Wielrentopic

Maak je niet druk @Birdheart. Dat politiek correct geneuzel speelt maar bij een bizar klein, maar nadrukkelijk aanwezig, deel van de mensen. De rest ziet gewoon dat dat helemaal niet eerlijk is.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Sport is altijd oneerlijk.
De verontwaardiging kan ik me ook best voorstellen.
Behalve de profs (vrouwen zijn ook prof, maar worden niet zo genoemd), zijn het allemaal gehandicaptenklasses. Te weinig testosteron, te oud, te jong, te lui, geen plassertje, geen aanleg, geen sponsorende ouders.
Gelukkig is niet aan mij om grenzen te trekken.

Mannen vs vrouwen is letterlijk geen vergelijk (soms ook in het voordeel van vrouwen fyi). Iedereen die dat wil bagatelliseren en zaken zoals de door mij hierboven gepostte rugby afbeelding prima vindt is niet goed bij z’n verstand.

*bericht bewerkt door Shane op 17 okt 2018 22:59

I can stick uphill ice, on my saucer...

Waarom zou je karsten überhaupt als presentator willen van een koers? Die praat de mooiste koersen nog dood, en zit je als kijker te ergeren dat ze bij eurosport de renners niet uit elkaar houden.
Alle koersen gewoon lekker door sporza of nos compleet laten uitzenden. En dan bij nos eens gaan casten naar goede presentatoren en bij sporza er een derde man of vrouw bijzetten elke keer een andere om zo meer input te houden.

Birdheart op 14 okt 2018 14:15

Vergis je je niet met Bobby Traksel? Ik vind Kroon juist een verlichting, spreekt met heel veel eigen ervaring en reflectie. En zit ook niet alleen in de koers maar ook wat oog voor randzaken. En als liefhebber heb je toch niemand nodig om renners te herkennen, dat zie ik zelf wel.

Kroon kun je ook betrappen op enige zelfspot. Iets waar het de meesten aan ontbreekt.

@Shane als iedereen het snapt waarom staan ze het dan toe?
@HN65 hen inderdaad de presentator niet nodig om te zien wie is wie dan is het storend als Sagan in de kop van het peloton rijdt en je hoort de presentator (kroon) zeggen waar is sagan als hij maar op tijd naar voren komt. En nee traksel en kroon houdt ik prima uit elkaar, en bobby zegt in de privésfeer en bij evenementen nog dommere dingen dan op tv over wielrennen dat het mij een raadsel is dat er ondertussen niet meer renners gepakt zijn…

*bericht bewerkt door Birdheart op 18 okt 2018 09:57

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Omdat de wereld in dit soort onderwerpen tegenwoordig geregeerd wordt door een relatief klein clubje activisten die andersdenkenden zonder pardon een nazi stempel op het hoofd plakken. Door de “journalisten” onder hen een uitermate effectief middel, kijk maar hoe voorzichtig jij je betoogje begint @Birdheart.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane dat is puur ter voorkoming van dat iemand het verkeerd leest/intrepeteert en er een discussie op woorden gestart word ipv on-topic dat aan de ene kant dit word goedgekeurd door autoriteiten en anderzijds verplichten ze sporters met een van nature meegekregen voorsprong medicatie te nemen ter compensatie.

Kan het ook als volgt schrijven, dan staat er hetzelfde maar komt toch heel anders over:
Het toegeven aan opinie van een paar man is het domste wat je kan doen en de resultaten zijn doorgaans zeer verwerpelijk, zoals nu het geval is.
Mensen verplichten medicatie te nemen is extreem onethisch en degene die dit verzonnen heeft en goedkeurd mogen ze van mijn part als menselijke dummy gebruiken voor elk soort medicatie, en dan lijdzaam kijken wat het resultaat is.

Prefereer ik de eerste methode boven de laatste. Uit respect voor de andersdenkende.

*bericht bewerkt door Birdheart op 18 okt 2018 11:19

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

https://m.hln.be/sport/wielrennen/tour-de-france/details-ove…

Volgens Het Laatste Nieuws het komende parcours van de Tour (in grote lijnen dan). Wat denken jullie, kansen voor Dumoulin? Had in dat kader graag nog een extra rijdrit gezien…

Ja mooi is dat altijd om te lezen hoe velowire er zoveel tijd instopt om tot de route te komen, leuk leesvoer, hoewel een beetje lang/veel:

https://www.velowire.com/article/1046/nl/tour-de-france-2019…

https://m.hln.be/sport/wielrennen/tour-de-france/details-ove…

Volgens Het Laatste Nieuws het komende parcours van de Tour (in grote lijnen dan). Wat denken jullie, kansen voor Dumoulin? Had in dat kader graag nog een extra rijdrit gezien…

Forza op 22 okt 2018 22:41

Ach, zijn carrière is toch al geslaagd. :-)

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/opnieuw-fietser-neergesch…

Het vorig ongeval stond hier ook al vermeld. Ik verschiet er wel effen van. Iemand kennis van jagen? Of zijn dit dan dan barslechte schutters?

@Forza kansen zijn er altijd, maar ik geef tom meer kans in de giro gezien het parcours. Maar het wachten is op de exacte parcours data om zeker te zijn. Maar Dumoulin weet wel exact te pieken op gekozen momenten dus hoop het.
@derjean, opzettelijke woordspeling? Maar de opmerkingen in het artikel mogen er ook zijn.

“Moeten we ons op zondag verkleden in everzwijn opdat we niet doodgeschoten worden?”,

En de studiegroep

riep op Twitter op om mountainbiken in het bos te verbieden tijdens het jachtseizoen, een viertal maanden per jaar.

Misschien moet deze studiegroep 11 maanden en 31 dagen verboden worden.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat een slecht artikel: er is geen studiegroep geweest die dit gezegd heeft. Alleen een politicus op eigen naam. Verder is het we even erg als dat men stelt. Dit weekend een dode (jager) een mountainbiker geraakt en twee surfers(!) beschoten. Kortom er moet wat gebeuren. De jacht in het weekend verbieden zou al een stap in de goede richting zijn…

Click. Click. Peace

2 surfers in de bossen?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

De jacht verbieden zal weinig zin hebben net zoals het mountainbiken verbieden. Ik denk dat een gedegen stuk opleiding al een hoop scheelt, net als de controle op alcohol bij de jagers. In Nederland zijn de regels daar zeer streng voor en worden jagers goed opgeleid en krijgen ze veel controle. Incidenten komen daardoor hier eigenlijk ook niet voor. Uitgezonderd een paar weken geleden hier in Zeeland, maar die jager deed het doelbewust. En in zulke gevallen gaat regelgeving ook totaal niet helpen. Van een collega die regelmatig in Frankrijk gaat jagen begrijp ik dat er vaak eerst een paar borrels worden gedronken voordat de jacht begint en dat er eigenlijk geen controles zijn. Gewoon de Franse slag dus zoals bij zoveel dingen in Frankrijk.

Born to Ride

@Matthias123, even advocaatje van den duvel spelend, is alcohol en aanverwante wel zo slecht voor hand oog coördinatie? Dart spelers schijnen zonder beschonken te zijn soms niet eens het bord te raken.
Stucadoors zonder snuifje of pilletje is zeldzaam en uit ervaring sprekend eens aan stucadoors die superstrak werk afleverde gevraagd eens een wandje te doen zonder enige “hulpmiddelen” en een golfslagbad heeft minder bewegingen in het oppervlak.
Wees dus blij dat ze drinken dan is de hand oog coördinatie vele malen beter 😝😜😜

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Als je oog hand coordinatie beter wordt na het nemen van verdovende middelen zit er maar 1 optie op en dat is naar een afkickkliniek. Wanneer het namelijk zover is ben je gewoon zwaar verslaafd!

Born to Ride

Als je oog hand coordinatie beter wordt na het nemen van verdovende middelen zit er maar 1 optie op en dat is naar een afkickkliniek. Wanneer het namelijk zover is ben je gewoon zwaar verslaafd!

Matthias123 op 23 okt 2018 08:14

Helemaal mee eens. Maar je hebt dan niet genoeg darters meer voor een dart competitie en stucadoors meer voor al het werk. 😉
Maar ik vraag me serieus af waar de surfers van @Rogier voor aangezien zijn dat ze beschoten zijn.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Tsja ze liepen door de bossen naar het water toe… maar als ook een vier jarig meisje in het roze, een mtber in fluo kleding etc als wild dier aangezien kan worden is een surfer in zwart neopreen niet zo gek…

*bericht bewerkt door Rogier op 23 okt 2018 08:49

Click. Click. Peace

@Rogier dan snap ik het. Ik dacht dat ze al open op het water aan het surfen waren. En heb nog nooit van een surfende zwijn gehoord.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Blijkbaar werden als fasant aangezien…

Enne:

Click. Click. Peace

Maar we zijn nu wel erg off-topic

Click. Click. Peace

Neergeschoten wielrenner met bijbehorende voorbeelden dat je niet perse op 2 wielen moet rijden om de pineut te zijn. Lijkt me nog on-topic.

Maar is het veldrijden dan nog wel leuk, vdp wint. Geeft altijd aan beter te kunnen, enkel gekneusd, 2 landen 1 weekend, beïnvloed hier niets aan. Van aert wordt 2de geeft altijd wel iets de schuld maar ook dat vdp beter is. En aerts wordt waarschijnlijk 3de. En is nog op komst.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Heeft hier iemand ervaring met het overstappen op de racefiets van 23mm naar 25mm of 28mm brede bandjes?
Geeft het voelbaar meer comfort en wat is de invloed op je gemiddeldes?

@Birdheart ging meer over mijn eigen filmpje van zwijn op surfplank ;-)

Click. Click. Peace

Heeft hier iemand ervaring met het overstappen op de racefiets van 23mm naar 25mm of 28mm brede bandjes?
Geeft het voelbaar meer comfort en wat is de invloed op je gemiddeldes?

HN65 op 23 okt 2018 11:59

Denk dat de meeste in Vlaanderen nu zelf koersen op 25mm. Heb geen verschil gemerkt op mijn gemiddelde. Wel veel comfortabeler.
Maar meer verschil ondervind ik nog van goeie carbonwielen. Die sturen toch veel beter dan een goedkopere alu wielset!

Heeft hier iemand ervaring met het overstappen op de racefiets van 23mm naar 25mm of 28mm brede bandjes?
Geeft het voelbaar meer comfort en wat is de invloed op je gemiddeldes?

HN65 op 23 okt 2018 11:59

25 mm is ondertussen echt wel al de standaard, en soms al naar 28 mm zeker op het achterwiel.
De invloed op de snelheid zal de gemiddelde amateur wielrenner niet merken, maar het is ondertussen bewezen dat iets bredere banden zelfs sneller kunnen zijn. Er worden tijdritten gereden bij de profs op 25mm.

@DrPhil en hoe was het als VIP bij je nacht van woerden?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Leuk. Marianne Vos eens in het echt gezien. Dat zo’n klein meisje zo hard kan rijden. Lars van der Haar is ook zo’n ik-waai-nog-net-niet-weg menneke. Ook een leuk parcours, midden in Woerden. En wat rijden die gasten hard. Wel een enorm verschil tussen de top 3 en de rest, die echt voor spek en bonen meedoen.

Plaats een reactie