Slacklining

Hey

Zijn er hier ook mensen die aan slacklining als training voor de winter?


Hieronder voorbeeld bij evd grootste wintersportbeurzen in Europa ISPO

Wooww! Dat ziet er gaaf uit! Ik doe zelf niet aan slacklining als training en het lijkt mij ook te moeilijk. ;)

moeilijk en pijnlijk als het misgaat voor de mannen ;-)

euh... doen!?

Gaaf! Al eens eerder wat over gelezen/gezien hier op de site. Dit ga ik niet als training gebruiken voor wintersport maar ik zou het wel graag eens willen proberen. Het lijkt me zoals Jurjen al zegt erg moeilijk maar oh zo gaaf als je het een beetje kunt.

Ben er zelf sinds aantal weken mee bezig en moet zeggen dat het steeds beter gaat :)
Erop staan lukt al aardig en begin er nu op te lopen

En met die ballen valt wel mee. Je kan hem zo hoog hangen als je wil,

@Tom: Die slacklijn heb je in je tuin gespannen? Of kan je zoiets niet thuis hebben?

Koortdansen voor gevorderden!

Ik doe het regelmatig… 's avonds met een groep vrienden, BBQ ernaast en kijken wie de mooiste kunstjes kan. Erg leuk en goede evenwichtsoefening.

Click. Click. Peace

@jurjen

Enige wat je nodig hebt zijn twee bomen op ongeveer een paar meter afstand.

@rogier

Super leuk :), moet ik ook maar eens organiseren

Super goede training! En nog erg leuk en verslavend ook. Niet alleen goed voor je balans, maar voor heel je lichaamsspanning. Goed voor de rompspieren dus. En overal te gebruiken zolang er maar ergens 2 bomen staan.

@Geertje, weet jij of die slacklijnen hier in de buurt ergens te krijgen zijn? Heb genoeg bomen hier in mijn tuin, en ook een BBQ!

Dienten Die Alte schule

@ Elly, bijna elke buitensportzaak heeft slacklines liggen en bij Amazon hebben ze er ook vele…

Click. Click. Peace

@ elly
heb mijne bij slackline.nl gekocht. Onderdeel van de klimwinkel.

Daarnaast verkopen ze soms ook op marktplaats :)

Bedankt jongens, mijn dochter heeft dit keer met snowboard op de trampoline geoefend. We zijn in september weer hier in Oostenrijk ga dan even langs een sportzaak, of kijk even op internet.

Dienten Die Alte schule

Gisteravond op ZDF was Wetten, dass…? Waarbij iemand wedde dat hij op de slackline 5 goals kon scoren in 3 minuten met een Marco van Basten-omhaal:

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/kanaluebersicht/aktuellste/17…

Ben bang dat als ik dit als training ga doen al een been gebroken heb vóórdat ik überhaupt sneeuw gezien heb ;)

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@Rogier, het lijkt me wel leuk een keer te proberen maar welk type line heb je dan nodig, ik zie heel veel verschillende soorten van Gibbon?!?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Dit is toch gewoon een simpele spanband?
Maar dan met lus op het eind ipv een haak?

Pas op, het zijn niet zomaar ‘spanbanden’. Veel goedkopere spanbanden kunnen de krachten die op een slackline komen niet aan. En als het wel goede spanbanden zijn zit je alweer in dezelfde prijsklasse. Ook is het aan te raden gekeurde karabiners te gebruiken (en deze daarna nooit of te nimmer voor bergsport doeleinden te gebruiken).

Een prima slackline set is de Gibbon classic, zeker als het voor de eerste keer is. Bijna alle winkels (en internetzaken) die slacklines verkopen hebben deze liggen.

Click. Click. Peace

Ik bedoel dan wel een 5tons spanband. en geen hobby bob spanbandje :P

@ Marco dan is het goed, maar niet iedereen ziet dat als standaard spanband ;-) En dan blijft het hetzlefde verhaal, met al het materiaal erbij (karabiners e.d.) is een kant en klare slackline vaak goedkoper.

Click. Click. Peace

Zo, ik heb mezelf ook een slackline aangeschaft. Maar ik heb wel meteen een nieuwe variant op slacklining geprobeerd, Nordic slacklining ;). Ik lazer er steeds vanaf omdat mijn linker been aanmerkelijk zwakker is door een chronische knie blessure, dus ik heb er een skistok bijgepakt om mezelf te laten wennen.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Mh maf, ik heb er vandaag 2x een uurtje op gestaan ofzo. Maar nu ik op mijn stoel voor de pc zit merk ik dat ik een beetje zeeziek ben ;)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

@ Bartus Ik hoor graag over je ontwikkelingen, ben benieuwd. Als het bevalt, schaf ik er ook één aan!

Serfaus

@Karlijn kleine update; momenteel spierpijn in mijn rug en schouders en een licht branderig gevoel in de benen. Oja en een iets wat blauwe bil. Ik heb er nu 3x een uurtje opgestaan en met behulp van 1 stok gaat het nu prima, wat de eerste keer zeker niet het geval was en mijn record staat nu op 5 passen zonder mijn stok aan de grond te zetten.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Heb er ook een. Vind het een leuke manier om je lichaam te trainen en balans te krijgen. Ben alleen nu op zoek naar een plekje waar ik het ook kan beoefenen zonder het park in te gaan in de regen. Dus als iemand een plek omgeving Tilburg weet?

Aeterna Nive

Ik heb ook de Gibbon Classic aangeschaft en er vandaag op ‘gestaan’ (en mijn max was zes rennende stapjes, haha). Nog wel lastig, maar ik vind het leuk! En het is echt helemaal geen gedoe, je kunt er zo aan beginnen. Eerst had ik wel twee bomen die net wat ver van elkaar af stonden, dichterbij elkaar ging beter. En soms hield ik me eerst vast aan één boom. Misschien de volgende keer ook maar een stok meenemen.

Serfaus

@Karlijn, goed bezig, netjes hoor 6 stappen los de eerste keer. Ik zei toch dat mijn evenwicht beroerd was :). Hoe lang heb jij de lijn? Ik denk dat bij mij de afstand zo ongeveer 15 meter is.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ja ik dus eerst ook zoiets, daarna 10 denk ik. Ik weet niet zeker of het daardoor beter ging, misschien gewoon omdat ik het langer deed of hem nog wat strakker gespannen had. Maar hij leek in ieder geval toch minder in te veren.

Serfaus

Dat idee had ik ook, ik had eerst de volle 25 meter geprobeerd maar toen kreeg ik er totaal geen spanning op.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Éen van de slackliners in het eerste filmpje is Andy Lewis. Bij het EOFT (gisteren gezien) was er een filmpje over hem. Die gast is echt ongelofelijk! Totaal geen angst en heel veel talent.
Zie http://www.eoft.eu/nl/programma/sketchy-andy/ voor de trailer.

Plaats een reactie