Wielrentopic

Het gerucht dat Dumoulin zijn contract bij Sunweb gaat verbreken, is onzin. Dat melden verschillende Nederlandse journalisten. Thijs Zonneveld weet dat het iets ‘veel minder sensationeels’ is. Jaap Stalenburg weet te melden dat de persconferentie gaat over een initiatief om de jeugd aan het fietsen te krijgen.

@Shane @Rogier En daar is er eentje die het al weet en verklapt

*bericht bewerkt door Birdheart op 09 okt 2018 09:02

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zaterdag alweer Lombardije, met het huidige weer lijkt dat eerder dan anders.

Over Lombardije gesproken, jullie hebben toch wel de prachtige docu Il Lombardia gezien he???
https://youtu.be/P2E9u5WoGRM

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het is natuurlijk wel dé manier om veel kijkers voor je persconferentie te regelen… ;-) lekker geruchten laten draaien ;-)

Click. Click. Peace

Haha, de Tour de Dumoulin. Daar was het dus allemaal om te doen ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

:-)

Click. Click. Peace

Haha, de Tour de Dumoulin. Daar was het dus allemaal om te doen ;)

Shane op 9 okt 2018 16:12

Zo heerlijk ontnuchterend na de berichtgeving die de oorspronkelijke journalist deed. Met gelijk melding van geruchten die ze zelf startte 😀

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Morgen de grote dag voor Mollema?

Zou het? Zou heel leuk zijn, maar persoonlijk denk ik het niet.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kan me niet voorstellen. Gun het hem wel maar zou er mijn geld niet op zetten.
Als het hem lukt hoop ik dat hij stopt met vruchteloze klassements ambities en gaat voor ettape zeges. Niet dat een top 10 notering niet een gigantische prestatie is, maar de manier waarop hij ze meestal haalt is niet om over naar huis te schrijven. Diep respect voor de prestatie op zichzelf.
Wat ik bedoel je kan 5e worden met overgave met passie met moed met alles wat je in je hebt en dan is 5e worden feitelijk de ronde winnen. Maar 5e worden met aanklampen afwachten 1 schot en dan lossen voelt zo zinloos.
Geld voor alle renners overigens, Quintana keurige klassering. Maar er wordt alleen over zijn leeftijd gediscussieerd en dat hij het nooit meer waar gaat maken, en dat terwijl het miniatuur berggeitje het toch altijd wel probeert, steeds vaker 1 schot en dag met het handje maar zal nooit opgeven.
Kruiswijk daarentegen vecht en strijd verliest tijd tactisch niet altijd de beste keuze (vanachter een tv gezien dan) maar oogst wel bewondering.
Ik gun mollema meer dan Quintana, daarom hoop ik dat hij voor de dagsuccessen zal gaan in de toekomst

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Mijn gok is op de eerste overwinning in de WK trui voor Valverde, mooiste klassieker voor mij, maar zo weinig beelden van helaas.

Edit: Maar ik hoop op Michael Woods (naast de NLers natuurlijk)

*bericht bewerkt door HN65 op 13 okt 2018 12:50

Zo nog maar even een kijkje nemen bij de Tacx pro classic, die komt over een half uurtje hier door het dorp.

Born to Ride

Pinot wint, wel op heel aparte wijze.
Een nibali die ineens weg is.
Maar de tweede plek van nibali is nog het meest vreemde, de winnaar laten lopen van niet beter kunnen. Dan worden ingelopen. Aanzetten en ze zien je nooit meer terug. Heel heel vreemd wel de terechte 2de plek

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Kramp denk ik, Pinot heeft hem aardig stuk gereden bergop. Schitterende koers weer. Dat ze Nibali vervolgens weer laten wegrijden is idd idioot, Maijka was even niet scherp

Mooie overwinning. Tweede plaats van Nibali een leermoment voor velen.

@HN65. Weinig beelden? Europosport heeft de laatste 80 km. integraal uitgezonden.

Hen48

@Matthias123 hoe was de doortocht van de tacx pro classic?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Matthias123 hoe was de doortocht van de tacx pro classic?

Birdheart op 13 okt 2018 19:32

Ach weinig bijzonders hoor. Veel (pro)conti teams en een enkele wt ploeg. Het was nog begin van de koers. Wel nog een glimp opgevangen van Brammetje tankink die zijn allerlaatste koers als prof reed.

Born to Ride

@HN65. Weinig beelden? Europosport heeft de laatste 80 km. integraal uitgezonden.

Hulst op 13 okt 2018 19:23

Ik zou deze koers het liefste willen zien zoals de RVV, van start tot finish. Alleen voor de omgeving en dan zonder 20 x het zelfde reclameblok. Ik weet dat het een utopie is maar wat zou dat mooi zijn, en dan kan Karsten Kroon gewoon co-commentator blijven

*bericht bewerkt door HN65 op 14 okt 2018 10:44

Waarom zou je karsten überhaupt als presentator willen van een koers? Die praat de mooiste koersen nog dood, en zit je als kijker te ergeren dat ze bij eurosport de renners niet uit elkaar houden.
Alle koersen gewoon lekker door sporza of nos compleet laten uitzenden. En dan bij nos eens gaan casten naar goede presentatoren en bij sporza er een derde man of vrouw bijzetten elke keer een andere om zo meer input te houden.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Waarom zou je karsten überhaupt als presentator willen van een koers? Die praat de mooiste koersen nog dood, en zit je als kijker te ergeren dat ze bij eurosport de renners niet uit elkaar houden.
Alle koersen gewoon lekker door sporza of nos compleet laten uitzenden. En dan bij nos eens gaan casten naar goede presentatoren en bij sporza er een derde man of vrouw bijzetten elke keer een andere om zo meer input te houden.

Birdheart op 14 okt 2018 14:15

Was het ook niet tijdens de tour (of was het de Giro) dat er tijdens een etappe met verf op de weg was geschilderd dat hij eens z’n mond dicht moest houden. 😂🤣

Übung macht den meister!!!

Ik vind Karsten Kroon prima.
Nee dat suf&saai van de NOS. Man man, wat zijn die ergerlijk.

@RFKANGOO was bij de giro d’italia het mooie was dat hij er de volgende dag ook geen commentator was. Had niets met elkaar te maken maar toch. Leuk toeval.

*bericht bewerkt door Birdheart op 14 okt 2018 14:32

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Geluid kun je altijd uitzetten. Maar bij die Hammer series gaat het hele toestel uit.
Kan er niet warm van worden.

@RFKANGOO was bij de giro d’italia het mooie was dat hij er de volgende dag ook geen commentator was. Had niets met elkaar te maken maar toch. Leuk toeval.

Birdheart op 14 okt 2018 14:30

Was om privé redenen. Paar dagen later was ie weer terug.

Übung macht den meister!!!

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181014_03836171

Als mountainbiker in de Franse Alpen aangezien worden voor een dier en zo je leven laten. Wanneer gaan ze die wapens eens verbieden en enkel jagen als het gebied niet langer toegankelijk is voor mensen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@birdheart en dit is niet de eerste keer. Je went bijna aan dit nieuws. Maar echt ik sta te kijken wie hier met wapens in de natuur mag rond lopen. Ik heb geen hoge pet van de Franse jagers. Maar durf daar maar eens wat van te zeggen in Frankrijk… waar trouwens onze eigen Joop Zoetemelk lid is van de jachtclub in Montgenevre…

Click. Click. Peace

De wereld wordt steeds gekker, atletes moeten testosteron remmers slikken als ze teveel natuurlijke testosteron hebben. Want dat is een niet eerlijk voordeel. Wordt er gelijktijdig een omgebouwde man, nu dus vrouw (geen idee hoe je dit politiek correct zegt maar voor de zekerheid ik veil hier iig geen oordeel) wereldkampioene wielrennen spurt op de piste.

Ik vind het beide fout om de volgende reden, je mag mensen niet verplichten om medicijnen te slikken omdat je een natuurlijk voordeel/aanleg hebt.
Maar als je als man of vrouw geboren bent zal je deel moeten nemen aan je geboortegender competitie ook al ben je volledig omgebouwd omdat ik hetzelfde schaar als doping. Want nu haal je uit een operatie en medicatie een onnatuurlijk voordeel.

Of zeg ik nu iets heel doms

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ben je gek @Birdheart, dat is hartstikke eerlijk…

null

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik dacht daar ook ouderwets over.
Zeker bij het baanwielrennen zie je veel verschillen bij vrouwen, waarbij ik soms het gevoel kreeg " dat is niet eerlijk, zij heeft een ander hormoonfabriekje dan de ander".
Maar probeer je eens in de ander te verplaatsen.

Dit vond ik een goed stuk: https://www.helden.media/verhalen/ik-ben-eindelijk-mens/…

P.S. ik zie dat het achter een betaalmuur zit, maar vind het de moeite waard.

*bericht bewerkt door Pino op 17 okt 2018 21:41

Eerst even mocht ik iets per ongeluk wat rottig schrijven, alles is met respect voor andermans vrijheid van meningsuiting geschreven. Dus als iemand dit leest vat niets verkeerd op.
@Pino , ik kan begrijpen dat het voor de ren(st)er zelf niet fijn is om bij het “verkeerde” geslacht ingedeeld te zijn als je in dit geval prof bent.
Bekijk het eens als volgt stel jij bent van breggen of vleuten eender welke renster uit de top van het peloton, en nu besluit Valverde dat hij eigenlijk ook wel voor olympische spelen in 2024 mee wil doen voor medailles en hij realiseert zich dat dit niet meer kan bij de prof renners, maar dat hij waarschijnlijk dan nog wel de top van de vrouwen kan bij houden. Hij laat zijn paspoort aanpassen, en gaat officieel als vrouw door het leven (niet in elk land moet je daarvoor al de transitie hebben doorgegaan) en wint verdorie nog aan toe goud bij de olympische weg wedstrijd voor vrouwen. Dan zal bijna niemand dat accepteren want hij heeft een heel oneerlijk voordeel, andere bouw, andere spier opbouw, heeft al een verleden als pro man renner en ga zo maar door. Ze zullen het kunnen omschrijven als genetische doping.
Je kan je de algehele verontwaardiging wel voor je zien verwacht ik.
Door mensen die van geslacht veranderd toe te laten creër je in feite zo’n situatie. En zal er altijd een oneerlijkheid in het geheel blijven zitten, als iemand nu oprecht veranderd of het puur doet om zo oneerlijk voordeel te halen, het voordeel is er. En door de deur open te zetten voor de oprechte groep zet je die ook open voor de tweede groep.

Is er een juiste oplossing voor een ieder? Waarschijnlijk niet één die voor iedereen te accepteren valt en/of geen mazen voor valsspelers creëert.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie