Welk betaalbaar skigebied met kinderopvang voor 1 jr oud?

Wij zijn op zoek naar een kindvriendelijk skigebied waar er ook kinderopvang is voor mijn dochter van 1 jaar. Het hoeft geen heel groot gebied te zijn, want de oudsten van 4 en 5 jaar gaan op skiles (1e en 2e keer).
Aangezien opvang en skilessen behoorlijk op het budget drukken, zoeken we naar een betaalbaar gebied.

Afgelopen jaar zijn we in Pitztal-hochzeiger geweest in een hotel met kinderopvang. Dit is goed bevallen, maar was wel buiten de schoolvakanties waar we nu wel aan gebonden zijn.

Kennen jullie nog andere opties?

Flachau?

Kappl ? Midden op de piste was een grote kinderopvang. Ik zie wel niet of er een minimumleeftijd is, maar duur is het niet.

http://www.kappl.com/ski-kindergarten-tyrol.en.htm

Ik ben het helemaal eens met Dr Dre en ben ook helemaal fan van Kappl wat betreft kindvriendelijkheid. Bovendien is het ook nog een leuk skigebiedje. Een echt familiegebiedje.

Kappl klinkt inderdaad goed. Daar ga ik wat meer over uitzoeken qua minimum leeftijd voor de opvang

Salzburger Sportwelt en dan het dorp Wagrain. Hoewel de Salzburger Sportwelt een redelijk groot gebied is blijft het erg overzichtelijk en kun je uiteraard zelf bepalen in welke dorpen je wel/niet gaat skien.

In Wagrain heb je de volgende mogelijkheden

  • Kindergarden ( opvang voor kinderen t/m 3 jaar)
  • Skispiel ( voor kinderen vanaf 3 jaar, spelen in de sneeuw en spelenderwijs kennismaken met de ski’s)
  • Skikurz (skiles voor kinderen, volwassenen, groep, prive, beginners, gevorderd, snowboard etc.)

Tevens is er voor de kinderen ook Mittagsbetreung te boeken. Zij lunchen dan in de skischool met andere kinderen.

Voor meer informatie: http://www.ski-wagrain.at/

Tevens weet ik dat het Sporthotel in Wagrain ook kinderopvang aanbiedt.

Sinds ik kinderen heb ga ik naar Sporthotel Wagrain (nu alweer zo’n jaar of 4/5) en het bevalt SUPER! Hotel met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, mooi en groot skigebied, de straat over en je bent bij de gondel en een prima skischool met Nederlandssprekende leraren.

TS betaalt niet of nauwelijks voor de 3 kids, verder is de kinderopvang gratis. Gezien de leeftijd van de oudste (5, dus schoolplichtig) is het niet jammer dat niet buiten het hoogseizoen geboekt kan worden, dit had weer wat geld gescheeld.

Wij hebben onze beide zoons in Mayerhofen (Wuppy’s Kinderland) en in Gerlos (naam weet ik niet meer, maar is op boven bij uitkomen vd gondel) ondergebracht toen ze 1 jaar waren en is zeer goed bevallen en niet duur. Kaltenbach (jongste was toen 2) heeft ook een kinderopvang op boven bij de gondel, ideaal en aardige leidsters.

Plaats een reactie