Waar kan je skiën tot het hotel?

Ik zoek een gemoedelijk hotel met goed eten en wellness faciliteiten waar je kan skiën tot "de ingang". Het hoeft geen mega skigebied te zijn. Wie heeft er tips?

prijs / kwaliteit is hier nogal van belang :)

Addict.

En in welk land?

In Frankrijk heb je dat geloof ik vaker dan in Oostenrijk.

Avoriaz en Val d’ Isere, beide in Frankrijk.

Avoriaz is redelijk betaalbaar, maar Val d’Isere is onvergetelijk mooi!

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Maar kijk ook maar eens in de dorpen van Les Sybelles, Paradiski, Les 3 Vallées, Le Grand Massif… Frankrijk is in die dorpen die speciaal voor de wintersport zijn gebouwd redelijk ski-in-ski-out-minded.

Niet goedkoop maar wel super mooi is Obergurgl/Hochgurgl(Oostenrijk). Zeer veel appartementen en hotels zijn direct aan de piste.

In Berwang is dit ook vaak mogelijk.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Bedankt voor jullie reactie. Leuk dat iedereen meedenkt. Ik zoek iets in Oostenrijk. Bewang ben ik vorig jaar geweest. Ik vond dit gebied tegenvallen. Ligging van het hotel was super, maar het skigebied is echt mini en skischool voor de kinderen niet erg leuk.

Joepie, vertel eens wat meer over Obergurgl/Hochgurgl?

in Gerlos (Zillertal arena) kan dit ook, sommige hotels zijn via de piste te bereiken en sommige door een mooi off-piste stuk, dit laatste is niet altijd mogelijk maar meestal wel.

ook de après-ski is te bereiken vanaf de piste (CinCin)

Wij gaan dit jaar naar Flachauwinkl naar hotel Wieseneck. Ligt onderaan de piste met twee skigebieden. En in het hotel zitten welness faciliteiten. Ik ben er nog niet eerder geweest dus kan je geen ervaring geven maar volgens mij sluit het wel aan op je eisen. Wij gaan met 5 volwassenen en 4 kinderen tussen de 3 en 6 jaar.

In Val Thorens lukt het ook bij sommige hotels. Skiën of boarden tot het hotel (letterlijk tot ca. 20 meter van de ingang) en om op de piste te komen moet je misschien max 100 meter lopen, best te doen.

Kijk eens in Rohrmoos, Hotel Waldfrieden van alle gemakken voorzien. Wellness, direct aan de piste, leuk voor de kinderen en goed eten. Hotel is dacht ik ook te boeken via de Vrijuit.

Waar je ook aan zou kunnen denken is Damüls. Dit skigebied is inmiddels ook goed verbonden met Mellau, en je kunt dus van het ene dorp naar het andere skieen. samen heeft het ongeveer 100 km pistes en is erg gemoedelijk. In Damüls liggen veel hotels/pensions direkt aan de piste.
Ook in Wald im Pinzgau(Königsleiten-Wald)is dit mogelijk, en dit is tevens een erg familair gebied.

Obergurgl/Hochgurgl. Obergurgl ligt op 1930 m hoogte en Hochgurgl nog wat hoger. Vanaf deze hoogte kun je naar boven tot ruim 3000 m.Vroeger waren het 2 skigebiedjes maar nu is het door de TOP Express-gondel met elkaar verbonden. In totaal zijn er 110 km aan pistes. In Hochgurgl wat meer blauwe en in Obergurgl wat meer rode. Zwarte pistes zijn er ook en nog wat skiroutes. Obergurgl is een écht(autoluw)dorp, Hochgurgl is meer een hotelnederzetting. Het is er zeer sneeuwzeker en de natuur is er erg mooi maar je moet natuurlijk wel van Hoch-Alpine houden. Als je boven op de Wurmkogl staat kun je aan de ene kant over de Dolomieten uitkijken, een bizar mooi gezicht! Aan de andere kant kijk je naar de Gurgler Ferner en kun je in de verte ook Sölden zien liggen. De pistes liggen er altijd goed bij. Vooral in Hochgurgl zijn er veel brede pistes. Alle liftanlagen zijn modern te noemen. Er is nog maar een enkele sleeplift te vinden. In tegenstelling tot Sölden(ook heel mooi) is het er lekker rustig, zelfs in het hoogseizoen. Je kunt voor 10,- euro extra ook een dag Sölden bijboeken bij je skipas. Elke week is er een skishow en avondskiën en je kunt er avondrodelen. De hotels zijn wel te duur voor ons daarom huren wij altijd een appartement en dat is redelijk te doen. Bijna alle hotels en appartementen liggen zo goed als aan de piste. Apres-ski is er ook maar niet zoals in Sölden of Ischgl. Ik geloof dat er ook nog 2 disco’s zijn. Er gaat ook een skibus door het hele Ötztal. Je kunt ook eens kijken op de site van Obergurgl (http://www.obergurgl.com). Ook hier op de site kun je bij de skigebieden kijken want daar staat Obergurgl/Hochgurgl ook bij. Als je nog iets specifieks wilt weten hoor ik het wel!

Als ik dit zo na lees lijkt het wel of ik aandelen in dit skigebied heb maar helaas is dat niet zo. Ik ben alleen maar heel erg enthousiast!

Tip… eigenlijk zou ik het niet moeten noemen maar… Obertauern ;) Sluit volledig aan bij alles wat je vraagt.

Hotel Tyrol in Lermoos.
Hotel Hubertus in Rauris (hier staat de cabinelift nog nèt niet in de hotellobby…)

Hotel fliana in ischgl niet goedkoop, maar t wel waard. Heerlijk eten met mooie welness. Ligt aan piste tussen 2 liften in.

Verder gaan wij dit jaar o.a. naar haus Tirol in Brixen. Relatief goedkoop veelbelovend hotel aan piste gerund door Nederlands stel.

Kies eerst je bestemming, dan je accomodatie.

Bijna elk skigebied heeft (een beperkt aantal) accomodaties direct aan de lift of piste.

Eva-hotels in Saalbach? Alpine-sporthotel in Zell am See? Trouwens heel goed als je graag lekker eet… Alpvita piz tasna in Ischgl.

Kühtai

In Flachau en Wagrain zijn enkele hotels te vinden tot waar je kan skiën met welness.
Galtür Wirlhof en Almhof zeker de moeite, gebied klein maar met de skibus naar Ischgl 15min.

RoCo

hotel walisgaden (http://www.walisgaden.at) in Damuls, echt super!

Iedereen bedankt voor alle reacties! Leuk om te zien hoeveel mensen er meedenken.

Sporthotel Ellmau, in Skiwelt Wilder Kaiser, SUPER hotel!

Ronald, kan je me iets meer vertellen Galtür?

Bij ons moet je gewoon de straat oversteken en je bent er. vanop ons terras heb je trouwens een mooi uitzicht over de pistes. Echt een aanrader. http://www.kleinwalsertaloostenrijk.be

Gast7117 sorry dat ik nu pas reageer maar Galtür is een klein gebiedje ideaal voor met kinderen en best wel mooi om te skiën. Tevens zijn er op de piste super leuke plaatsen om te eten of iets te drinken zeker de "liebe fraue himmel" bezoeken. Vanop de piste kan je ook het stuwmeer van Galtür zien. De bus naar ischgl vertrekt in galtür dus op de heenreis heb je altijd plaats en evrkeerd afstappen op de terugreis kan je ook neit want het is de laatste halte. Après ski is er ook in Galtür aan het Wirlhof dit hotel en het Almhotel zijn super hotels qua eten, gezelligheid en Welness gedeelte. De beide hotels liggen in de hogere prijsklasse maar je krijgt echt wel waar voor je geld. Hopelijk ben je er nu nog eits mee. Groeten en een toffe skivakantie

RoCo

http://www.gruener-soelden.com/de/willkommen/ en dan even de 360 Panorama Tour aanklikken. Goed hotel direct aan de pistes van zowel Giggijoch als Gaislachkogl. Heerlijk eten, erg vriendelijk personeel.

Skiën. What else.

Gast7117 sorry dat ik nu pas reageer maar Galtür is een klein gebiedje ideaal voor met kinderen en best wel mooi om te skiën. Tevens zijn er op de piste super leuke plaatsen om te eten of iets te drinken zeker de "liebe fraue himmel" bezoeken. Vanop de piste kan je ook het stuwmeer van Galtür zien. De bus naar ischgl vertrekt in galtür dus op de heenreis heb je altijd plaats en evrkeerd afstappen op de terugreis kan je ook neit want het is de laatste halte. Après ski is er ook in Galtür aan het Wirlhof dit hotel en het Almhotel zijn super hotels qua eten, gezelligheid en Welness gedeelte. De beide hotels liggen in de hogere prijsklasse maar je krijgt echt wel waar voor je geld. Hopelijk ben je er nu nog eits mee. Groeten en een toffe skivakantie

RoCo

Hotel Platzer in Gerlos
Alpine palace in Hinterglemm

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Plaats een reactie