Les Orres???

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Orres

Wie kan mij meer informatie geven over het gebied Les Orres?
Wij zijn op zoek naar een betaalbaar gebied, geschikt voor beginners en gevorderden, waar de beginners al snel een tochtje kunnen maken. Is Les Orres (1800 bois mean) dan geschikt?

Het is een mooi gebied. Erg mooi uitzicht over het stuwmeer en naar het nationale park van de Ecrins. Prijs-kwaliteit is aantrekkelijk.

Wel een rot-eind rijden. Vergis je niet in dat laatste stuk - de route Napoleon - vanaf Grenoble. Het is 1 van de mooiste stukken bergweg van Europa (staat ergens in de top-10). Maar je doet er 3 uur over van Grenoble naar Embrun. Dat laatste stukkie omhoog stelt dan niets meer voor (kwartiertje).

Wel een traditioneel Frans station, d.w.z. de luxere grotere appartementen en chalets zoals je die in de grote stations ziet heb je hier nog niet (niet dat ik weet tenminste).

Voordeel voor de beginners: de pistes liggen allemaal op 1 berg flank. Je kunt dus niet verdwalen, en je kunt ook niet in het verkeerde dal terecht komen bij sluiten van de lift (zoals bijv. in de 3 vallees, espace killy, la plagne etc).

The older I get, the better I was

PS: als je toch naar die regio gaat, zou ik eerder naar Serre-Chevalier gaan.

The older I get, the better I was

Of Montgenevre.

The older I get, the better I was

Fantastisch gebied, veel jaren met plezier r ieder weekend geskied!
Alles is centraal, vriendelijk, en buiten de vakantie is het heerlijk rustig :-). Leuk voor zowel familie als vrienden groepen waar het niveau verschilt.
De pistes zijn breed, en goed onderhouden. sneeuw, ook dankzij de sneeuwkanonnen. En een aanrader qua accommodatie is La Jarbelle, dat ligt iets uit het dorp. Er rijdt wel een bus en met de auto is het nog geen 5 mn! Fantastisch ruime kamers, goed eten en veel gezelligheid (en korting op je skipassen).

Bedankt voor de reacties. We denken aan een acco in Bois Mean. Apres ski vinden we niet belangrijk. Een overzichtelijk gebied wel. Omdat we voor een busreis kiezen zijn Puy of Montegenevre minder handig. Maak me wel wat zorgen over de sneeuwzekerheid en de drukte in de Carnavalsvakantie, 9-16 febr.
Hoe past Les Orres in het rijtje Adelboden, Valloire, Meiringen, Risoul, Fieberbrunn, Warth, Silvretta nova?

Gister een dagje wezen skieen in les orres omdat ik toevallig in de buurt was, 280 km zuidelijker ;)
veel verse sneeuw van de nacht en dat betekend op de piste lekker nieuwe sporen trekken en weer bekijken in de lift ;)
Naar boven rijden op alleen winterbanden is wel te doen maar toch spannend met parkeren.
Of ik nog een keer naar dit gebied ga? nou denk het niet het is leuk voor een dagje, misschien als het weer mooi was geweest dat ik er anders over denk maar met veel mist was het toch wel minder leuk.

*bericht bewerkt door francoislamein op 04 mrt 2018 18:02

Ik had er nog nooit van gehoord. De pistekaart ziet er best aardig uit. Wat viel je mee/tegen? @francoislamein

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 mrt 2018 18:11

ik kon voor mijn werk een dag er tussen uit (jachtbouw la Ciotat) en via wat mensen hier gevraagd wat de beste keuze zou zijn pra loup of les orres. nu was volgens de locals les orres beter aangezien het op het noorden ligt dus geen zon heel de dag op de pistes.
@DrPhil
wat mij tegen viel was de weg er naar toe best nog lang is vanaf de snel weg en met een dag als gister dat overal borden staan met slecht weer op de pas er naar toe.
en met alleen winterbanden (wat genoeg is volgens de borden onder de sneeuwkettingen borden)

kwa gebied is het een leuk gebied niet te groot niet te klein redelijk modern kwa liften, totaal niet druk (tip van de locals ga op zaterdag want dan is het wisseldag) en wachttijd was er niet kon zo overal door ondanks dat de fransen 2 weken vakantie hebben.

ski huur was ook prima te doen twin tips gehuurd van dynastar kon mijn schoenen ook stallen voor de dag gelukkig scheelt weer een loopje naar de auto.

en kwa prijzen ja wat is duur en goedkoop ik weet het niet
voor mijn set betaalde ik 35 euro voor de dag
ski pas 41 euro met verzekering (denk doe het maar extra voor die 1,50)
eten: pannenkoek met honing 4,50
koffie 2,80
en dan toch ook maar fotos

null

null

Dank.

null

even door het off piste deel :) wat heb ik dat gemist ;)

null

leeg en de ruimte heerlijk

Dat ziet er prachtig uit!

null

leeg wat een plezier zo veel verse sneeuw

null

leeg en de ruimte heerlijk

francoislamein op 4 mrt 2018 18:40

Ziet er goed uit.

Frankrijk was (is) na afgelopen weekend klaar met vakanties, dus qua timing was het overal rustig, zeker op een wisseldag zonder grote stad in de buurt. Gebied is middelgroot, voor de meesten voldoende voor een week en biedt ieder wat wils.

zover als ik begrepen heb is er nog een week vakantie deze regio (zuiden),
stond een file vanaf les orres tot voor mij wel een dik uur rijden terug

*bericht bewerkt door francoislamein op 04 mrt 2018 20:52

Plaats een reactie