singelereizen 60+

Waarom wordt er toch bij single skivakanties een leeftijdsgrens gesteld van maximaal 55 jaar. Als je ouder bent dan moet je verlicht wandelen of langlaufen lijkt het wel. Ik begrijp niet waarom reisorganisaties niet gewoon reizen organiseren zonder een maximum leeftijd. Bijvoorbeeld 45+ Er zullen toch genoeg alleenstaanden zijn die ook als ze de 60 gepasseerd zijn nog wel willen skiën, maar geen reis willen boeken voor alle leeftijden, want dan loop je het risico dat je in een groep feestende studenten terecht komt. Kan ook leuk zijn, maar is niet wat ik zoek. Wie weet er iets geschiktst voor 60+?

In België Josk Reizen en de Senioren weeken, de moeite en tophotels in Kitzbühler Alpen, Kronplatz en Galtür. Neem eens een kijkje op http://www.josk.be/

RoCo

Gast000, ik organiseer zelf, eigenlijk als hobby, reizen waarbij er geen leeftijdslimiet naar boven is en de oudste deelnemer tot nu toe 55 (zie ook https://www.wintersport.nl/forum/topic/47310 maar de Bosnië reis zit al vol). Maar het was grappig om je mailtje te zien omdat ik zelf al eens met de gedachte speelde om een 50+ reis te organiseren (maar dan zonder de “hilarische” elementen zoals bij mijn andere reizen, en een beetje meer luxe) maar ik had eigenlijk niet echt een duidelijk beeld of er behoefte aan is. Als er zich wat mensen melden zou ik deze winter nog wel iets op kunnen zetten :-) Ben zelf net 50 geworden, vandaar.

Te gekke dingen doen met leuke kleine internationale groepen in de bergen! crazycamp.org

Bij Ski-fun.
Jan Schuling organiseert al jaren wintersportreizen naar Frankrijk en Italie. De meeste deelnemers zijn in de 60. Dus over het algemeen ouderen.
Het is erg leuk. Je bent niets verplicht, je mag alleen skiën, maar je kunt je ook bij een groepje van je eigen niveau aansluiten.
Ik ga komend seizoen voor de derde keer mee en vind het altijd erg leuk. De prijs is goed +/- 750 euro inclusief een goed hotel halfpension, busreis, skipas maar exclusief materiaal en behalve wat je zelf op de piste nuttigt. Het materiaal is bij de Skischool te huur voor een redelijke prijs.

Echt een aanrader.

s.boersma

Bedankt allemaal, ik kon zelf niets vinden, hier heb ik zeker wat aan.

Beste Couchista, is er nog plek voor Oostenrijk in januari? Zo ja, dan zou ik graag meer informatie willen.

Hoi Gast371
Er is inderdaad nog plaats voor Oostenrijk in januari. Stuur me een PM en je krijgt alle info.

Te gekke dingen doen met leuke kleine internationale groepen in de bergen! crazycamp.org

Ik zou willen weten of er bij dergelijke reizen ook behoefte is aan een skileraar. Ik ben zelf zo’n OL (ouwe lul) van bijna 60 maar ski al 35 jaar en heb in mijn jongere jaren een bevoegdheid gehaald om les te geven.

ja gstooo ik ben 60 +ik ski een van 40 eruit die leeftijd grens ik las vandaag singelreis tot 59 jaar belachelijk kijk hoe goed je kan skieen daar gaat en om gr e

Worden er in 2013 ook reizen voor 60 + georganiseerd, ik kan ze nog niet vinden.
Vorig jaar met Estivan op saffari geweest, vond ik heel leuk, maar zou deze winter graag een andere bestemmin g zoeken.

Ik ben bijna 59 en wil ook weer gaan skiëen . Verleden jaar kon ik niet maar nu zoe ik het weer helemaal zitten

Wij zoeken nog iemand voor onze wintersportreis naar Sölden van 1 tot 8 februari 2014. Wij gaan met een groep van 10 personen en de kamers worden gedeeld door 2 personen, hierbij houden we rekening met leeftijd en man/vrouw. Leeftijd van de groep is verder wisselend van 23 t/m 60+.

We zoeken: man 55+

Interesse? stuur me PM voor meer info.

Sorry I ’ m a woman .

Zijn er nog Belgen van 55 + die deze winter willen gaan skiën ?

nou, ik ben een vrouw van 64 en gelukkig kan ik met broers en zussen van 60+ en mijn kinderen 30+ nog heerlijk skien. Wij gaan nog ieder jaar 2x, ik word een beetje voorzichtiger maar mijn dochter skiet heel graag met me. Ik hoop nog een paar jaar te skien, ik vind het heerlijk de wintersport.

Vrouw van bijna 62 zoek voor het seizoen febr /maart 2015 een groep singles om heerlijk te gaan skiën.

Vrouw van bijna 62 zoek voor het seizoen febr /maart 2015 een groep singles om heerlijk te gaan skiën.

Gast639 op 22 jul. 2014 10:36

Misschien is het handiger om even een account aan te maken (gratis en zo gedaan) en een apart topic te openen. Ik denk dat er dan meer reacties komen. Bovendien maakt het account het mogelijk om ook met privéberichten te communiceren. Als het gaat om reisgenoten vinden, is mijn ervaring dat dat op deze site erg goed werkt. Je begint op het forum (je vertelt wat over jezelf en wat je voor ogen hebt qua wintersportvakantie) en je gaat verder met privéberichten, waarin je wat meer over elkaar te weten kan komen.

Vrouw van bijna 62 zoek voor het seizoen febr /maart 2015 een groep singles om heerlijk te gaan skiën.

op 22 jul 2014 10:36

Is er al een topic voor een 50+ groep? Ben zelf 60 en wil dolgraag gaan skieën met een gezellige groep
Horstje

Plaats een reactie