooit. Mohammed Ali: beste bokser ooit. En @Birdheart weet niet zeker wie dit zijn…

Man, wat voel ik me ineens oud! ;-)

@Forza thanks hielp wel als info, ben dus uit extra nieuwsgierigheid het lijstje van @Shane gaan nakijken op wiki.
Maar die gasten zijn allemaal of overleden of extreem hoogbejaard, vind je het gek dat ik ze niet ken, of hun sport interesseert me geen snars. Maar leuke carrière allemaal op de voetballer na dan, en die ken ik dus enkel als lijntjes snuiver ipv ertussenin speler 😋.

Een lijstje met karikaturen uit de wieler en wintersport zou wel leuk zijn

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik vind het niet gek dat je ze niet kent, @Birdheart. Sowieso vind ik niet snel iets gek. Het is alleen zo dat toen ik jong(er) was je echt uit een ei moest komen om deze mannen niet te kennen. Vandaar dat ik me oud voel na zo’n berichtje van jou…

Nou, je moet nog steeds uit een ei komen om deze mannen niet te kennen hoor :).

Hier @Birdheart, verplicht kijkvoer voor jou vandaag :) :

https://www.redbull.com/int-en/tv/film/AP-1MD5WA8ED2111/mcco…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nou, je moet nog steeds uit een ei komen om deze mannen niet te kennen hoor :).

Hier @Birdheart, verplicht kijkvoer voor jou vandaag :) :

https://www.redbull.com/int-en/tv/film/AP-1MD5WA8ED2111/mcco…

Shane op 2 okt 2018 09:21

@Shane mijn interrese heeft dat gewoon niet.
Was naar aanleiding forza bericht bezig te kijken welke voetballers ik ken uit nl en be Om te zien of ik nu uberhaupt iets weet van andere sporten.
Nul belgen
Kruif (als het goed is niet meer levend)
Van de sar is keeper nl elftal.
Sneijder is klein maar wat hij doet geen idee
Vaart sylvie mijs
Persie horen zeggen
Kluivert kunstroof
Timmer omdat het ook de naam van een schaatser is/was? En mijn pa het eens gezegd heeft
En verder ben ik nog niet…

*bericht bewerkt door Birdheart op 02 okt 2018 09:29

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

“Sneijder is klein maar wat hij doet geen idee”

Wat hij doet?? Yolanthe Cabau natuurlijk :D.

I can stick uphill ice, on my saucer...

“Sneijder is klein maar wat hij doet geen idee”

Wat hij doet?? Yolanthe Cabau natuurlijk :D.

Shane op 2 okt 2018 09:41

Dan is het wie toch? Er vanuit gaande dat ze een vrouw is en niet zijn hond of kat

Ps: als je mijn huis ziet snap je meteen dat dit me echt niet interesseert en mijn kennis nul is. In elke kamer vind je verwijzingen naar Afrika, wielrennen mtb etc, wintersport, alles over bouwen van a tot z, en geloof vs wetenschap. Dat interesseert me en de rest mogen andere zich mee bemoeien

*bericht bewerkt door Birdheart op 02 okt 2018 09:54

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Kruif?? Que?

Voetbal in een Wielertopic…is er dan niets heilig op dit forum? ;-)

@birdheart. Wel interesseren voor wintersport maar Shane McConkey niet kennen is toch wel jammer.

Freeride = Life

@Arnie777 toen hij overleed mocht ik van mijn ouders nog niet eens aan wintersport doen. Vonden ze nog te gevaarlijk. Zo gek is dat dus niet. En met terugwerkende kracht leer ik al doende meer en meer over de wintersport geschiedenis

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dan ben je best jong (en wat gaat de tijd snel, want dat is ook al even geleden dat hij is overleden)

Zullen we nu weer over wielrennen gaan neuzelen ;-)

Over grote namen gesproken. Wat is volgens jullie het rijtje beste wielrenners ooit?

Ik zou Merckx op 1 zetten. Armstrong (ja ja) op twee… en daarna weet ik het eigenlijk niet… want de groep wordt dan te groot :-)

Click. Click. Peace

Lastige vraag, de beste wielrenners ooit… Elke sport ontwikkelt zich in de loop der jaren, maar met wielrennen is het moeilijk vergelijken met de enorme ontwikkelingen in het materiaal, parcourse, van individueel naar teamaanpak etc.

Wat ik zelf een interssante vraag vind is welke mooiste beklimmingen je hebt gedaan (ja ja rogier, de mensen die in Frankrijk wonen hebben wel een voorsprongetje…)

Voor mijzelf zijn dat de grand ballon (afgelopen weeken, jieuhhh) en vanuit Lofer op de MTB naar bovenaan bij de Familie Express

Lofer op de MTB naar bovenaan bij de Familie Express

Die heeft een paar lekker steile stukjes :).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Klopt… Haha. Dat ging ook bijzonder traag…

Ik zou Merckx op 1 zetten. Armstrong (ja ja) op twee… en daarna weet ik het eigenlijk niet… want de groep wordt dan te groot :-)

Rogier op 2 okt 2018 12:36

Toch fijn om te weten dat ook andere mensen Armstrong’s prestaties nog kunnen waarderen.

Freeride = Life

Wat is de beste renner ooit.
Hoe waardeer je een sprinter cavendish Groenewegen kristof
T.o.v. punchers vaverde avermaet sagan gilbert
T.o.v. klimmers quintana lopez froome Contador
T.o.v. tijdrijders dumoulin dennis martin
T.o.v. klassementsrenners froome Dumoulin nibali
Al die lijsten kunnen heel lang worden. Pak daar de eeuwigheid bij dat wielrennen al bestaat. En elke categorie telt bij wijze van 100 renners.
Hoe classificeer je een wk tegen een ronde en een klassieker?
Is een jan jansen en zoetemelk echt zo goed of enkel omdat je in nl woont?
Renners in het echt spreken geeft ze een vals voordeel behalve het geval boogerd en traksel die krijgt elke keer minder credits bij mij.
En een zoetemelk vs Merckx is niet te vergelijken met froome vs nibali.
Hoe zwaar telt doping?
Wat ze na de koers deden zoals Ullrich nu bezig is?

Van alles wat ik gezien en meegekregen heb en terug gekeken en gelezen heb. Staat er 1 op nummer 1 dat is Armstrong. En daarna geen idee. Is sagan groter dan evans of een Cancellara?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Oef de mooiste beklimmingen op de racefiets:

1 mortirolo
2 Izoard vanuit Guillestre
3 col agnel omdat ik me ogen uitkijk op alle skimogelijkheden
4 stelvio (is toch de beroemde ;-) )
5 planche de belles filles (skipiste geasfalteerd voor racefietsers, hoe gaaf is dat)

Maar als ik langer ga nadenken komen er vast weer andere bij ;-) (pontis, bonette, kasseien klimmetjes in be etc…)

Op de mountainbike zijn het de afdalingen die bijblijven dus die passen niet in dit rijtje.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie